Trwa ładowanie...

 

Trwa zapisywanie na newsletter...

Prelegenci Krajowego Forum Miejskiego 2023

Renata Calak

dr Renata Calak - dyrektor Departamentu Strategii Rozwoju w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej, doktor ekonomii. Jako dyrektor Departamentu Strategii Rozwoju w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej koordynuje prowadzenie polityki rozwoju, przygotowanie i monitorowanie strategii rozwoju oraz realizację ogólnorozwojowych strategii w skali europejskiej. Współtworzyła Strategię na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju.

____________________________________________________________________

 

Wiktoria Saganowska

Wiktoria Saganowska - zastępca dyrektora Departamentu Strategii Rozwoju w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej. Posiada wieloletnie doświadczenie w programowaniu polityki regionalnej i miejskiej na poziomie krajowym i unijnym. Odpowiada za realizację krajowej strategii rozwoju regionalnego oraz krajowej polityki miejskiej, w ramach Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego 2030 i Krajowej Polityki Miejskiej 2030, a także za projekty strategiczne w tym zakresie. Koordynuje współpracę międzyrządową w zakresie spójności terytorialnej i rozwoju miast na poziomie europejskim, brała udział w przygotowaniu dokumentów strategicznych UE, takich jak Agenda Miejska dla Unii Europejskiej czy Nowa Karta Lipska. Brała udział w przygotowaniu strony programowej 11. sesji World Urban Forum.

____________________________________________________________________

 

Daniel Wąsik

Daniel Wąsik - naczelnik Wydziału Polityki Miejskiej, Departament Strategii, Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej

____________________________________________________________________

 

Joanna Sarosiek

Joanna Sarosiek – prawnik, pracownik administracji samorządowej, od 2016 r. dyrektor Departamentu Rozwoju Regionalnego w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Podlaskiego. Absolwentka Wydziału Prawa Uniwersytetu w Białymstoku, licznych studiów podyplomowych i Master of Business Administration w Wyższej Szkole Finansów i Zarządzania w Białymstoku.

Pracowała w kancelarii radcy prawnego, Banku Spółdzielczym w Białymstoku i Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych w Białymstoku. Od 2007 r. związana z Urzędem Marszałkowskim Województwa Podlaskiego, zaangażowana w prace zespołu odpowiedzialnego za programowanie i koordynację Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego – najpierw na lata 2007-2013, a następnie na lata 2014-2020. Jako dyrektor Departamentu Rozwoju Regionalnego odpowiada m.in. za aktualizację Strategii Rozwoju Województwa Podlaskiego, wdrażanie RPOWP 2014-2020 oraz przygotowanie i wdrożenie Programu Fundusze Europejskie dla Podlaskiego 2021-2027. Jest też współautorką komentarza do ustawy wdrożeniowej na perspektywę finansowa 2021-2027.

____________________________________________________________________ 

 

Adam Mikołajczyk

dr Adam Mikołajczyk - doktor nauk prawnych, dyrektor Departamentu Rozwoju Regionalnego i Przestrzennego, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego, odpowiedzialny za koordynację polityki rozwoju województwa, w tym przygotowanie regionalnej strategii rozwoju oraz regionalnego programu operacyjnego w ramach Polityki Spójności UE. Wcześniej odpowiedzialny za politykę gospodarczą regionu, jako dyrektor Departamentu Rozwoju Gospodarczego. W latach 2002-2013 adiunkt i wykładowca na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego. Autor publikacji z zakresu polityki rozwoju regionalnego.

____________________________________________________________________

 

Stefania Koczar-Sikora

Stefania Koczar-Sikora – zastępca dyrektora Departamentu Rozwoju i Transformacji Regionu, Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego. Koordynuje zadania związane z regionalnym planowaniem społeczno-gospodarczym i przestrzennym, programowaniem działań rozwojowych regionu min. z udziałem środków europejskich, ewaluacją polityk publicznych.

