Trwa ładowanie...

 

Trwa zapisywanie na newsletter...

Artur Marcinkowski

Artur Marcinkowski

Założyciel Fundacji Widzialni. Związany z digitalem ponad 20 lat. Wizjoner i kreator dostępności cyfrowej w Polsce. Odznaczony Medalem Kopernika za rozwój bankowości cyfrowej. Z pasji do dostępności mówi o sobie Accessibility Evangelist.

Fundacja Widzialni to lider dostępności cyfrowej na polskim rynku. Jesteśmy doświadczonym audytorem serwisów internetowych, aplikacji mobilnych oraz firmą szkoleniowo-wdrożeniową pod kątem dostępności cyfrowej. Dzięki ponad 20-letniemu doświadczeniu, jako promotor edukacji oraz rzetelny partner w sektorze publicznym i biznesowym, wnieśliśmy duży wkład, by uczynić nasze otoczenie bardziej dostępnym dla każdego, bez względu na ograniczenia.Mając na uwadze, że tylko powszechne zmiany powodują trwałą poprawę dostępności w czasie, rozumiemy potrzebę wdrożenia nowego prawa w Polsce. Jako odpowiedzialny i doświadczony gracz rynkowy widzimy możliwość realizacji tego procesu z satysfakcją dla wszystkich zaangażowanych stron. Wraz czterema rozpoznawalnymi ambasadorami dostępności w Polsce – Allegro, Microsoft Polska, Santander Bank Polska i Orange Polska – postanowiliśmy podjąć szczytną inicjatywę zjednoczenia liderów polskiego biznesu w ramach Business Accessibility Forum – BAF. W BAF mamy przyjemność gościć organizacje, dla których innowacyjność i technologia idą w parze z inkluzywnym podejściem współczesnego świata.W BAF dzielimy się opiniami dotyczącymi Europejskiego Aktu o Dostępności w kontekście polskiego biznesu. Konstruujemy wnioski, spisujemy najlepsze praktyki i wymieniamy się doświadczeniami. Omawiamy potrzeby w zakresie dostępności, kompetencje, możliwości i gotowość rynku do zmian. Przekładamy na język operacyjny, przydatne narzędzia dostępności, aby wprowadzić na rynek optymalne rozwiązania wdrożeniowe związane z nowymi przepisami dostępności dla biznesu. Dążymy do zauważalnej poprawy dostępności biznesu w całym kraju przy jednocześnie przyjaznych i rozsądnych przepisach prawa.

Łukasz Klimek

Łukasz Klimek

Menager DGA S.A - https://www.dga.pl/
Kadra zarządzająca w Dostępny design https://www.dostepnydesign.pl/
Kadra zarządzająca wInkubator Wielkich Jutra-Dostępność+  
http://www.inkubatorwielkichjutra.pl/
https://www.linkedin.com/in/%C5%82ukasz-klimek-60b576169/

W sposób innowacyjny i skuteczny łączy doświadczenie społeczne i biznesowe poprzez tworzenie inicjatyw dotyczących współpracy biznesu, nauki i organizacji pozarządowych. Szczególnie bliskie są mu projekty nietuzinkowe, niejednokrotnie stanowiące pilotaże lub innowacje na skalę kraju. W ramach realizowanych przez DGA S.A. procesów inkubacyjnych i akceleracyjnych uczestniczy jako ekspert w ocenie innowacyjnych pomysłów i produktów. Ekspert w dziedzinie innowacji społecznych dedykowanych wsparciu osób zależnych, osób z niepełnosprawnościami. Ekspert z kilkunastoletnim doświadczeniem w dziedzinie finansowania projektów, doradztwa biznesowego, akceleracji i inkubacji. Twórca i koordynator kilkudziesięciu projektów doradczo-szkoleniowych. Zarządzający programem szkoleniowo-doradczym „Dostępny design”. W ramach programu przeprowadzono dla  blisko 600 firm i ponad 1200 osób – pracowników z całej Polski, ponad 5300 godzin szkoleniowych oraz ponad 10 200 godzin doradztwa poszkoleniowego. Działania w ramach projektu służyły aktywizacji przedsiębiorców  biorących udział w projekcie w  zakresie wdrażania i rozwoju technologii kompensacyjnych i asystujących, to jest takich których uruchomienie lub zastosowanie umożliwia lub ułatwia osobom ze szczególnymi potrzebami korzystanie z produktów, usług na zasadzie równości z innymi. Celem, programu były działania służące poprawie zarządzania, oraz wspieranie procesów innowacyjnych powiązanych z założeniami idei dostępności, tak aby biznes był dostępny czyli wrażliwy na potrzeby wszystkich klientów, niewykluczający ze względu na ograniczenia funkcjonalne czy niepełnosprawność.

