Trwa ładowanie...

 

Trwa zapisywanie na newsletter...

Podpisane zostały dwie umowy o dofinansowanie na rozbudowę systemu transportu miejskiego w Warszawie. Środki europejskie z programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027 wspierają budowę II linii metra oraz budowę tramwaju do Wilanowa.

Miasto Stołeczne Warszawa, jako beneficjent dwóch projektów z dofinansowaniem unijnym, podpisało dziś umowy o dofinansowanie dla dwóch projektów realizowanych ze środków programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko:

  • Budowa II linii metra wraz z infrastrukturą towarzyszącą – etap IV,
  • Budowa trasy tramwajowej do Wilanowa wraz z zakupem taboru oraz infrastrukturą towarzyszącą — Faza II.

Łącznie do miasta stołecznego Warszawy trafi ponad 2 mld zł dofinansowania unijnego. Środki te pozwolą dokończyć ważne dla mieszkańców Warszawy inwestycje. 

Informacja o podpisanych umowach

Druga linia metra

Projekt obejmuje budowę ostatniego, zachodniego odcinka II linii metra w dzielnicy Bemowo. Z dofinansowaniem unijnym zbudowanych zostanie 3,4 km linii metra oraz 3 stacje metra: Lazurowa, Chrzanów, Karolin. Powstanie też Stacja Techniczno-Postojowa Karolin. Ponadto miasto zakupi 7 szt. taboru metra.

Jest to ostatni, budowany odcinek II linii metra. Po oddaniu do użytkowania tego odcinka II linia metra będzie ukończona. Koszt całkowity projektu to kwota 3 mld zł, z czego dofinansowanie unijne wynosi 1,12 mld zł. Planowany termin zakończenia projektu to koniec grudnia 2026 r. 

Tramwaj do Wilanowa

Realizacja projektu zapewni połączenie tramwajowe najważniejszych osiedli Wilanowa i Dolnego Mokotowa. Tramwaj połączy również Dworzec Zachodni i Ochotę. Powstanie też węzeł przesiadkowy Pole Mokotowskie oraz nowoczesna zajezdnia tramwajowa Annopol.

Długość linii tramwajowej, jaka powstanie w projekcie to 22,45 km (w tym 8,16 km torów na terenie zajezdni tramwajowej).

Koszt całkowity projektu to kwota 2,1 mld zł, z czego dofinansowanie unijne wynosi 900 mln zł. Planowany termin zakończenia projektu to koniec września 2026 r.

Projekt jest kontynuacją I fazy realizowanej z dofinansowaniem ze środków Programu Infrastruktura i Środowisko.