Trwa ładowanie...

 

Trwa zapisywanie na newsletter...

Artur Marcinkowski

Artur Marcinkowski

Założyciel Fundacji Widzialni. Związany z digitalem ponad 20 lat. Wizjoner i kreator dostępności cyfrowej w Polsce. Odznaczony Medalem Kopernika za rozwój bankowości cyfrowej. Z pasji do dostępności mówi o sobie Accessibility Evangelist.

Fundacja Widzialni to lider dostępności cyfrowej na polskim rynku. Jesteśmy doświadczonym audytorem serwisów internetowych, aplikacji mobilnych oraz firmą szkoleniowo-wdrożeniową pod kątem dostępności cyfrowej. Dzięki ponad 20-letniemu doświadczeniu, jako promotor edukacji oraz rzetelny partner w sektorze publicznym i biznesowym, wnieśliśmy duży wkład, by uczynić nasze otoczenie bardziej dostępnym dla każdego, bez względu na ograniczenia.Mając na uwadze, że tylko powszechne zmiany powodują trwałą poprawę dostępności w czasie, rozumiemy potrzebę wdrożenia nowego prawa w Polsce. Jako odpowiedzialny i doświadczony gracz rynkowy widzimy możliwość realizacji tego procesu z satysfakcją dla wszystkich zaangażowanych stron. Wraz czterema rozpoznawalnymi ambasadorami dostępności w Polsce – Allegro, Microsoft Polska, Santander Bank Polska i Orange Polska – postanowiliśmy podjąć szczytną inicjatywę zjednoczenia liderów polskiego biznesu w ramach Business Accessibility Forum – BAF. W BAF mamy przyjemność gościć organizacje, dla których innowacyjność i technologia idą w parze z inkluzywnym podejściem współczesnego świata.W BAF dzielimy się opiniami dotyczącymi Europejskiego Aktu o Dostępności w kontekście polskiego biznesu. Konstruujemy wnioski, spisujemy najlepsze praktyki i wymieniamy się doświadczeniami. Omawiamy potrzeby w zakresie dostępności, kompetencje, możliwości i gotowość rynku do zmian. Przekładamy na język operacyjny, przydatne narzędzia dostępności, aby wprowadzić na rynek optymalne rozwiązania wdrożeniowe związane z nowymi przepisami dostępności dla biznesu. Dążymy do zauważalnej poprawy dostępności biznesu w całym kraju przy jednocześnie przyjaznych i rozsądnych przepisach prawa.

dr Edyta Zduńska-Leseux

DDoktor nauk ekonomicznych i finansowych (Szkoła Główna Handlowa). Autor publikacji (artykułów, rozdziałów, monografii) na temat innowacji, przedsiębiorstw, zrównoważonego rozwoju i Unii Europejskiej. Nauczycielakademicki i pracownik naukowy w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie (Kolegium Gospodarki Światowej).

Badacz zjawiska innowacji (w tym innowacji zrównoważonych) oraz innowacyjności dotyczącej podmiotów działających na różnych poziomach bytu gospodarczego (przedsiębiorstwo, region, kraj). Inne zainteresowania badawcze: zrównoważony rozwój, dostępność oraz różne aspekty integracji europejskiej i funkcjonowania Unii Europejskiej.

Krzysztof Dobosz 

Pracownik naukowo-dydaktyczny w Katedrze Algorytmiki i Oprogramowania Politechniki Śląskiej w Gliwicach. Jest autorem i współautorem publikacji naukowych w obszarze dostępności oprogramowania oraz technologii asystujących opartych o urządzenia mobilne. Z tego samego zakresu prowadzi wykłady i zajęcia praktyczne. Współpracuje z różnymi instytucjami krajowymi i europejskimi, jako ekspert z dziedziny dostępności w technologiach informacyjno-komunikacyjnych. Członek stowarzyszenia Association for the Advancement of Assistive Technology in Europe. Obecnie pełni rolę eksperta krajowego w projekcie AccessibleEU, będącym jedną z flagowych inicjatyw Komisji Europejskiej na rzecz praw osób z niepełnosprawnościami na lata 2021-30. 