Miłosz Marchlewicz, dyrektor ds. komunikacji Forum Odpowiedzialnego Biznesu

Miłosz Marchlewicz

W Forum Odpowiedzialnego Biznesu kieruje zespołem komunikacji i promocji. Odpowiada za tworzenie i realizację strategii komunikacji FOB, w tym poszczególnych programów, projektów i wydarzeń organizacji. Zarządza kanałami komunikacji oraz odpowiada za relacje z mediami. Wspiera kierownictwo FOB w zarządzaniu organizacją. Zaangażowany w realizację projektów badawczych Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz współpracę z kluczowymi interesariuszami krajowymi i międzynarodowymi. Prowadzi zajęcia o ESG i zrównoważonym rozwoju na uczelniach wyższych. 

Dołączył do zespołu Forum Odpowiedzialnego Biznesu w październiku 2017 r. Pracę w FOB rozpoczął od koordynacji programu Liga Odpowiedzialnego Biznesu, następnie odpowiadał za komunikację Karty Różnorodności w Polsce oraz bieżącą obsługę portalu Odpowiedzialnybiznes.pl i social mediów FOB. 

Wcześniejsze doświadczenie zawodowe zdobywał m.in. w firmie budowlanej wchodzącej w skład Grupy PSB, gdzie odpowiadał za marketing, PR i CSR oraz współpracując z mediami lokalnymi. Absolwent kulturoznawstwa (spec. komunikacja kulturowa) na Uniwersytecie Gdańskim. W latach 2015-2016 ambasador Ligi Odpowiedzialnego Biznesu. 

Przemysław Kudlacik

Przemysław Kudlacik

Adiunkt w Instytucie Informatyki Uniwersytetu Śląskiego, od kilkunastu lat wspiera w zakresie IT Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy dla Młodzieży Niewidomej i Słabowidzącej w Chorzowie. Swoje doświadczenie w kontaktach z osobami z dysfunkcją wzroku wykorzystuje do propagowania podstawowych zagadnień dostępności w ramach szkoleń i prelekcji.

Przemysław Kulik

Przemysław Kulik

Menedżer społecznej odpowiedzialności i zrównoważonego rozwoju organizacji, z wieloletnim doświadczeniem po stronie korporacji, startupów i NGO. 

Z sukcesami zarządzał projektami i zespołami w budowaniu i rozwijaniu przedsięwzięć zaangażowanych społecznie. W okresie 2006-2016 pracował w marketingu i komunikacji korporacyjnej Grupy PZU, w ostatnich latach jako Koordynator ds. CSR, kierując również zespołem wsparcia programów zdrowotnych PZU. Następnie odpowiadał za strategię i rozwój Fundacji Hospicjum Onkologiczne św. Krzysztofa, a później fundacji onkologicznej „Znajdź Pomoc” (d. United Way Polska), a także za budowanie przedsiębiorczości społecznej obu fundacji. Jest absolwentem polityki społecznej na UW, socjologii politycznej na Dalarna University w Szwecji, studiów doktoranckich w zakresie nauk ekonomicznych na SGH oraz studiów podyplomowych ze społecznej odpowiedzialności biznesu na ALK oraz zarządzania projektami na SGH. 

W Banku Gospodarstwa Krajowego (polskim banku rozwoju) pełni funkcję Dyrektora Biura CSR i Raportowania Zrównoważonego Rozwoju oraz Lidera ds. społecznych w Komitecie ESG BGK. 

Jest również wykładowcą akademickim na ALK, UEK i SGH w tematyce ESG, sprawozdawczości zintegrowanej i społecznej odpowiedzialności biznesu. 

Prywatnie tata 3-letniej Milenki, zapalony miłośnik geopolityki i amator rynków finansowych.

Przemysław Sandomierski, Dyrektor compliance, Santander Bank Polska S.A.

Przemysław Sandomierski

Odpowiedzialny w Obszarze Zapewnienia Zgodności banku za nadzór nad komercjalizacją produktów i usług oferowanych klientom, za zapewnienie przestrzegania praw i interesów konsumentów oraz standard procesu reklamacyjnego. Od początku swojej kariery zajmuje się ochroną praw konsumentów, 15 lat związany z bankowością, ekspert prawa konsumenckiego, mediator i negocjator. Członek Komisji Etyki Bankowej.W ramach Grupy Santander uczestniczył w wielu projektach międzynarodowych, związanych z tworzeniem usług i produktów dostosowanych do potrzeb klientów, jakością obsługi, CX i analizą głosu klienta.Obecnie odpowiedzialny za wdrażanie grupowej strategii Responsible Banking, której celem jest budowanie inkluzywnej bankowości oraz zapewnienie dostępu do usług bankowych osobom z indywidualnymi potrzebami.

