Informacje o naborze
Planowany termin rozstrzygnięcia naboru
III kwartał 2024 r.Miejsce składania wniosków
Wnioski składane drogą elektroniczną poprzez system MEWA 2.0
Sposób składania wniosków
Wniosek o dofinansowanie projektu należy przygotować i złożyć za pomocą systemu elektronicznego MEWA 2.0 dostępnego na stronie internetowej ION oraz serwisie FEM 2021-2027 https://funduszeuedlamazowsza.eu/ Logowanie do systemu MEWA 2.0 w celu złożenia wniosku o dofinansowanie będzie możliwe w okresie naboru wniosków. Wniosek o dofinansowanie projektu złożony w Systemie MEWA 2.0 musi zostać potwierdzony podpisem elektronicznym z certyfikatem kwalifikowanym lub przy pomocy profilu zaufanego na platformie ePUAP.
Na co i kto może składać wnioski?
Kto może składać wnioski?
Podmiotami uprawnionymi do ubiegania się o dofinansowanie projektu w ramach naboru są: instytucje otoczenia biznesu, organizacje pozarządowe, organizacje pracodawców, instytucje rynku pracy, przedsiębiorstwa realizujące projekty na obszarze RWS (regionu Warszawskiego stołecznego).
Na co można otrzymać dofinansowanie/wsparcie?
Zakres wsparcia obejmuje przedsięwzięcia wspierające powstawanie miejsc pracy zdalnej wśród pracodawców i przedsiębiorców sektora MŚP, w tym:
- dofinansowanie na organizację miejsca pracy zdalnej nie przekraczające 6-krotności minimalnego wynagrodzenia za pracę obowiązującego w dniu zawarcia umowy, za każdą osobę przyjętą do pracy zdalnej, przy czym w przypadku opiekunów osób z niepełnosprawnościami dofinansowanie nie przekracza 12-krotności minimalnego wynagrodzenia za pracę obowiązującego w dniu zawarcia umowy, za każdego opiekuna osoby z niepełnosprawnościami przyjętego do wykonywania pracy zdalnej, w tym:
- działania związane z zapewnieniem pracownikowi niezbędnego sprzętu do wykonywania pracy zdalnej;
- pokrycie kosztów związanych z instalacją, serwisem, eksploatacją i konserwacją sprzętu do wykonywania pracy zdalnej;
- zapewnienie pracownikowi wykonującemu pracę w formie zdalnej pomocy technicznej;
- pokrycie przez pracodawcę kosztów mediów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania miejsca pracy zdalnej.
- refundacja dla pracodawcy części kosztów ponoszonych na wynagrodzenia pracownika zatrudnionego na utworzonym miejscu do pracy zdalnej w wysokości minimalnego wynagrodzenia i składki na ubezpieczenie społeczne oraz składki w ramach Pracowniczych Planów Kapitałowych, przy czym maksymalny okres refundacji wynosi 3 miesiące.
Kryteria wyboru projektów/przedsięwzięć
Kryteria wyboru projektów zostały wskazane w Regulaminie wyboru projektów.
Finanse
Poziom dofinansowania projektu/przedsięwzięcia
Maksymalny poziom dofinansowania (UE+BP) projektu wynosi 50%
Jaka jest pula środków na nabór wniosków?
Kwota środków przeznaczona na dofinansowanie wynosi 4 885 311,20 PLN (UE + BP)
Niezbędne dokumenty
Regulamin naboru
Regulamin naboru. (PDF 1 MB)
Wzór wniosku o dofinansowanie/o objęcie wsparciem
- Wzór wniosku o dofinansowanie projektu; (PDF 581 KB)
- Instrukcja wypełniania wniosku EFS FEM 2.0; (PDF 1 MB)
- Standard minimum realizacji zasady równości kobiet i mężczyzn; (PDF 210 KB)
- Oświadczenie o założeniu rachunku bankowego. (PDF 254 KB)
Wzór umowy o dofinansowanie/o objęcie wsparciem
Inne ważne informacje
Jakie środki odwoławcze przysługują składającemu wniosek?
Środki odwoławcze zostały opisane w Regulaminie konkursu.
Pytania i odpowiedzi
Wyjaśnienia oraz dodatkowe informacje dla ubiegających się o dofinansowanie udzielane są w Instytucji Organizującej Nabór - Wojewódzkim Urzędzie Pracy w Warszawie, ul. Młynarska 16, 01-205 Warszawa (od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 15:00), w Punkcie Informacyjnym EFS;
Konsultacje elektroniczne (drogą e-mailową) na adresy:
- wup@wup.mazowsze.pl,
- punktinformacyjnyefs@wup.mazowsze.pl
Konsultacje telefoniczne - pod numerem tel. 22 578 44 34.