1) Urząd Gminy Rzepiennik Strzyżewski, 33-163 Rzepiennik Strzyżewski 400,
tel. 14 65 35 518, 14 65 35 512 e-mail: anna.kawa@rzepiennik.pl;
2) Szkoła Podstawowa w Rzepienniku Strzyżewskim, 33-163 Rzepiennik Strzyżewski 402;
3) Szkoła Podstawowa im. Żołnierzy Armii Krajowej Oddziału "Regina II" w Rzepienniku Biskupim,
33-163 Rzepiennik Biskupi 292;
4) Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Rzepienniku Suchym, 33-163 Rzepiennik Suchy 176
5) Szkoła Podstawowa w Turzy, 33-167 Turza 2;
6) Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Olszynach, 33-164 Olszyny 62;
od
01.05.2020
do
30.11.2023
WSPARCIE DLA UCZNIÓW:
A. Zajęcia wyrównujące braki oraz rozwijające, w tym:
1. Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z przedmiotów zgodnie z zapotrzebowaniem i podstawą programową, które organizuje się dla uczniów/uczennic mających trudności w nauce, w szczególności dla uczniów ze specjalnymi potrzebami w zakresie przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i językowych. Zajęcia w formie grupowej (5-8 osobowe), średnio po 4h/m-c.
2. Zajęcia rozwijające, które organizuje się dla uczniów/uczennic wykazujących zdolności, predyspozycje, zainteresowania w nauce danego przedmiotu oraz chcący rozwijać swoją wiedzę w zakresie przedmiotów matematyczno-przyrodniczych, językowych i informatyki. Zajęcia w formie grupowej (5-8 osobowe), średnio po 4h/m-c.
B. Zajęcia dla dzieci ze specjalnymi potrzebami (indywidualne i grupowe), w tym:
Zajęcia dla dzieci ze specjalnymi potrzebami zgodnie z zapotrzebowaniem i posiadaną opinią/orzeczeniem Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej i/lub orzeczeniem o niepełnosprawności w zakresie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, rewalidacyjnych, logopedycznych, socjoterapeutycznych i dydaktyczno-wyrównawczych i innych. Zajęcia w formie indywidualnej i grupowej (2-5 osób), średnio po 4h/m-c. Prowadzenie zajęć w grupie jest możliwe o ile uczniów łącza te same problemy.
Przedmiotowe zajęcia nie dotyczą uczniów wybitnie zdolnych. Dla każdego z tych uczniów opracowany zostanie specjalny program nauczania zawierający metody pracy dostosowane do potrzeb, możliwości oraz ograniczeń ucznia. Dokonana będzie całościowa ocena funkcjonowania ucznia (diagnoza deficytów i potencjałów, obserwacja stylu pracy, motywacji; ocena zainteresowań, analiza środowiska rodzinnego) oraz rozpoznanie indywidualnych potrzeb (zakres i formy pomocy). Program opracowany zostanie przez kadrę pedagogiczną w danej szkole.
C. Zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe i społeczne, w tym:
Koła zainteresowań
Zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe i społeczne, które organizuje się dla uczniów/uczennic wykazujących zainteresowania w danym obszarze i chcących poszerzyć swoją wiedzę.
Tematyka organizowanych kół zainteresowań:
a) Język angielski
b) Współpraca i współdziałanie - trening umiejętności społecznych
c) Geografia w terenie
d) Ciekawa fizyka
e) Chemia da się lubić
f) Biologia-życie wokół nas
g) Strefa twórczego i logicznego myślenia-koło matematyczne
h) Witryny i aplikacje internetowe i inne tajniki
i) Młody dziennikarz-warsztaty dziennikarskie
j) Koło młodego przyrodnika
Liczba uczniów/uczennic w grupie: od 4 do 15. Zajęcia średnio po 4h/m-c.
2. Wyjazdy edukacyjne
Liczba planowanych do zorganizowania wyjazdów wyniesie: 30
W danym roku szkolnym po 2 wyjazdy na szkołę.
Liczba uczestników wyjazdu: 25-30 uczniów/uczennic.
