Trwa ładowanie...

 

Trwa zapisywanie na newsletter...

RP 1.4

1.4 Rozwój e-usług i e-zasobów publicznych w ramach ZIT, Fundusze Europejskie dla Wielkopolski

Zakończony 28.06.2024

Informacja o zakończeniu oceny formalnej projektów  w ramach Działania 01.04 „Rozwój e-usług i e-zasobów publicznych w ramach ZIT” Programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski na lata 2021-2027 (nabór numer FEWP.01.04-IZ.00-001/24)

Instytucja Zarządzająca FEW 2021+ informuje, że w ramach naboru złożono 23 wnioski o dofinansowanie. Wszystkie projekty zostały ocenione pozytywnie.

W związku z powyższym IZ FEW 2021+ przedstawia listę projektów ocenionych pozytywnie i przekazanych do oceny merytorycznej.

Lista projektów ocenionych pozytywnie (PDF 540 KB)

Informacje o naborze

Planowany termin rozstrzygnięcia naboru

grudzień 2024 roku

Miejsce składania wniosków

Wniosek składany wyłącznie w formie elektronicznej za pośrednictwem systemu LSI 2021+.

Sposób składania wniosków

Wniosek o dofinansowanie projektu należy wypełnić on‑line i wysłać w formie elektronicznej w Lokalnym Systemie Informatycznym do obsługi Programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021‑2027 (LSI 2021+) od 25 marca 2024 roku do 28 czerwca 2024 roku. Przygotowywanie wniosków w systemie LSI 2021+ możliwe jest już od dnia ogłoszenia naboru, to jest 25 marca 2024 roku.

Wniosek uznaje się za złożony jeśli został wysłany w okresie trwania naboru, nie został wycofany oraz został podpisany w nieprzekraczalnym terminie do 5 dni od dnia zakończenia naboru (kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym osoby/osób uprawnionych do reprezentowania podmiotu aplikującego o dofinansowanie). Niezależnie od tego czy Wnioskodawca chce podpisać wniosek profilem zaufanym czy podpisem kwalifikowanym, konieczne jest zarejestrowanie konta na stronie profilu zaufanego https://pz.gov.pl/.

Link do strony systemu LSI 2021+

Na co i kto może składać wnioski?

Kto może składać wnioski?

O dofinansowanie w ramach naboru mogą ubiegać się następujące podmioty:

a) jednostki samorządu terytorialnego,

b) uczelnie,

c) organizacje badawcze,

d) podmioty świadczące usługi publiczne w ramach realizacji obowiązków własnych jednostek samorządu terytorialnego,

e) jednostki organizacyjne działające w imieniu jednostek samorządu terytorialnego,

f) organizatorzy i operatorzy publicznego transportu zbiorowego,

g) organizacje pozarządowe,

h) instytucje sportu,

i) instytucje kultury.

Na co można otrzymać dofinansowanie/wsparcie?

1. W ramach naboru wsparciem zostaną objęte projekty dotyczące rozwoju i poprawy jakości i dostępności e-usług i e-zasobów publicznych, w tym e-kultury, z elementami wzmacniającymi bezpieczeństwo rozwoju e-usług i systemów informatycznych, polegające na:

a) rozwoju elektronicznej administracji w samorządach, w tym cyfrowej standaryzacji i strukturyzacji zasobów oraz bezpiecznych repozytoriów cyfrowych,

b) cyfryzacji procesów back-office w administracji samorządowej oraz wykorzystania najnowszych osiągnięć technologicznych i organizacyjnych dla wprowadzania procesów modernizacyjnych wspomagających bieżącą działalność urzędów, w tym aplikacji ISP (informacje sektora publicznego) i systemów bazodanowych, służących poprawie efektywności zarządzania oraz upowszechnianiu komunikacji elektronicznej w instytucjach publicznych (na przykład chmura obliczeni owa, elektroniczny obieg dokumentów, otwarte dane publiczne wysokiej jakości, budowa odpowiednich narzędzi analitycznych, itp.),

c) tworzenia, standaryzacji i aktualizacji cyfrowych e-usług i referencyjnych zasobów cyfrowych, a także infrastruktury do ich realizacji,

d) udostępniania e-zasobów naukowych i kulturowych,

e) rozwijaniu zasobu geodezyjnego należącego do właściwości danego JST, w tym katastru (po uzyskaniu pozytywnej opinii Głównego Geodety Kraju). Opinia stanowi załącznik obligatoryjny do wniosku wymagany na etapie oceny formalnej. W uzasadnionych przypadkach załącznik może zostać przesłany na wezwanie w trakcie oceny merytorycznej,