____________________________________________________________________

 

Jakub Pietruszewski

Jakub Pietruszewski - geograf i urbanista. Od urodzenia Pomorzanin i gdańszczanin, Absolwent m.in. geografii na Uniwersytecie Gdańskim. Zawodowo związany z Samorządem Województwa Pomorskiego, od 2016 roku dyrektor Pomorskiego Biura Planowania Regionalnego. Generalny projektant Planu zagospodarowania przestrzennego województwa pomorskiego 2030 oraz Planu zagospodarowania przestrzennego obszaru metropolitalnego Gdańsk – Gdynia – Sopot 2030. Od 2005 roku członek Towarzystwa Urbanistów Polskich oddział w Gdańsku, a do 2014 roku członek Północnej Okręgowej Izby Urbanistów (do rozwiązania Izby). Członek Głównej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej w latach 2014-2016, Miejskiej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej Gdyni na lata 2020-2022 oraz 2022-2024. Autor artykułów z zakresu planowania przestrzennego, zarządzania strategicznego i rozwoju regionów metropolitalnych.

____________________________________________________________________

 

Patrick Child

Patrick Child - jest obecnie zastępcą dyrektora generalnego w Dyrekcji Generalnej ds. Środowiska w Komisji Europejskiej, odpowiedzialnym w szczególności za unijną strategię "zero zanieczyszczeń", przepisy dotyczące chemikaliów, agendę miejską, badania i innowacje w dziedzinie środowiska oraz komunikację. Jest również kierownikiem misji na rzecz miast neutralnych dla klimatu i inteligentnych, której celem jest osiągnięcie 100 miast neutralnych dla klimatu do 2030 roku. 

W latach 2016-2021 był zastępcą dyrektora generalnego w DG ds. Badań i Innowacji (R&I) w Komisji Europejskiej. Jako członek zarządu DG ds. Badań Naukowych i Innowacji zajmował się w szczególności badaniami i innowacjami w zakresie czystej energii i technologii klimatycznych, a także wymiarem badawczo-rozwojowym strategii odbudowy i odporności po pandemii COVID-19 oraz misją programu "Horyzont Europa" dotyczącą raka. Jego międzynarodowe role obejmowały przedstawiciela Komisji i przewodniczącego komitetu sterującego Mission Innovation (koalicja 24 krajów i KE pracująca nad przyspieszeniem globalnych innowacji w zakresie czystej energii) oraz głównego współprzewodniczącego Grupy Obserwacji Ziemi (GEO).Do kwietnia 2016 r. Patrick Child był dyrektorem zarządzającym Europejskiej Służby Zewnętrznej odpowiedzialnym za administrację i finanse, w tym politykę kadrową, bezpieczeństwo i budżet. Zanim objął to stanowisko w 2011 r., był dyrektorem w Dyrekcji Generalnej ds. Stosunków Zewnętrznych KE odpowiedzialnym za zarządzanie siecią przedstawicielstw Komisji. Wcześniej pełnił funkcję szefa gabinetu komisarzy ds. stosunków zewnętrznych Benity Ferrero-Waldner i Chrisa Pattena. Z doświadczeniem w brytyjskim Ministerstwie Finansów, dołączył do Komisji Europejskiej w 1994 r., gdzie rozpoczął pracę w Dyrekcji Generalnej ds. Gospodarczych i Walutowych, a następnie został rzecznikiem prasowym Komisji ds. unii gospodarczej i walutowej w latach 1995-1999. Pan Child studiował matematykę na Uniwersytecie Cambridge. Jest żonaty i ma dwoje dzieci.

____________________________________________________________________

 

Anna  Wierzbicka

Anna Wierzbicka - absolwentka Wydziału Ekonomiczno-Socjologicznego Uniwersytetu Łódzkiego na kierunku Informatyka i Ekonometria. Doktor nauk ekonomicznych; autorka licznych artykułów i badań w obszarze ekonomiki zdrowia. Ekspert z ponad 10-letnim stażem w zarządzaniu projektami. Od początku swojej drogi zawodowej zdobywała doświadczenie kierując strategicznymi miejskimi i międzynarodowymi projektami, współpracując przy tym zarówno z podmiotami publicznymi, jak i prywatnymi.

W latach 2014-2017 odpowiedzialna za proces ubiegania się przez Rzeczpospolitą Polską i Miasto Łódź o prawa do organizacji Wystaw Expo International 2022 w temacie rewitalizacji obszarów miejskich; od 2018 odpowiada za organizację w Łodzi Wystawy Expo Horticultural 2029 pod hasłem "Nature of the City", której masterplan otrzymał European Property Awards 2021 w kategorii Landscape Architecture for Poland. Od 2019 Dyrektor Wydziału Kształtowania Środowiska w Urzędzie Miasta Łodzi, gdzie prowadzi projekty związane z błękitno-zieloną infrastrukturą, promocją i edukacją ekologiczną, współpracą z biznesem w obszarze ESG, a także adaptacją do zmian klimatu, w tym City Climate Mission - tj. misję "100 neutralnych klimatycznie i inteligentnych miast do 2030" pod auspicjami Komisji Europejskiej. 

