Opis projektu
Krótsze podróże do Skawiny, Oświęcimia i Zakopanego, wygodna obsługa pasażerów na nowych przystankach Kraków Zabłocie – Kraków Podgórze (dawniej Krzemionki) – to efekty uzyskane dzięki budowie kolejowej łącznicy ze środków unijnych.
Krakowska łącznica to największy taki obiekt w Polsce, o długości ponad 1100 m. Składa się z trzech estakad i dwóch wiaduktów, podtrzymywanych przez 30 filarów o wysokości do 15 metrów. W ramach inwestycji przebudowano również prawie 9 km torów oraz 6 rozjazdów kolejowych.
Dzięki wybudowanej łącznicy kolejowej podróżni zyskali szybsze i bezpośrednie połączenia kolejowe z Krakowa do Oświęcimia i dalej do Zakopanego, a także łatwy dostęp z pociągu do komunikacji miejskiej. Podróżni pociągów dalekobieżnych nie będą czekali na zmianę lokomotywy na stacji Kraków Płaszów – bezpośrednio z Krakowa Głównego pojadą w stronę Tatr.
Podróżni korzystają również z dwóch nowych przystanków Kraków Zabłocie i Kraków Podgórze (dawniej: Kraków Krzemionki). Pełnią one równocześnie rolę centrów przesiadkowych. Dobrze oznakowane, zadaszone perony z wiatami i ławkami oraz system informacji pasażerskiej, poprawiają komfort obsługi podróżnych. Na przystankach znajdują się windy oraz schody ruchome, które ułatwią dostęp osobom z ograniczonymi możliwościami poruszania się.
Galeria
Szczegółowe informacje
Beneficjent
PKP PLK SA
Program
Program Infrastruktura i Środowisko
Fundusz
Fundusz Spójności
Całkowita wartość projektu
359,1 mln zł
Wkład UE
192,7 mln zł