f) rozwijaniu zasobu związanego z monitoringiem i ochroną środowiska i klimatu, dla zapewniania właściwej skuteczności działań adaptacyjnych do zmian klimatu i przeciwdziałania skutkom zmian klimatu, w celu wyposażenia JST w sprawnie funkcjonujący system IT umożliwiający regionalne i lokalne zarzadzanie środowiskiem wraz z możliwością udostępniania danych o środowisku,

g) rozwoju infrastruktury informatycznej, e-usług i cyfrowych zasobów służących podnoszeniu poziomu świadomości zdrowotnej, aktywności i sprawności fizycznej oraz odporności na stres,

h) wykorzystywaniu TIK w relacjach pomiędzy administracją i klientem (A2C),

i) rozwoju aplikacji ISP, także cyfrowych zasobów o znacznym potencjale ponownego wykorzystania (na przykład w zakresie nauki, kultury i dziedzictwa) pozostających w dyspozycji podmiotów spoza sektora publicznego realizujących usługi publiczne. Wypracowanie wspólnych formatów danych służy spójności rejestrów posiadanych przez administrację publiczną. W ramach przedmiotowego typu projektu rozwój infrastruktury informatycznej może stanowić jedynie element projektu.

2. Elementem dodatkowym typu projektu wskazanego w punkcie 1 może być realizacja inwestycji w obszarze cyberbezpieczeństwa, to jest wzmacniania odporności systemów, zdolności do skutecznego zapobiegania i reagowania na incydenty (w systemach informacyjnych JST, podmiotów publicznych podlegających JST).

Nabór nie dotyczy projektów z zakresu e-zdrowia.

Nabór nie dotyczy projektów komercyjnych.

Kryteria wyboru projektów/przedsięwzięć

Link do Kryteriów wyboru projektów (PDF 845 KB).

Finanse

Poziom dofinansowania projektu/przedsięwzięcia

Maksymalny poziom dofinansowania projektu: 70% wydatków kwalifikowalnych.

Jaka jest pula środków na nabór wniosków?

Całkowita kwota przeznaczona na dofinansowanie projektów w ramach naboru wynosi 79 371 181,92 PLN (słownie: siedemdziesiąt dziewięć milionów trzysta siedemdziesiąt jeden tysięcy sto osiemdziesiąt jeden złotych i dziewięćdziesiąt dwa grosze) i jest zgodna z Harmonogramem naborów wniosków o dofinansowanie dla Programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021‑2027. Wskazana kwota może ulec zmianie.

Wskazana kwota dla poszczególnych MOF nie może przekroczyć:

- dla MOF Poznania 16 207 631,10 PLN,

- dla Aglomeracji Kalisko‑Ostrowskiej 13 757 882,80 PLN,

- dla MOF Gniezna 9 307 852,83 PLN,

- dla MOF Konina 12 332 848,81 PLN,

- dla MOF Leszna 7 470 328,24 PLN,

- dla MOF Piły 14 871 859,56 PLN,

- dla ZIT OF Koła i Turku 5 422 778,58 PLN.

Kwota po przeliczeniu właściwej alokacji ZIT po kursie bieżącym, to jest 4,2965 PLN. Kwota na nabór nie może przekroczyć kwoty 18 473 450,93 euro. W określaniu alokacji dla poszczególnych ZIT wiążące są kwoty w euro

Niezbędne dokumenty

Regulamin naboru

Link do Regulaminu wyboru projektów (PDF 1 MB)

Wzór wniosku o dofinansowanie/o objęcie wsparciem

Link do Wzoru Wniosku o dofinansowanie projektu (PDF 257 KB)

Wzór umowy o dofinansowanie/o objęcie wsparciem

Link do Wzoru Umowy o dofinansowanie projektu (PDF 1 MB)

Link do Załącznika "Kwalifikowalność kosztów, wnioski o płatność oraz zwroty środków" (PDF 1 MB)

Inne ważne informacje

Jakie środki odwoławcze przysługują składającemu wniosek?

Link do Regulaminu wyboru projektów (PDF 1 MB)

Pytania i odpowiedzi

Pytania prosimy kierować mailowo na adres: ocenaformalna1@umww.pl lub PIFE.Poznan@wielkopolskie.pl, telefonicznie pod numerem tel. 61 626 61 34 lub bezpośrednio do Punktu Informacyjnego Funduszy Europejskich w Poznaniu, al. Niepodległości 34, 61 714 Poznań, tel. 61 626 61 90, 61 626 61 92, 61 626 61 93, 61 626 72 46 lub do pozostałych Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich w województwie wielkopolskim: http://wrpo.wielkopolskie.pl/punkty-informacyjne.

Wsparcie techniczne w zakresie obsługi Systemu LSI2021+ udzielane jest poprzez formularz kontaktowy dostępny na stronie https://lsi2021.wielkopolskie.pl (menu "Kontakt") lub telefonicznie pod numerem tel. 61 626 71 09.

Linki

Link do ogłoszenia na stronie IZ FEW 2021+