Wyjazdy edukacyjne w obszarze umiejętności uniwersalnych-1-dniowe: Miejsca wyjazdu: Kraków (teatr, Wawel i rynek), Wieliczka- Kopalnia soli, Bochnia-Kopalnia soli, Niedzica- zamek i zapora, Szczawnica, Oświęcim-obóz koncentracyjny, Zakopane - muzeum, zabytkowa zabudowa.
Wyjazdy 2-dniowe w obszarze nauk matematyczno- przyrodniczych dla klas 4-8: Wyjazd do Warszawy-Centrum Kopernika, Muzeum Banku Polskiego, Zamek Królewski.
Wyjazdy w obszarze nauk ścisłych-1-dniowe: Wyjazd na uczelnię wyższą do Krakowa, zajęcia w laboratorium fizycznym, wizyta w Muzeum Inżynierii Miejskiej lub Muzeum Lotnictwa.
Wyjazdy w obszarze technologii informacyjno- komunikacyjnych oraz rozwijania kompetencji informatycznych-1-dniowe: Miejsca wyjazdu: AGH w Krakowie lub biblioteka publiczna w Tarnowie.
D. Organizacja zajęć z robotyki i programowania, w tym:
Zajęcia z robotyki i programowania, które organizuje się dla uczniów/uczennic wykazujących zdolności, predyspozycje, zainteresowania w zakresie robotyki i programowania. Zajęcia w formie kółek programistycznych.Spotkania w formie stacjonarnej w Szkole.Czas trwania zajęć: 8h/m-c/grupę; liczba grup na rok szkolny:10; liczba os. w grupie: 7-8; zajęcia max. po 4h/ dzień.
WSPARCIE DLA NAUCZYCIELI:
E. Rozwój kompetencji zawodowych kadr, w tym:
Szkolenia doskonalące dla nauczycieli w zakresie:
a) Przygotowanie nauczycieli do prowadzenia procesu indywidualizacji pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym włączanie dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi do szkoły oraz rozwój kompetencji wychowawczych-szkolenie dwudniowe, wyjazdowe, 8h/dzień, łącznie 16h, liczba grup: 5, liczebność grup 9-12 osób
Szkolenia 1-dniowe, w wymiarze 8h
b) Lekcje matematyki w chmurze w szkole podstawowej
c) Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborn
d) Umuzykalnianie dzieci metodą Carla Orffa
e) Wspieranie uczenia i wychowania uczniów z trudnymi zachowaniami (nadpobudliwość, ADHD, trudności emocjonalne)
f) Nauczanie metodami aktywnymi
g) Ocenianie kształtujące w nauczaniu
h) Wspieranie istniejących, budowanie nowych i moderowanie sieci współpracy i samokształcenia nauczycieli
i) Szkolenie z zakresu zastosowania TIK w pracy dydaktycznej
j) Innowacyjność i kreatywność w formach i metodach pracy nauczyciela
k) Szkolenie z zakresu kompetencji kluczowych dla poszczególnych przedmiotów z uwzględnieniem procesu indywidualizacji (indywidualne)
l) Szkolenie dla pedagoga: techniki uczenia się, diagnoz. potrzeb edukacyjnych i rozwojowych uczniów, rozwiązywanie problemów i konfliktów w środowisku szkolnym i rodzinnym
m) Warsztat dla nauczyciela fizyki: Kreatywny nauczyciel – kreatywny uczeń, Konflikty szkolne – jak je rozwiązywać, aby utrwalić dobre relacje i budować wspólnotę?
n) Szkolenie dla nauczyciela matematyki dotyczące skutecznych metod i narzędzi pracy nauczyciela matematyki: programowanie w klasach starszych
o) Język obcy na etapie edukacji wczesnoszkolnej-fundament sukcesu, Kilka sposobów na kreatywną naukę j. obcego-warsztaty
p) Rozwijanie komp. klucz.; Jak pracować z uczniem sprawiającym trudności wychowawcze?
q) Nauczanie metodami aktywnymi, Terapia pedagogiczna z elementami arteterapii, Ocenianie kształtujące w nauczaniu
r) Wspieranie istniejących, budowanie nowych i moderowanie sieci współpracy i samokształcenia
s) Inne ……………………………
Zobacz ofertę jak uzyskać dotacje na doradztwo zawodowe dla osób bezrobootnych