Sebastian Biały, Prezes Okręgu Śląskiego Polskiego Związku Niewidomych

 Sebastian Biały

 Magister fizjoterapii, specjalista Manualnego Drenażu Limfatycznego, zasłużony nauczyciel, autor publikacji i filmów z drenażu limfatycznego i terapii przeciwobrzękowej. Posiada wieloletnie doświadczenie we współpracy środowisk niewidomych i słabowidzących z władzami oraz biznesem w kontekście problemów dostępności.

Szymon Pepliński, MFA

Szymon Pepliński

Szymon jest uznawanym na całym świecie projektantem, technologiem i innowatorem, z ponad 20-letnim doświadczeniem w prowadzeniu cyfrowej transformacji dla globalnych korporacji. Jego prace, łączące sztukę, technologię i biznes, przyczyniają się do rozwoju nowych strategii marketingowych i produktów, które zdobywają uznanie na międzynarodowych arenach. Jego twórczość, charakteryzująca się nieustannym dążeniem do innowacji i przekraczania granic, zdobyła liczne nagrody na głównych festiwalach kreatywnych, w tym Cannes Lions, Eurobest, Golden Drum, Clio Awards, A-List Hollywood oraz The One Club/The One Show. Pepliński został również wyróżniony przez wiodące firmy technologiczne, zdobywając między innymi Facebook Gold Award oraz znalazł się w gronie laureatów Google's Success Stories. Jako wykładowca akademicki, Szymon dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem z przyszłymi pokoleniami. Specjalizuje się w nauczaniu kreatywnego kodowania (creative coding) oraz innowacyjnych technologii, takich jak physical computing i digital fabrication. Przekazuje nie tylko wiedzę, ale również inspiruje do kreatywnego myślenia i innowacyjnego rozwiązywania problemów. Współpracując z wiodącymi instytucjami i korporacjami na całym świecie, rozwija umiejętności i kompetencje przyszłych twórców technologii i projektantów, kładąc nacisk na holistyczne podejście do edukacji. Łączy zarówno teoretyczne aspekty naukowe, jak i praktyczne zastosowania społeczne, podkreślając znaczenie uniwersalnego projektowania w tworzeniu dostępnych i inkluzywnych technologii.

Wojciech Bagiński

Wojciech Bagiński

Międzynarodowy prawnik z EMBA z Kellogg-WHU. Adwokat w USA, Wielkiej Brytanii i Polsce. Współzałożyciel butikowej kancelarii prawnej Impactiv.Law. Członek rady nadzorczej B Lab Global (Board of Directors), która nadzoruje rozwój sieci B Corp na świecie, współtwórca ruchu B Corp w Polsce, a także jeden z założycieli The Interdependence Coalition, w ramach, których pracuje nad wypracowaniem i promocją zmian prawnych w Unii Europejskiej wprowadzających w firmach rozwiązania tzw. ładu korporacyjnego interesariuszy (stakeholder corporate governance).

Przewodniczący Komisji Zagranicznej przy Naczelnej Radzie Adwokackiej w Polsce, a także członek Okręgowej Rady Adwokackiej w Warszawie. Członek Komitetu ds. ESG przy Krajowej Izbie Gospodarczej. 

Od lat zachęca wszystkie firmy do zdefiniowania i implementacji swojej misji/celu (szerszego niż zysk) w dokumentach korporacyjnych, w tym w szczególności w kluczowych umowach spółek oraz statutach, a także umowach z partnerami biznesowymi. 

The Interdependence Coalition (https://interdependentcoalition.eu/about), reprezentująca ponad 500 B Corpów, oraz firm nastawionych na wywieranie pozytywnego wpływu, została utworzona w celu przekonania Unii Europejskiej do regulacji wymagającej od dyrektorów spółek aby przy podejmowaniu decyzji uwzględniali kwestie środowiskowe oraz interesariuszy firmy (art. 25 CSDD). IC prezentuje doświadczenia tzw. B Corpów, które wpisują takie zobowiązanie zarządów w statuty i umowy spółek firm, potwierdzając tym samym, że jest to możliwe i że tego rodzaju spółki działają z sukcesem na rynku. B Corpy to spółki, które spełniły wysokie standardy efektywności społecznej i środowiskowej i które dobrowolnie umieściły w statutach spółek zobowiązanie do prowadzenia firmy z uwzględnieniem interesów wszystkich interesariuszy. Na świecie obecnie jest 7500 certyfikowanych B Corpów i liczba ta wzrasta z każdym kwartałem (https://bcorporation.eu/what-is-a-b-corp/what-does-b-corp-certification-mean).