Trwa ładowanie...

 

Trwa zapisywanie na newsletter...

  • 1. Kto jest zobowiązany do składania raportu o stanie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami?

  • 2. Jak wypełnić raport, z jakiego formularza korzystać?

  • 3. Czy każdy podmiot publiczny może złożyć raport przez Portal Sprawozdawczy GUS (PS GUS)?

  • 4. Czym różnią się pytania o stan dostępności od pytań o okres sprawozdawczy? 

  • 5. Czym różni się wniosek od osoby ze szczególnymi potrzebami dotyczący zapewnienia szczególnej formy komunikacji od wniosku o zapewnienie dostępności?  

  • 6. Czy podmioty które mają jednostki podległe i nadzorowane składają raport tylko za siebie, czy także za jednostki podlegle i nadzorowane? Czy robią to przez PS GUS czy w inny sposób?

  • 7. Czy wojewodowie oraz podmioty, które mają jednostki podległe i nadzorowane będą mogły zweryfikować, które z nich jeszcze nie dopełniły obowiązku raportowania dostępności?

  • 8. Co w sytuacji, jeżeli dany podmiot jest objęty obowiązkiem raportowania, a nie posiada danych do logowania do PS GUS?

  • 9. Co w sytuacji, kiedy dany pomiot publiczny posiadający REGON tworzą inne podmioty publiczne, które również posiadają odrębne nr REGONY (np. zespół szkół)?

  • 10. Kto powinien wypełnić formularz o stanie zapewnia dostępności, jeżeli dany podmiot publiczny nie posiada koordynatora do spraw dostępności?

  • 11. Czy koordynator ds. dostępności wspólny dla kilku jednostek ma za zadanie wykonać zbiorczy raport o stanie zapewnienia dostępności dla wszystkich podmiotów, w których sprawuje swoją funkcję?

  • 12. Co powinien zawierać raport o stanie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami?

  • 13. W jaki sposób raportować informacje w zakresie dostępności architektonicznej?

  • 14. Co powinna zawierać informacja o dostępie alternatywnym?

  • 15. Czy raport o stanie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami jest sporządzany przez podmiot publiczny corocznie?

  • 16. Jaki okres powinien obejmować raport o stanie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami? Co w sytuacji, jeżeli dany podmiot jest objęty obowiązkiem sprawozdawczym powstał w dniu 1 stycznia 2025 r. jako nowy podmiot publiczny?

  • 17. Czy raport o stanie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami musi zostać opublikowany przez podmiot publiczny?

  • 18. Czy raport o stanie zapewniania dostępności można edytować w PS GUS?

  • 19. Co oznacza pole formularza raportu dostępności Kontakt z pomocą tłumacza-przewodnika w Dziale 3. Dostępność informacyjno-komunikacyjna?

  • 20. Czy budynki komunalne objęte są obowiązkiem raportowania dostępności?

  • 21. Czy raport o zapewnieniu dostępności powinny uzupełniać ochotnicze straże pożarne (OSP)?

  • 22. Jakie są obowiązki wojewodów z zakresie raportowania dostępności?

  • 23. Czy spółki realizujące zadania publiczne np. Towarzystwa Budownictwa Społecznego, podmioty odpowiedzialne za realizację miejskich inwestycji, zaopatrzenie w wodę, transport publiczny itp. są zobowiązane do złożenia raportu o stanie zapewniania dostępności?

  • 24. Czy jeśli szkoła korzysta z dwóch budynków starego i nowego. Stary nie spełnia żadnych wymogów w zakresie dostępności i są tam tylko dwie klasy, natomiast nowy jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych ruchowo i w znajduje się w nim cała administracja szkoły i pozostałe klasy, to czy szkoła wykazuje w raporcie obydwa budynki?

  • 25. Jesteśmy jednostką budżetową podległą gminie i nie posiadamy swojej strony internetowej. Mamy dostęp BIP utworzonego na stronie Gminy. Mamy też konto na FB dołączone pod konto prywatne pracownika. Co zatem mam zaznaczyć w dziale 2 Dostępność cyfrowa w pkt 1 i 2 w zakresie liczby prowadzonych stron www?

  • 26. Co należy wpisać w komentarzach w raporcie o stanie zapewniania dostępności w ramach informacji o dostępności architektonicznej, informacyjno-komunikacyjnej i cyfrowej?    

  • 27. Czy jeśli wypełnimy ten raport na stronach GUS czy jeszcze gdzieś wysyłamy? Czy publikujemy również ten raport na stronach BIP?       

  • 28. Czy dla każdej z podstron trzeba mieć osobną deklarację dostępności, np. gdy mamy stronę główną i osobno dedykowaną np. jakiemuś programowi np. baza NGO?

  • 29. Czy biblioteka mająca filie posiadające własne numery REGON z rozszerzeniem wypełnia dla każdej filii osobno raport czy łącznie?

  • 30. Co w przypadku budynków gminnych, które są dzierżawione np. pod NZOZ kto wtedy przystosowuje budynek do wymogów w zakresie dostępności? Gmina jako właściciel budynku, czy firma, która je dzierżawi?

  • 31. Czy podmiot publiczny ma obowiązek zapewnienia wstępu z psem asystującym do wszystkich pomieszczeń w budynku?