____________________________________________________________________

 

Dorota Zawadzka Stępniak

Dorota Zawadzka-Stępniak od 1 czerwca 2022 r. pełni funkcję dyrektorki Biura Ochrony Powietrza i Polityki Klimatycznej w Urzędzie Miasta Stołecznego Warszawy. 

W okresie styczeń 2020 r.- maj 2022 r. była dyrektorką Departamentu Energii i Zmian Klimatu w Konfederacji Lewiatan. Była członkinią grup roboczych ds. energii i klimatu w BusinessEurope oraz Zespołu ds. polityki gospodarczej i rynku pracy Rady Dialogu Społecznego. Wspierała przedsiębiorców prywatnych w realizacji wyzwań strategicznych i regulacyjnych wynikających z Europejskiego Zielonego Ładu. Dorota ma bardzo bogate doświadczenie w zakresie ochrony środowiska, zmiany klimatu oraz szeroko pojętej energetyki. W Ministerstwie Środowiska była odpowiedzialna m.in. za kreowanie polityki klimatycznej. W Fundacji WWF Polska odpowiadała za działania lobbingowe i komunikacyjne w zakresie polityki środowiskowej. Jako Zastępczyni Prezesa Zarządu w Narodowym Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zarządzała programami wsparcia finansowego projektów m.in. z obszaru efektywności energetycznej, OZE i ochrony powietrza. Pracując na stanowisku dyrektorki w PwC Advisory zajmowała się doradztwem biznesowym w zakresie pozyskiwania funduszy z międzynarodowych instytucji finansowych. Dorota jest stypendystką polsko-niemieckiego programu dla najlepszych absolwentów w dziedzinie ochrony środowiska oraz absolwentką 29 Szkoły Liderów Politycznych.

____________________________________________________________________

 

Grzegorz Synowiec

dr Grzegorz Synowiec – zastępca dyrektora w Wydziale Klimatu i Energii Urzędu Miejskiego Wrocławia w Departamencie Zrównoważonego Rozwoju, geograf, doktor nauk przyrodniczych Uniwersytetu Wrocławskiego, od 18 lat związany z samorządem. Jest zaangażowany w działania miasta w zakresie: opracowywania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Wrocławia, monitoringu i wdrażania Planu adaptacji miasta Wrocławia do zmian klimatu, rozwoju błękitno – zielonej infrastruktury i rozwiązań opartych na naturze w przestrzeni zurbanizowanej oraz jest członkiem zespołu zajmującego się realizacją Misji Miast neutralnych klimatycznie i inteligentnych. Celem Misji jest opracowanie kontraktu klimatycznego wraz z planem działań i planem inwestycyjnym określającym ścieżkę dojścia Wrocławia do neutralności klimatycznej.

____________________________________________________________________

 

Maria Perkuszewska

Maria Perkuszewska jest naczelnikiem Wydziału Innowacyjnej i Zrównoważonej Mobilności w Departamencie Strategii Transportu w Ministerstwie Infrastruktury oraz Pełnomocnikiem Ministra Infrastruktury do spraw Planów Zrównoważonej Mobilności Miejskiej.

W sektorze transportu od prawie 15 lat. W czasie pracy u polskiego zarządcy infrastruktury kolejowej była odpowiedzialna za koordynację strategicznych i innowacyjnych projektów, nadzór nad współpracą bilateralną i wielostronną czy udziałem w procesie tworzenia unijnej legislacji. Ma również doświadczenie w zarządzaniu projektami współfinansowanymi z funduszy unijnych, wdrażanymi przez wielu beneficjentów. Obecnie, jako Naczelnik Wydziału, jest odpowiedzialna za koordynację wdrażania polityk europejskich z dziedzin inteligentnych systemów transportowych, pojazdów autonomicznych, mobilności miejskiej, bezpieczeństwa i efektywności energetycznej w transporcie, redukcji negatywnego wpływu transportu na środowisko czy harmonizacji technicznej. Od 2017 roku Krajowy Koordynator Europejskiego Tygodnia Mobilności w Polsce. Od 2022 roku jako Pełnomocnik Ministra Infrastruktury do spraw Planów Zrównoważonej Mobilności Miejskiej kieruje Centrum Kompetencji ds. Planów Zrównoważonej Mobilności Miejskie (SUMP).