Łukasz Klimek

Łukasz Klimek

Menager DGA S.A - https://www.dga.pl/
Kadra zarządzająca w Dostępny design https://www.dostepnydesign.pl/
Kadra zarządzająca wInkubator Wielkich Jutra-Dostępność+  
http://www.inkubatorwielkichjutra.pl/
https://www.linkedin.com/in/%C5%82ukasz-klimek-60b576169/

W sposób innowacyjny i skuteczny łączy doświadczenie społeczne i biznesowe poprzez tworzenie inicjatyw dotyczących współpracy biznesu, nauki i organizacji pozarządowych. Szczególnie bliskie są mu projekty nietuzinkowe, niejednokrotnie stanowiące pilotaże lub innowacje na skalę kraju. W ramach realizowanych przez DGA S.A. procesów inkubacyjnych i akceleracyjnych uczestniczy jako ekspert w ocenie innowacyjnych pomysłów i produktów. Ekspert w dziedzinie innowacji społecznych dedykowanych wsparciu osób zależnych, osób z niepełnosprawnościami. Ekspert z kilkunastoletnim doświadczeniem w dziedzinie finansowania projektów, doradztwa biznesowego, akceleracji i inkubacji. Twórca i koordynator kilkudziesięciu projektów doradczo-szkoleniowych. Zarządzający programem szkoleniowo-doradczym „Dostępny design”. W ramach programu przeprowadzono dla  blisko 600 firm i ponad 1200 osób – pracowników z całej Polski, ponad 5300 godzin szkoleniowych oraz ponad 10 200 godzin doradztwa poszkoleniowego. Działania w ramach projektu służyły aktywizacji przedsiębiorców  biorących udział w projekcie w  zakresie wdrażania i rozwoju technologii kompensacyjnych i asystujących, to jest takich których uruchomienie lub zastosowanie umożliwia lub ułatwia osobom ze szczególnymi potrzebami korzystanie z produktów, usług na zasadzie równości z innymi. Celem, programu były działania służące poprawie zarządzania, oraz wspieranie procesów innowacyjnych powiązanych z założeniami idei dostępności, tak aby biznes był dostępny czyli wrażliwy na potrzeby wszystkich klientów, niewykluczający ze względu na ograniczenia funkcjonalne czy niepełnosprawność.

dr Małgorzata Sikora-Gaca

Małgorzata Sikora

Doktor nauk humanistycznych w zakresie nauk o polityce; adiunkt na Wydziale Nauk o Polityce i Administracji Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Autorka pierwszego w Polsce programu kształcenia w zakresie dostępności, realizowanego w formule studiów podyplomowych: „Zarządzanie dostępnością – specjalista ds. dostępności” na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy od roku akademickiego 2020/2021. Promotor i recenzent 94 projektów dyplomowych w zakresie dostępności. Kierownik i koordynator wielu projektów regionalnych, krajowych i międzynarodowych. Specjalista w zakresie dostępnych projektów. Autorka metody zarządzania projektem użytecznym opartej na celach policzalnych.

www.sikora-gaca.plmsikoragaca@ukw.edu.pl

Miłosz Marchlewicz, dyrektor ds. komunikacji Forum Odpowiedzialnego Biznesu

Miłosz Marchlewicz

W Forum Odpowiedzialnego Biznesu kieruje zespołem komunikacji i promocji. Odpowiada za tworzenie i realizację strategii komunikacji FOB, w tym poszczególnych programów, projektów i wydarzeń organizacji. Zarządza kanałami komunikacji oraz odpowiada za relacje z mediami. Wspiera kierownictwo FOB w zarządzaniu organizacją. Zaangażowany w realizację projektów badawczych Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz współpracę z kluczowymi interesariuszami krajowymi i międzynarodowymi. Prowadzi zajęcia o ESG i zrównoważonym rozwoju na uczelniach wyższych. 

Dołączył do zespołu Forum Odpowiedzialnego Biznesu w październiku 2017 r. Pracę w FOB rozpoczął od koordynacji programu Liga Odpowiedzialnego Biznesu, następnie odpowiadał za komunikację Karty Różnorodności w Polsce oraz bieżącą obsługę portalu Odpowiedzialnybiznes.pl i social mediów FOB. 

Wcześniejsze doświadczenie zawodowe zdobywał m.in. w firmie budowlanej wchodzącej w skład Grupy PSB, gdzie odpowiadał za marketing, PR i CSR oraz współpracując z mediami lokalnymi. Absolwent kulturoznawstwa (spec. komunikacja kulturowa) na Uniwersytecie Gdańskim. W latach 2015-2016 ambasador Ligi Odpowiedzialnego Biznesu. 

