Trwa ładowanie...

 

Trwa zapisywanie na newsletter...

Po konferencji (ok. godz. 13:30) zapraszamy do udziału w sesji stolików tematycznych, która będzie doskonałą okazją do pogłębienia dyskusji na kluczowe tematy związane z dostępnością i nową ustawą. Przedstawiciele instytucji sprawujących nadzór nad dostępnością produktów i usług, przedstawiciele biznesu (członkowie grupy ds. EAA przy Radzie Dostępności) oraz eksperci reprezentujący Krajowy Punkt Kontaktowy OECD ds. odpowiedzialnego biznesu udzielą odpowiedzi na pytania dotyczące dostępności produktów, informacji, dostępności cyfrowej oraz dostępności jako elementu odpowiedzialnego prowadzenia działalności biznesowej.

To doskonała okazja do uzyskania praktycznych informacji na temat stosowania wymagań dostępności, wymiany doświadczeń, poznania najlepszych praktyk oraz nawiązania cennych kontaktów w obszarze dostępności i odpowiedzialnego biznesu!

Stolik nr 1 – Dostępność produktów

Gospodarze: Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, Urząd Komunikacji Elektronicznej

Przy tym stoliku porozmawiasz o:

- katalogu produktów objętych ustawą,
- wymaganiach dostępności dla produktów, 
- możliwości wyłączenia z obowiązku spełniania wymagań dostępności przez przedsiębiorstwa,
- wytycznych w zakresie dostępności.

Stolik nr 2 – Dostępność cyfrowa

Gospodarz: Ministerstwo Cyfryzacji

Przy tym stoliku dowiesz się:

- czym jest dostępność cyfrowa i jakie są wymagania w tym zakresie,
- jaki jest zakres nadzoru ministra właściwego do spraw informatyzacji w ramach nowej ustawy,
- jak wdrażać dostępność cyfrową, by osiągnąć sukces,
- gdzie można znaleźć rzetelne informacje dotyczące dostępności cyfrowej.

Stolik nr 3 – Dostępność informacji

Gospodarz: Biuro Rzecznika Finansowego

Przy tym stoliku poznasz:

- wymaganie zrozumiałości informacji oraz największe wyzwania w tym zakresie,
- jak stopniować zrozumiałość w zależności od skomplikowania produktu i jego powszechności,
- wskazówki jak połączyć zrozumiałość i zachowanie poziomu językowego B2,
- przykłady dobrych praktyk rynkowych w zakresie dostępnej informacji, w oparciu o case study projektu pod kierownictwem Związku Banków Polskich

W ramach tego stolika będziesz mógł także spróbować uprościć fragment skomplikowanego tekstu prawnego!

Stolik nr 4: Dostępność jako element odpowiedzialnego prowadzenia działalności biznesowej

Gospodarz: Krajowy Punkt Kontaktowy OECD do spraw odpowiedzialnego biznesu

Przy tym stoliku dowiesz się:

- dlaczego dostępność i poszanowanie praw człowieka są jednymi z kluczowych elementów odpowiedzialnego prowadzenia działalności biznesowej (RBC),
- w jaki sposób OECD oraz ONZ regulują kwestię poszanowania praw człowieka, w tym praw osób z niepełnosprawnościami,  w swoich zaleceniach dotyczących odpowiedzialnego biznesu,
- jak wprowadzać zasady odpowiedzialnego biznesu do codziennej działalności przedsiębiorstwa,
- czym zajmuje się Krajowy Punkt Kontaktowy OECD ds. odpowiedzialnego biznesu.