____________________________________________________________________

 

Katarzyna Zielińska-Heitkötter

Katarzyna Zielińska-Heitkötter – zastępca dyrektora Departamentu Programów Infrastrukturalnych w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej. Od początku polskiej akcesji do UE pracownik administracji rządowej, odpowiedzialna za finansowanie unijne projektów głównie transportowych. Obecnie zajmuje się zamykaniem wsparcia z Programu Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 oraz przygotowaniem do wdrażania inwestycji z Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat i Środowisko 2021-2027. 

____________________________________________________________________

 

Krzysztof Rodziewicz

Krzysztof Rodziewicz - absolwent Uniwersytetu Gdańskiego oraz Uniwersytetu Warszawskiego. Dyrektor Departamentu Analiz Transportowych w Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Od 2016 nadzoruje przygotowanie i wdrażanie transportowych projektów infrastrukturalnych współfinansowanych ze środków unijnych. Odpowiedzialny za koordynację opracowania dokumentu Kierunki rozwoju transportu intermodalnego do 2030 r. z perspektywą do 2040 r. Nadzorował prace związane z opracowaniem krajowego Zintegrowanego Modelu Ruchu oraz przygotowaniem do wdrażania środków unijnych na lata 2021-2027 w obszarze transportu. Koordynuje działania CUPT na rzecz promowania i wdrażania planów zrównoważonej mobilności miejskiej (SUMP) oraz projektów współpracy bliźniaczej. W latach 2010 -2016 jako zastępca dyrektora w Departamencie Nieruchomości i Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego odpowiedzialny za organizację publicznego transportu zbiorowego oraz opracowanie i wdrożenie dokumentów strategicznych w obszarze transportu. W latach 2003-2010 w Ministerstwie Infrastruktury wdrażał Sektorowy Program Operacyjny Transport na lata 2004 – 2006.

____________________________________________________________________

 

Michał Babicki

Michał Babicki - absolwent podyplomowych studiów zarządzania projektami SGH oraz Międzywydziałowych Studiów Gospodarki Przestrzennej SGGW (specjalizacja: planowanie przestrzenne). Praktyk samorządowy oraz autor dokumentów i analiz problemowych z zakresu planowania przestrzennego, rewitalizacji, inwestycji transportowych i zrównoważonego rozwoju. Sekretarz oraz doradca sektorowy w projekcie CUPT w zakresie wsparcia miejskich obszarów funkcjonalnych we wdrażaniu SUMP. Członek Towarzystwa Urbanistów Polskich oraz miejskiej komisji urbanistyczno-architektonicznej. 

____________________________________________________________________

 

Rafał Włodarski

Rafał Włodarski – Urząd Miejski w Ostródzie. Od 17 lat pozyskuje i rozlicza projekty ze środków zewnętrznych. W swojej pracy zajmuje się również szeroko rozumianą partycypacją społeczną. Swoimi działaniami stara się włączać lokalną społeczność w życie publiczne miasta oraz zachęcać grupy sąsiedzkie w działania na rzecz ich najbliższego otoczenia. Od 2018 r. koordynator projektu „Rewitalizacja podwórek w Ostródzie”, których finansowanie odbywa się, w zależności od edycji projektu, ze środków unijnych oraz budżetu miasta.  

____________________________________________________________________

 

Roman Walaszkowski

Roman Walaszkowski – Dyrektor Biura SSOM, związany z działalnością samorządową oraz społeczną od ponad 20 lat. Od 2010 roku kieruje Biurem Stowarzyszenia Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego – organizacji skupiającej 15 JST z województwa zachodniopomorskiego, współdziałających na rzecz rozwoju regionu. Biuro SSOM zajmuje się m.in. opracowywaniem oraz wdrażaniem projektów obejmujących cały obszar metropolitalny w zakresie gospodarki niskoemisyjnej, zrównoważonej mobilności miejskiej oraz wzmacniania integracji przestrzennej i funkcjonalnej Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego. W ramach prac biura obecnie kieruje kluczowym projektem, wdrażanym przez Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego pn. "Budowa Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej z wykorzystaniem istniejących odcinków linii kolejowych nr 406, 273, 351". Nadrzędnym celem projektu jest utworzenie spójnego, przyjaznego mieszkańcom systemu transportu publicznego opartego na kolei metropolitalnej.

