Trwa ładowanie...

 

Trwa zapisywanie na newsletter...

Kompetencje cyfrowe Młodych

W najbliższych latach czekają nas dynamiczne zmiany na rynku pracy – podkreślają uczestnicy Światowego Forum Ekonomicznego. Dostosowanie się do tych zmian będzie kluczem do sukcesu zarówno w przypadku firm czy pracowników, jak i osób dopiero poszukujących zatrudnienia. W procesie tym młodych ludzi oraz przedsiębiorców wspierają Fundusze Europejskie.

Młoda dziewczyna przy komputerze. Obok napis: Kariera jutra - co może zaoferować Twojej firmie

Wystarczy przejrzeć dowolny portal z ogłoszeniami o pracy, żeby przekonać się, że najbardziej poszukiwanymi specjalistami są osoby, które opanowały technologie cyfrowe. Eksperci są zgodni, że trend ten będzie się nasilał z każdym rokiem. Raport „Future of Skills” McKinsey’a prognozuje, że do 2030 r. popyt na umiejętności posługiwania się technologiami cyfrowymi w codziennej pracy – zwłaszcza w dziedzinie rozwiązywania problemów i wyszukiwania informacji – wzrośnie o 65%. A popyt na zaawansowane umiejętności programistyczne i informatyczne aż o 90%. Warto mieć to na uwadze i postawić na rozwijanie kompetencji cyfrowych. Tak, jak dotąd zrobiło to ponad 8 tys. młodych ludzi w programie

KARIERA JUTRA - szansą na interesującą i perspektywiczna pracę

Projekt KARIERA JUTRA jest realizowany dzięki Funduszom Europejskim (z Programu Wiedza Edukacja Rozwój). Skorzystało już z niego ponad 8 tys. młodych ludzi – w wieku od 18 do 29 lat, którzy nie mieli stałego zatrudnienia i poszukiwali swojej ścieżki zawodowej. To właśnie oni wzięli udział w 8 tygodniowym kursie z zakresu marketingu internetowego. Kurs był bezpłatny i łatwo dostępny, bo zajęcia odbywały się online. Tak więc każdy, spełniający kryteria młody człowiek, bez względu na poziom zamożności czy miejsce zamieszkania, mógł z niego skorzystać.

Program kursów obejmował wszystkie najważniejsze umiejętności, które powinien mieć młodszy specjalista ds. marketingu. Nie chodzi tu tylko o reklamę, ale też o analitykę, podstawy biznesu, a także – cieszącą się coraz większym zainteresowaniem – wiedzę o technologiach chmurowych.  

Warto podkreślić, że przy przygotowaniu programu szkoleń pracowało grono wybitnych specjalistów – profesorów i adiunktów Szkoły Głównej Handlowej oraz innych wyższych uczelni, przedstawicieli Google czy ekspertów z firm doradczych. Program KARIERA JUTRA daje unikalną możliwość korzystania z ich wiedzy i doświadczenia.

Pakiet korzyści dla uczestnika kursu:

  • dostęp do programu szkoleniowego przygotowanego przez ekspertów z Google i SGH;
  • 50 godzin materiałów szkoleniowych i ponad 20 interaktywnych webinarów;
  • nauka od podstaw – nie była wymagana wiedza branżowa;
  • nauka online w dogodnym dla każdego czasie;
  • stały dostęp do 30 trenerów w ramach zamkniętych grup dyskusyjnych;
  • certyfikat ukończenia programu sygnowany przez Google i Szkołę Główną Handlową w Warszawie;
  • możliwość skorzystania z jednego z 1200 trzymiesięcznych płatnych staży;
  • bezpłatna pomoc doradcy zawodowego i pośrednika pracy;
  • szansa na perspektywiczną pracę w marketingu internetowym.

Jednak samo szkolenie to nie wszystko. Założeniem programu jest pomoc osobom kończącym kurs w znalezieniu zatrudnienia – w firmie, w której odbędą staż lub w innej. I tu właśnie mają szansę włączyć się przedsiębiorcy, oferując 3-miesięczne płatne staże, których koszt w całości pokrywany jest przez Fundusze Europejskie. W czasie takiego stażu absolwenci będą mogli wykorzystać i doskonalić nowo nabyte umiejętności oraz zdobywać pierwsze doświadczenia zawodowe. 

KARIERA JUTRA – czas na przedsiębiorców!  

Program KARIERA JUTRA przygotowuje do pracy absolwentów, którzy mogą być cennym nabytkiem dla wielu firm.  

Co potrafią absolwenci kursów:

  • tworzyć i monitorować kampanie w najpopularniejszych platformach marketingowych – Google Ads oraz Facebook;
  • mierzyć efektywność swoich działań za pomocą narzędzi analitycznych, takich jak Google Analytics;
  • wykorzystywać narzędzia Marketing Automation;
  • tworzyć efektywne kampanie e-mail marketingu;
  • prowadzić działania marketingowe w Google Ads. 

Tak przygotowanych, zmotywowanych i ambitnych młodych ludzi chętnie przyjąłby na staż  niejeden przedsiębiorca – i KARIERA JUTRA to umożliwia.Druga część tego programu skierowana jest bowiem do właścicieli firm, którzy chcieliby, żeby absolwenci odbyli u nich trzymiesięczny staż. Jedynym warunkiem jest zapewnienie im możliwości wykorzystania i rozwijania nabytych na szkoleniu kompetencji. Tacy stażyści – wyszkoleni przez specjalistów z Google, znający najnowsze technologie cyfrowe – mogą wnieść nową jakość do firmowych zespołów.

Co więcej, program został ułożony w taki sposób, aby absolwenci kursów byli gotowi do wprowadzania realnych zmian w firmach, np. pomagali im przejść transformację cyfrową.I nie ma tu znaczenia, czy to mikro, mała czy średnia firma (MŚP). Wystarczy, że zaproponuje ciekawy i spójny z celami projektu plan stażu. Warto spróbować!Do pierwszej tury (zgłoszenia do 4 lipca) zakwalifikowało się 688 MŚP, z czego aż 80% to mikrofirmy.

20 lipca ruszył nabór pracodawców chętnych do wzięcia udziału w drugiej turze projektu. Będzie trwał do 31 października 2022 r.

Więcej o tym przeczytasz na stronie projektu KARIERA JUTRA

Pomyśl, co możesz zyskać biorąc na staż absolwenta kursu. Może nowego, cennego pracownika? Nie zmarnuj tej szansy. Zgłoś swoją firmę i skorzystaj z cyfrowej wiedzy absolwentów KARIERY JUTRA.  

Projekt KARIERA JUTRA to innowacja społeczna realizowana przez NASK dzięki dofinansowaniu ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.