Przemysław Herman

Przemysław Herman

Z-ca Dyrektora Departamentu EFS w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej. Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego, z dyplomem w dziedzinie nauk politycznych i społecznych. Od 2005 roku uczestniczy w realizacji programów operacyjnych finansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego. Koordynuje system ewaluacji i oceny EFS w Polsce, współpracuje z organizacjami międzynarodowymi, rządowymi i samorządowymi instytucjami w zakresie oceny efektywności polityk publicznych. Współautor Programu Dostępność Plus i ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Koordynuje wdrażanie Programu i ustawy oraz kwestii przeciwdziałania dyskryminacji w funduszach polityki spójności w Polsce.

Przemysław Kudlacik

Przemysław Kudlacik

Adiunkt w Instytucie Informatyki Uniwersytetu Śląskiego, od kilkunastu lat wspiera w zakresie IT Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy dla Młodzieży Niewidomej i Słabowidzącej w Chorzowie. Swoje doświadczenie w kontaktach z osobami z dysfunkcją wzroku wykorzystuje do propagowania podstawowych zagadnień dostępności w ramach szkoleń i prelekcji.

Przemysław Kulik

Przemysław Kulik

Menedżer społecznej odpowiedzialności i zrównoważonego rozwoju organizacji, z wieloletnim doświadczeniem po stronie korporacji, startupów i NGO. Z sukcesami zarządzał projektami i zespołami w budowaniu i rozwijaniu przedsięwzięć zaangażowanych społecznie.

W okresie 2006-2016 pracował w marketingu i komunikacji korporacyjnej Grupy PZU, w ostatnich latach jako Koordynator ds. CSR, kierując również zespołem wsparcia programów zdrowotnych PZU. Następnie odpowiadał za strategię i rozwój Fundacji Hospicjum Onkologiczne św. Krzysztofa, a później fundacji onkologicznej „Znajdź Pomoc” (d. United Way Polska), a także za budowanie przedsiębiorczości społecznej obu fundacji. Jest absolwentem polityki społecznej na UW, socjologii politycznej na Dalarna University w Szwecji, studiów doktoranckich w zakresie nauk ekonomicznych na SGH oraz studiów podyplomowych ze społecznej odpowiedzialności biznesu na ALK oraz zarządzania projektami na SGH. W Banku Gospodarstwa Krajowego (polskim banku rozwoju) pełni funkcję Dyrektora Biura CSR i Raportowania Zrównoważonego Rozwoju oraz Lidera ds. społecznych w Komitecie ESG BGK. 

Jest również wykładowcą akademickim na ALK, UEK i SGH w tematyce ESG, sprawozdawczości zintegrowanej i społecznej odpowiedzialności biznesu. 

Prywatnie tata 3-letniej Milenki, zapalony miłośnik geopolityki i amator rynków finansowych.

Przemysław Sandomierski, Dyrektor compliance, Santander Bank Polska S.A.

Przemysław Sandomierski

Odpowiedzialny w Obszarze Zapewnienia Zgodności banku za nadzór nad komercjalizacją produktów i usług oferowanych klientom, za zapewnienie przestrzegania praw i interesów konsumentów oraz standard procesu reklamacyjnego. Od początku swojej kariery zajmuje się ochroną praw konsumentów, 15 lat związany z bankowością, ekspert prawa konsumenckiego, mediator i negocjator. Członek Komisji Etyki Bankowej.W ramach Grupy Santander uczestniczył w wielu projektach międzynarodowych, związanych z tworzeniem usług i produktów dostosowanych do potrzeb klientów, jakością obsługi, CX i analizą głosu klienta.Obecnie odpowiedzialny za wdrażanie grupowej strategii Responsible Banking, której celem jest budowanie inkluzywnej bankowości oraz zapewnienie dostępu do usług bankowych osobom z indywidualnymi potrzebami.

Sebastian Biały, Prezes Okręgu Śląskiego Polskiego Związku Niewidomych

 Sebastian Biały

 Magister fizjoterapii, specjalista Manualnego Drenażu Limfatycznego, zasłużony nauczyciel, autor publikacji i filmów z drenażu limfatycznego i terapii przeciwobrzękowej. Posiada wieloletnie doświadczenie we współpracy środowisk niewidomych i słabowidzących z władzami oraz biznesem w kontekście problemów dostępności.