____________________________________________________________________

 

Robert Buciak

Robert Buciak – geograf i urbanista, współautor reformy planowania przestrzennego, ekspert w zakresie rewitalizacji, partycypacji, kształtowania przestrzeni publicznych i monitorowania rozwoju, członek Komitetu Sterującego do spraw Planów Zrównoważonej Mobilności Miejskiej, redaktor publikacji naukowych i książek popularnonaukowych.

____________________________________________________________________

 

Stanisław Kudroń

Stanisław Kudroń - ekspert zajmujący się problematyką mieszkaniową z ponad 20-letnim doświadczeniem w administracji publicznej. W latach 2004-2017 kierował pracami zespołów w departamentach odpowiedzialnych za rozwiązania i systemy finansowania rynku mieszkaniowego.  Aktualnie pracownik Departamentu Mieszkalnictwa w Ministerstwa Rozwoju i Technologii. 

____________________________________________________________________

 

Joanna Nasuta

Joanna Nasuta - jest doświadczoną prawniczką i ekonomistką, specjalistką ds. partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP) w Urzędzie Miasta Żory. Absolwentka Akademii Liderów Samorządowych na Uniwersytecie Warszawskim oraz studiów podyplomowych z zakresu wyceny nieruchomości. 

Dzięki doświadczeniu zdobytemu w samorządzie doskonale rozumie unikalne wyzwania i potrzeby związane z mieszkalnictwem komunalnym. Jej umiejętność podejmowania skutecznych decyzji oraz efektywne zarządzanie projektami w tym obszarze przyczyniają się do tworzenia nowoczesnych, dostępnych i funkcjonalnych przestrzeni mieszkaniowych dla mieszkańców miasta Żory. Jest nie tylko teoretykiem, ale także praktykiem, który aktywnie uczestniczy w procesie kształtowania polityki mieszkaniowej na poziomie lokalnym. Jej wiedza z zakresu budownictwa mieszkaniowego komunalnego obejmuje aspekty prawne, ekonomiczne i społeczne, co pozwala jej podejść do tych kwestii w sposób kompleksowy. Skupia się nie tylko na tworzeniu nowych rozwiązań mieszkaniowych, ale także na doskonaleniu istniejących struktur mieszkalnych komunalnych, zapewniając mieszkańcom bezpieczne i komfortowe warunki życia. Jej szczególne doświadczenie w mieszkalnictwie komunalnym czyni ją cennym ekspertem i aktywnym uczestnikiem procesów kształtowania lokalnej przestrzeni mieszkaniowej.

Jej podejście do planowania i zarządzania projektami mieszkaniowymi opiera się na wizji, innowacyjności oraz zrozumieniu dynamicznie zmieniających się potrzeb społeczności lokalnej, dzięki czemu jest uznawana za liderkę myślenia przyszłościowego w tej dziedzinie. Jest świadoma znaczenia zrównoważonego rozwoju, dostępności mieszkaniowej, a także nowoczesnych rozwiązań technologicznych w kontekście budownictwa komunalnego. Jej podejście uwzględnia nie tylko bieżące potrzeby mieszkańców, ale także antycypuje i planuje na przyszłość, biorąc pod uwagę zmieniające się trendy i normy.

____________________________________________________________________

 

Magdalena Skwarska

Magdalena Skwarska - Departament Strategii, Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej.

Od lat zajmuje się tematyką polityki rozwoju miast oraz planowania przestrzennego. Posiada wieloletnie doświadczenie w programowaniu i wdrażaniu polityki regionalnej i miejskiej w Polsce z wykorzystaniem funduszy europejskich – brała aktywny udział w przygotowaniu dokumentów strategicznych na poziomie krajowym (Umowa Partnerstwa, Strategia na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, Krajowa Strategia Rozwoju Regionalnego, Przegląd Krajowej Polityki Miejskiej OECD) jaki i europejskich (np. Karta Lipska, Agenda Terytorialna). Zaangażowana w projekty wymiany doświadczeń pomiędzy miastami w UE i w Polsce – wdrażanie Programu URBACT w Polsce, utworzenie pierwszej edycji Partnerskiej Inicjatyw Miast (PIM) oraz projektu EMPIRIE – sieciujących polskie miast. Wiedzę dotyczącą potrzeb administracji lokalnej, a także znaczenie krajowych rozwiązań prawnych dla jej sprawnego funkcjonowania pogłębiła pracując jako doradca strategiczny Związku Miast Polskich w programie „Rozwój lokalny” oraz Centrum Wsparcia Doradczego. 

