Trwa ładowanie...

 

Trwa zapisywanie na newsletter...

Prace na liniach kolejowych nr 140, 148, 157, 159, 173, 689, 691 na odcinku Chybie – Żory – Rybnik – Nędza/Turze

Opis projektu

Podróże i transport towarów koleją od Chybia przez Żory i Rybnik do Nędzy Szybsze stały się wygodniejsze. Podróżni korzystają z 18 wygodniejszych peronów, sprawniej kursują pociągi po 60 km wymienionych torów.

Podróżni korzystają z nowych peronów na 10 stacjach i przystankach w: Żorach, Szczejkowicach, Rybniku Gotartowicach, Rybniku Piaskach, Rybniku, Suminie, Górkach Śląskich, Szymocicach, Nędzy Wieś i Nędzy. W sumie 18 peronów zostało podwyższonych, żeby ułatwić pasażerom wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Wymieniono nawierzchnię peronów na antypoślizgową, jest nowe oświetlenie i nagłośnienie. Wszystkie obiekty dostosowano do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Na perony łatwiej można się dostać m.in. dzięki pochylniom i windom.

Po inwestycji pociągi przyspieszyły do 120 km/h, m.in. dzięki wymianie 60 km torów i sieci trakcyjnej. Efektem prac są atrakcyjniejsze podróże. Pociągiem z Żor do Rybnika można pojechać w ok. 10 minut, podczas gdy wcześniej jeździliśmy w ponad 20 min.

Wzrosło też bezpieczeństwo ruchu kolejowego, które zapewniają dyżurni w 9 odnowionych i wyposażonych w nowe urządzenia nastawniach. W torach umieszczono 129 nowych rozjazdów. Urządzenia są wyposażone w elektryczne ogrzewanie do usuwania śniegu i lodu. Korzystne, dla bezpieczeństwa w ruchu drogowym i kolejowym, było wyremontowanie 20 przejazdów. Na czterech zamontowano dodatkowe urządzenia zabezpieczające. Monitoring, umieszczony na kluczowych skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami, zapewnia lepszy nadzór i możliwość szybszych reakcji.

Galeria

  • Widok z lotu ptaka na tory kolejowe, budynek stacji Rybnik, dachy peronów, pociąg

    Widok z lotu ptaka na tory kolejowe, budynek stacji Rybnik, dachy peronów, pociąg

  • Widok z lotu ptaka na tory kolejowe, budynek stacji Rybnik, dachy peronów, pociąg

    Widok z lotu ptaka na tory kolejowe, budynek stacji Rybnik, dachy peronów, pociąg

  • Pociąg podmiejski stojący na stacji

    Pociąg podmiejski stojący na stacji

Informacje szczegółowe

Beneficjent:

PKP PLK SA

Program:

Program Infrastruktura i Środowisko

Fundusz:

Fundusz Spójności

Całkowita wartość projektu:

473,1 mln zł

Wkład UE:

265,7 mln zł