Szymon Pepliński

Szymon Pepliński

Szymon jest uznawanym na całym świecie projektantem, technologiem i innowatorem, z ponad 20-letnim doświadczeniem w prowadzeniu cyfrowej transformacji dla globalnych korporacji. Jego prace, łączące sztukę, technologię i biznes, przyczyniają się do rozwoju nowych strategii marketingowych i produktów, które zdobywają uznanie na międzynarodowych arenach. Jego twórczość, charakteryzująca się nieustannym dążeniem do innowacji i przekraczania granic, zdobyła liczne nagrody na głównych festiwalach kreatywnych, w tym Cannes Lions, Eurobest, Golden Drum, Clio Awards, A-List Hollywood oraz The One Club/The One Show. Pepliński został również wyróżniony przez wiodące firmy technologiczne, zdobywając między innymi Facebook Gold Award oraz znalazł się w gronie laureatów Google's Success Stories. Jako wykładowca akademicki, Szymon dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem z przyszłymi pokoleniami. Specjalizuje się w nauczaniu kreatywnego kodowania (creative coding) oraz innowacyjnych technologii, takich jak physical computing i digital fabrication. Przekazuje nie tylko wiedzę, ale również inspiruje do kreatywnego myślenia i innowacyjnego rozwiązywania problemów. Współpracując z wiodącymi instytucjami i korporacjami na całym świecie, rozwija umiejętności i kompetencje przyszłych twórców technologii i projektantów, kładąc nacisk na holistyczne podejście do edukacji. Łączy zarówno teoretyczne aspekty naukowe, jak i praktyczne zastosowania społeczne, podkreślając znaczenie uniwersalnego projektowania w tworzeniu dostępnych i inkluzywnych technologii.

Wojciech Bagiński

Wojciech Bagiński

Międzynarodowy prawnik z EMBA z Kellogg-WHU. Adwokat w USA, Wielkiej Brytanii i Polsce. Współzałożyciel butikowej kancelarii prawnej Impactiv.Law. Członek rady nadzorczej B Lab Global (Board of Directors), która nadzoruje rozwój sieci B Corp na świecie, współtwórca ruchu B Corp w Polsce, a także jeden z założycieli The Interdependence Coalition, w ramach, których pracuje nad wypracowaniem i promocją zmian prawnych w Unii Europejskiej wprowadzających w firmach rozwiązania tzw. ładu korporacyjnego interesariuszy (stakeholder corporate governance).  

Przewodniczący Komisji Zagranicznej przy Naczelnej Radzie Adwokackiej w Polsce, a także członek Okręgowej Rady Adwokackiej w Warszawie. Członek Komitetu ds. ESG przy Krajowej Izbie Gospodarczej. Od lat zachęca wszystkie firmy do zdefiniowania i implementacji swojej misji/celu (szerszego niż zysk) w dokumentach korporacyjnych, w tym w szczególności w kluczowych umowach spółek oraz statutach, a także umowach z partnerami biznesowymi.   

The Interdependence Coalition (https://interdependencecoalition.eu/about), reprezentująca ponad 500 B Corpów, oraz firm nastawionych na wywieranie pozytywnego wpływu, została utworzona w celu przekonania Unii Europejskiej do regulacji wymagającej od dyrektorów spółek aby przy podejmowaniu decyzji uwzględniali kwestie środowiskowe oraz interesariuszy firmy (art. 25 CSDD). IC prezentuje doświadczenia tzw. B Corpów, które wpisują takie zobowiązanie zarządów w statuty i umowy spółek firm, potwierdzając tym samym, że jest to możliwe i że tego rodzaju spółki działają z sukcesem na rynku. B Corpy to spółki, które spełniły wysokie standardy efektywności społecznej i środowiskowej i które dobrowolnie umieściły w statutach spółek zobowiązanie do prowadzenia firmy z uwzględnieniem interesów wszystkich interesariuszy. Na świecie obecnie jest 7500 certyfikowanych B Corpów i liczba ta wzrasta z każdym kwartałem (https://bcorporation.eu/what-is-a-b-corp/what-does-b-corp-certification-mean).