____________________________________________________________________

 

Barbara Rajkowska

Barbara Rajkowska -  Zastępca Kierownika Krajowego Ośrodka Zmian Klimatu / Kierownik Zakładu Adaptacji do Zmian Klimatu w Instytucie Ochrony Środowiska – Państwowy Instytut Badawczy.

Zarządzaniem projektami w obszarze ochrony środowiska zajmuje się od przeszło 20 lat, zwłaszcza realizowanymi przez wielu partnerów, i przy udziale środków dotacyjnych. Specjalizuje się w adaptacji do zmian klimatu, a także gospodarce wodno-ściekowej i właśnie w tej branży zarządzała m.in. jednym z większych projektów w Polsce, będąc dyrektorem Jednostki Realizującej Projekt „Zintegrowana gospodarka wodno-ściekowa w dorzeczu Parsęty”, realizowanym przez 23 samorządy. Od siedmiu lat związana z Instytutem Ochrony Środowiska – Państwowym Instytutem Badawczym, w którym kierowała m.in. projektem „Opracowanie planów adaptacji do zmian klimatu w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców”(MPA) i kieruje „Bazą wiedzy o zmianach klimatu i adaptacji do ich skutków oraz kanałów jej upowszechniania w kontekście zwiększenia odporności gospodarki, środowiska i społeczeństwa na zmiany klimatu oraz przeciwdziałania i minimalizowania skutków nadzwyczajnych zagrożeń”- Klimada2.0. Obok projektów publicznych zarządzała także projektami w sektorze prywatnym, w firmie z branży drzewnej. Prowadziła wykłady z „Zarządzania projektami ze środków publicznych” w Wyższej Szkole Administracji Publicznej w Szczecinie. Przez kilkanaście lat kierowała również jedną z większych organizacji pozarządowych w kraju – Stowarzyszenie „SOS Wioski Dziecięce w Polsce”, gdzie między innymi doprowadziła do uruchomienia projektów rozwojowych w Afryce, w Kamerunie i Zimbabwe. Ukończyła inżynierię środowiska na Politechnice Koszalińskiej, a także trzy kierunki podyplomowe: z zakresu zarządzania firmą na Politechnice Koszalińskiej, miastami w Wyższej Szkole Integracji Europejskiej w Szczecinie we współpracy z Instytutem Mieszkalnictwa i Rozwoju przy Uniwersytecie Erasmusa z Rotterdamu, inwestycjami realizowanymi wg warunków kontraktowych FIDIC na Politechnice Wrocławskiej. Jest certyfikowanym Facilitatorem. Z dużym powodzeniem moderuje debaty eksperckie, a także prowadzi konferencje oraz panele dyskusyjne.

____________________________________________________________________

 

Grzegorz Grzybczyk

Grzegorz Grzybczyk - Samorządowiec z siedemnastoletnim stażem pracy dla Krakowa, obecnie w Wydziale Gospodarki Komunalnej i Klimatu. Kierownik Portfela Projektów „Zeroemisyjny Kraków” w Gminie Miejskiej Kraków. Specjalista praktyk i wykładowca akademicki w zakresie zarządzania projektami, w szczególności dofinansowanymi ze środków unijnych. W zakresie transformacji klimatycznej: równocześnie entuzjasta i realista.

____________________________________________________________________

 

Anna Banaszczyk

Anna Banaszczyk – Ekspertka ds. rozwoju regionalnego z doświadczeniem w planowaniu strategicznym, projektowaniu i wdrażaniu inwestycji rozwojowych współfinansowanych ze środków polityki spójności UE oraz monitorowaniu i ewaluacji polityk publicznych. W latach 2007-2020 zatrudniona w Ministerstwie Rozwoju Regionalnego; od 2018 roku konsultantka Banku Światowego przy projektach z zakresu rozwoju regionalnego i miejskiego (m.in. druga edycja Partnerskiej Inicjatywy Miast) oraz sprawiedliwej transformacji.

