Informacje o naborze
Planowany termin rozstrzygnięcia naboru
IV kwartał 2025 r.Miejsce składania wniosków
System SOWA EFS: www.sowa2021.efs.gov.pl
Sposób składania wniosków
Wniosek o dofinansowanie wypełniany jest w systemie SOWA EFS, który jest narzędziem informatycznym przeznaczonym do obsługi procesu ubiegania się o środki pochodzące z EFS+ w perspektywie finansowej 2021–2027. Aby skorzystać z aplikacji należy założyć konto użytkownika na stronie internetowej www.sowa2021.efs.gov.pl.
Na co i kto może składać wnioski?
Kto może składać wnioski?
Wnioskodawcą w konkursie może być:
- gmina, która zawarła albo planuje zawarcie umowy o współpracy ze Społeczną Agencją Najmu na warunkach określonych w rozdziale 3a Ustawy z dnia 26 października 1995 r. o społecznych formach rozwoju mieszkalnictwa albo
- związek międzygminny powołany zgodnie art. 64 Ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym albo
- Społeczna Agencja Najmu.
Na co można otrzymać dofinansowanie/wsparcie?
Na realizację projektów mających na celu przetestowanie oraz włączenie do praktyki działalności gmin Społecznej Agencji Najmu jako nowego instrumentu zaspokajania potrzeb mieszkaniowych osób o niższych dochodach lub trudniejszej sytuacji życiowej, które nie mogą sobie pozwolić na samodzielny najem lub zakup mieszkania na rynku. Dzięki realizacji konkursu SAN zostaną przetestowane jako podmioty zapewniające skoordynowane świadczenie usługi mieszkaniowej z usługami aktywnej integracji dla osób w trudniejszej sytuacji w celu doprowadzenia ich do większej samodzielności życiowej.
Kryteria wyboru projektów/przedsięwzięć
Kryteria wyboru zostały wskazane w Regulaminie wyboru.
Finanse
Poziom dofinansowania projektu/przedsięwzięcia
Poziom dofinansowania projektu (ze środków UE i środków budżetu państwa) wynosi 100%.
Wkład własny nie jest wymagany.
Wartość projektu określona w budżecie wniosku o dofinansowanie nie może być wyższa niż 10 mln PLN lub 6 mln PLN w zależności od liczby pozyskanych przez SAN mieszkań. Szczegóły w regulaminie konkursu.
Jaka jest pula środków na nabór wniosków?
65 mln PLN.
Niezbędne dokumenty
Regulamin naboru
Regulamin konkursu Społeczne Agencje Najmu - II edycja (PDF 503 KB) - wersja aktualna (obowiązująca od 13.03.2025 r.)
Załączniki do regulaminu:
- Załącznik nr 1 - Wykaz wskaźników FERS i ich definicji (PDF 171 KB)
- Załącznik nr 2 - Mieszkanie dostępne (PDF 190 KB)
- Załącznik nr 3 - Wzór umowy o dofinansowanie projektu (PDF 856 KB)
- Załącznik nr 4 - Zestawianie standardu i cen rynkowych dla FERS (PDF 170 KB)
- Załącznik nr 5 - Regulamin pracy KOP (PDF 404 KB)
- Załącznik nr 6 - Wzór oświadczenia pracownika ION o bezstronności (PDF 170 KB)
- Załącznik nr 7 - Wzór oświadczenia eksperta o bezstronności (PDF 169 KB)
- Załącznik nr 8 - Wzór deklaracji poufności dla członka KOP z prawem dokonywnia oceny (PDF 160 KB)
- Załącznik nr 9a - Wzór karty pierwszego etapu oceny merytorycznej projektu konkursowego (PDF 173 KB)
- Załącznik nr 9b - Wzór karty drugiego etapu oceny merytorycznej projektu konkursowego (PDF 248 KB)
- Załącznik nr 9c - Wzór karty trzeciego etapu oceny merytorycznej projektu konkursowego (PDF 247 KB)
- Załącznik nr 10 - Wzór karty weryfikacji kryterium kończącego negocjacje wniosku o dofinansowanie (PDF 140 KB)
Dokumenty archiwalne
- Regulamin konkursu Społeczne Agencje Najmu - II edycja (PDF 502 KB) - wersja pierwsza ( obowiązująca od 3.02.2025 do 12.03.2025 r.)
Wzór wniosku o dofinansowanie/o objęcie wsparciem
Wnioskodawca powinien wypełnić wniosek o dofinansowanie zgodnie z Instrukcją wypełniania wniosku. Aktualna Instrukcja wypełniania wniosku dostępna jest na stronie www.sowa2021.efs.gov.pl w zakładce Pomoc.
Wzór umowy o dofinansowanie/o objęcie wsparciem
Wzór umowy o dofinansowanie projektu stanowi Załącznik nr 3 do Regulaminu.
Inne ważne informacje
Jakie środki odwoławcze przysługują składającemu wniosek?
Procedura odwoławcza została opisana w Regulaminie.
Pytania i odpowiedzi
1. Pytania i odpowiedzi – część I (PDF 184 KB)
2. Pytania i odpowiedzi – część II (PDF 203 KB)
3. Pytania i odpowiedzi - część III (PDF 133 KB)
4. Pytania i odpowiedzi - część IV (PDF 134 KB)
(PDF 134 KB)Budżet SAN – pomocnicza instrukcja ION (PDF 192 KB)
Rekomendowane dokumenty_KD6_KD7_Wskaźniki (XLSX 16 KB)
Zapytania można kierować drogą elektroniczną na adres: Konkurs.Makro2@mfipr.gov.pl, a także telefonicznie, dzwoniąc pod numery: 022 273 86 45 lub 022 273 80 65.
Spotkanie informacyjne
Podmioty zainteresowane aplikowaniem w konkursie zapraszamy na spotkanie informacyjne on-line, które odbędzie się 21 lutego 2025 r. w godz. 10:00-13:00.
Osoby zainteresowane prosimy o przesyłanie zgłoszeń na adres mailowy: Konkurs.Makro2@mfipr.gov.pl do dn. 19 lutego br. Na ten sam adres prosimy o przesyłanie ewentualnych pytań dotyczących zapisów regulaminu konkursu.
Spotkanie przeprowadzone będzie z wykorzystaniem aplikacji Microsoft Teams. Kody umożliwiające udział w spotkaniu będą przesyłane indywidualnie do poszczególnych osób, które zgłoszą zainteresowanie udziałem w spotkaniu.
Prezentacja ze spotkania dla wnioskodawców (PDF 527 KB)