Informacje o naborze
Planowany termin rozstrzygnięcia naboru
III/IV kwartał 2024 r.Miejsce składania wniosków
System SOWA EFS: www.sowa2021.efs.gov.pl
Sposób składania wniosków
Wniosek o dofinansowanie wypełniany jest w systemie SOWA EFS, który jest narzędziem informatycznym przeznaczonym do obsługi procesu ubiegania się o środki pochodzące z EFS+ w perspektywie finansowej 2021–2027. Aby skorzystać z aplikacji należy założyć konto użytkownika na stronie internetowej www.sowa2021.efs.gov.pl
Na co i kto może składać wnioski?
Kto może składać wnioski?
Wnioskodawcą w konkursie jest:
- gmina, która zawarła albo planuje zawarcie umowy o współpracy ze Społeczną Agencją Najmu na warunkach określonych w rozdziale 3a Ustawy z dnia 26 października 1995 r. o społecznych formach rozwoju mieszkalnictwa, albo
- związek międzygminny powołany zgodnie art. 64 Ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, albo
- Społeczna Agencja Najmu.
Na co można otrzymać dofinansowanie/wsparcie?
Na realizację projektów mających na celu przetestowanie oraz włączenie do praktyki działalności gmin Społecznej Agencji Najmu jako nowego instrumentu zaspokajania potrzeb mieszkaniowych osób o niższych dochodach lub trudniejszej sytuacji życiowej, które nie mogą sobie pozwolić na samodzielny najem lub zakup mieszkania na rynku. Dzięki realizacji konkursu SAN zostaną przetestowane jako nowy sposób świadczenia usług aktywnej integracji osobom w trudniejszej sytuacji w celu doprowadzenia ich do większej samodzielności życiowej.
Konkurs jest organizowany w ramach V Priorytetu FERS, Działanie 5.1 Innowacje społeczne (Innowacyjne działania społeczne).
Kryteria wyboru projektów/przedsięwzięć
Kryteria wyboru zostały wskazane w Regulaminie wyboru.
Finanse
Poziom dofinansowania projektu/przedsięwzięcia
Poziom dofinansowania projektu (ze środków UE i środków budżetu państwa) wynosi 100%.
Wkład własny nie jest wymagany.
Wartość projektu określona w budżecie wniosku o dofinansowanie nie może być wyższa niż 10 mln PLN.
Jaka jest pula środków na nabór wniosków?
100 mln PLN
Niezbędne dokumenty
Regulamin naboru
Regulamin konkursu (PDF 508 KB) - wersja obowiązująca (od dnia 30.12.2024 r)
Załączniki do regulaminu:
- Załącznik nr 1 - Wykaz wskaźników FERS i ich definicji (PDF 171 KB)
- Załącznik nr 2 - Mieszkanie dostępne (PDF 190 KB)
- Załącznik nr 3 - Wzór umowy o dofinansowanie projektu (PDF 883 KB)- wersja obowiązująca (od dnia 30.12.2024)
- Załącznik nr 4 - Zestawianie standardu i cen rynkowych dla FERS (PDF 169 KB)
- Załącznik nr 5 - Regulamin pracy KOP (PDF 401 KB)
- Załącznik nr 6 - Wzór oświadczenia pracownika ION o bezstronności (PDF 171 KB)
- Załącznik nr 7 - Wzór oświadczenia eksperta o bezstronności (PDF 170 KB)
- Zalacznik nr 8 - Wzór deklaracji poufności dla członka KOP z prawem dokonywnia oceny (PDF 161 KB)
- Załącznik nr 9a - Wzór karty pierwszego etapu oceny merytorycznej projektu konkursowego (PDF 174 KB)
- Załącznik nr 9b - Wzór karty drugiego etapu oceny merytorycznej projektu konkursowego (PDF 265 KB)
- Załącznik nr 9c - Wzór karty trzeciego etapu oceny merytorycznej projektu konkursowego (PDF 249 KB)
- Załącznik nr 10 - Wzór karty weryfikacji kryterium kończącego negocjacje wniosku o dofinansowanie (PDF 141 KB)
Dokumenty archiwalne
- Regulamin konkursu (PDF 506 KB) - wersja druga (obowiązująca od 15.03. 2024 r. do 29.12.2024r.)
- Regulamin konkursu (PDF 505 KB) - wersja pierwsza (obowiązująca od 07.02.2024 r. do 14.03.2024 r.)
- Załącznik nr 3 - Wzór umowy o dofinansowanie projektu (PDF 649 KB)- wersja druga (obowiązująca od 15.03. 2024 r. do 29.12.2024r.)
- Załącznik nr 3 - Wzór umowy o dofinansowanie projektu (PDF 645 KB) - wersja pierwsza (obowiązująca od 07.02.2024 r. do 14.03.2024 r.)
Wzór wniosku o dofinansowanie/o objęcie wsparciem
Wnioskodawca powinien wypełnić wniosek o dofinansowanie zgodnie z Instrukcją wypełniania wniosku. Aktualna Instrukcja wypełniania wniosku dostępna jest na stronie www.sowa2021.efs.gov.pl w zakładce Pomoc.
Wzór umowy o dofinansowanie/o objęcie wsparciem
Wzór umowy o dofinansowanie projektu stanowi Załącznik nr 3 do Regulaminu.
Inne ważne informacje
Jakie środki odwoławcze przysługują składającemu wniosek?
Procedura odwoławcza została opisana w Regulaminie.
Pytania i odpowiedzi
- Pytania i odpowiedzi - część pierwsza (PDF 147 KB)
- Pytania i odpowiedzi - część druga (PDF 199 KB)
- Pytania i odpowiedzi - część trzecia (PDF 176 KB)
- Pytania i odpowiedzi - część czwarta (PDF 154 KB)
- Pytania i odpowiedzi - część piąta (PDF 133 KB)
Zapytania można kierować drogą elektroniczną na adres: Konkurs.Makro2@mfipr.gov.pl; dodatkowo telefonicznie, dzwoniąc pod numery: 022 273 86 45 lub 022 273 77 97.
Spotkanie informacyjne
Podmioty zainteresowane aplikowaniem w konkursie zapraszamy na spotkanie informacyjne on-line, które odbędzie się 7 marca 2024 r. w godz. 10:00-13:00.
Osoby zainteresowane prosimy o przesyłanie zgłoszeń na adres mailowy: Konkurs.Makro2@mfipr.gov.pl do dn. 5 marca br. Na ten sam adres prosimy o przesyłanie ewentualnych pytań dotyczących zapisów regulaminu konkursu.
Spotkanie przeprowadzone będzie z wykorzystaniem aplikacji Microsoft Teams. Kody umożliwiające udział w spotkaniu będą przesyłane indywidualnie do poszczególnych osób, które zgłoszą zainteresowanie udziałem w spotkaniu.
Prezentacja ze spotkania dla wnioskodawców (PDF 549 KB)