____________________________________________________________________

 

Blanka Rdest-Dudak

Blanka Rdest-Dudak - dyrektor Wydziału Zieleni i Gospodarki Komunalnej w Urzędzie Miasta Lublin. Lublinianka z urodzenia i wyboru. Zawodowo od zawsze związana z Urzędem Miasta Lublin gdzie rozpoczęła od studenckich praktyk i tak już zostało.  Odpowiedzialna za szeroko rozumiane utrzymanie miasta, utrzymanie zieleni i miejskiej infrastruktury, ale również edukację przyrodniczą i ochronę zwierząt. Odpowiada za realizację projektów przyrodniczych, Zielonego Budżetu, Budżetu Obywatelskiego oraz związanych z zagospodarowaniem wód opadowych w mieście. 

____________________________________________________________________

 

Bartosz Dubiński

Bartosz Dubiński - absolwent Uniwersytetu Warszawskiego oraz SGH, posiadający dyplom Executive MBA Oxford Brookes University. Wieloletni współpracownik i koordynator projektów Polskiej Rady Ruchu Europejskiego, w latach 2004-2010 pracownik samorządowy w Biurze Funduszy Europejskich Urzędu m.st. Warszawy. Ewaluator projektów, manager funduszu pożyczkowego JESSICA oraz instrumentu pomocy technicznej ELENA, a także koordynator projektów badawczych UE z zakresu efektywności energetycznej. Od sierpnia 2010 roku Prezes Zarządu Mazowieckiej Agencji Energetycznej Sp. z o.o., od 2015 zarządzający Mazowieckim Klastrem Efektywności Energetycznej i OZE. Posiada doświadczenie w realizacji i doradztwie przy projektach współfinansowanych ze środków UE w instytucjach publicznych, przedsiębiorstwach oraz organizacjach pozarządowych.

____________________________________________________________________

 

Andrzej Kaźmierski

Andrzej Kaźmierski - z zawodu informatyk, absolwent Wydziału Elektroniki Politechniki Warszawskiej. Przez wiele lat związany z branżą ICT, kolejno jako programista, analityk systemów, kierownik projektów, dyrektor sprzedaży i marketingu, członek zarządów spółek. Od 2015 roku związany z branżą OZE, w latach 2016-2019 dyrektor Departamentu OZE w Ministerstwie Energii. Obecnie Dyrektor Departamentu Gospodarki Niskoemisyjnej w Ministerstwie Rozwoju i Technologii.

____________________________________________________________________

 

Piotr Feliński

Piotr Feliński - jest absolwentem historii na Uniwersytecie Szczecińskim, a także podyplomowych studiów z administracji i prawa samorządowego oraz prawa podatkowego i rachunkowości. Ukończył również Szkołę Liderów Społecznych, organizowaną przez Polsko-Amerykańską Fundację Wolności. Aktywnie działał w społeczności Świdwina, angażując się w akcje kulturalne i społeczne. Był pomysłodawcą wprowadzenie w Świdwinie inicjatywy uchwałodawczej, budżetu obywatelskiego czy rewitalizacji zabytkowego Parku Miejskiego. Za m.in te działania otrzymał nagrodę Super Samorząd w ramach programu Masz Głos. Obecnie pełni funkcję burmistrza Świdwina.

____________________________________________________________________

 

Agata Szpiech

Agata Szpiech - kierowniczka oddziału Klimatu i Środowiska w Wydziale Klimatu i Środowiska w Urzędzie Miasta Rzeszowa oraz koordynatorka Zespołu ds. neutralności klimatycznej i smart city.

____________________________________________________________________

 

Alina Muzioł-Węcławowicz

Alina Muzioł-Węcławowicz - dr nauk geograficznych, specjalistka w dziedzinie gospodarki i polityki mieszkaniowej, w szczególności mieszkalnictwa społecznego, rewitalizacji i rozwoju lokalnego. Studiowała na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz w Warszawie w  Instytucie Geografii i Przestrzennego Zagospodarowania PAN (studia doktoranckie). Pracowała w Instytucie Geografii, w Banku Gospodarstwa Krajowego, na Wydziale Geodezji i Kartografii Politechniki Warszawskiej. Aktualnie – aktywna emerytka, doradzająca gminom i różnym instytucjom, prowadząca badania i analizy. Jest autorką wielu publikacji naukowych i popularyzatorskich z zakresu mieszkalnictwa i odnowy miast.

____________________________________________________________________