Trwa ładowanie...

 

Trwa zapisywanie na newsletter...

FERS 5.1

Konkurs na skalowanie innowacji społecznej pn. „Wygrana rodzina”, Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego

Zakończony 6.05.2024

Informacje o naborze

Planowany termin rozstrzygnięcia naboru

III-IV kwartał 2024 r.

Miejsce składania wniosków

System SOWA EFS: www.sowa2021.efs.gov.pl

Sposób składania wniosków

Wniosek o dofinansowanie wypełniany jest w systemie SOWA EFS, który jest narzędziem informatycznym przeznaczonym do obsługi procesu ubiegania się o środki pochodzące z EFS+ w perspektywie finansowej 2021–2027. Aby skorzystać z aplikacji należy założyć konto użytkownika na stronie internetowej www.sowa2021.efs.gov.pl.

Na co i kto może składać wnioski?

Kto może składać wnioski?

Projekt musi być złożony przez partnerstwo, które tworzy minimalnie dwa a maksymalnie cztery podmioty, w tym:

(1) gmina lub jej jednostka organizacyjna, w której kompetencjach leży świadczenie usług z zakresu pomocy społecznej na obszarze realizacji projektu – jako partner wiodący

oraz

(2) organizacja pozarządowa lub inny podmiot wskazany w art. 3 ust. 3 Ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie z dnia 24 kwietnia 2003 roku, która/-y posiada co najmniej 3-letnie doświadczenie w działalności na rzecz dzieci i młodzieży na polu włączenia społecznego lub wspierania rozwoju lub wyrównywania szans, zdobyte na obszarze realizacji projektu lub jego bliskiego sąsiedztwa rozumianego jako gmina lub powiat sąsiadująca/-y z obszarem realizacji projektu.

Na co można otrzymać dofinansowanie/wsparcie?

Konkurs ogłaszany jest w ramach celu szczegółowego „Wspieranie integracji społecznej osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym, w tym osób najbardziej potrzebujących i dzieci”, EFS+, typ operacji makro-innowacje – skalowanie rozwiązań – dopracowanie (o ile będzie to konieczne) i zwiększenie wykorzystania nowych rozwiązań, stosowanych dotąd w ograniczonym zakresie lub o ograniczonym zasięgu.

W ramach konkursu będzie skalowany innowacyjny model przeciwdziałania dziedziczeniu biedy. Model ten oferuje zindywidualizowane, a zarazem wielodyscyplinarne i skoordynowane, oparte na działaniach środowiskowych wsparcie całej rodziny, a także jej poszczególnych członków. Dzięki takiemu podejściu rodzina zostanie wyposażona w narzędzia, które przyczynią się, w pierwszej kolejności, do zmiany świadomościowej. Następnie wzmocnione zostaną kompetencje społeczne i opiekuńczo-wychowawcze rodzin. A zaangażowanie do działań lokalnej społeczności, powoduje, że rodzina nie jest samotna w procesie zmiany, najbliższe otoczenie towarzyszy jej w dążeniu do lepszego wypełniania swoich funkcji i motywuje do pracy, która ma prowadzić do poprawy jej sytuacji życiowej. W trakcie całej współpracy z rodzinami realizowana jest praca środowiskowo-rodzinna.

Kryteria wyboru projektów/przedsięwzięć

Kryteria wyboru zostały wskazane w Regulaminie wyboru.

Finanse

Poziom dofinansowania projektu/przedsięwzięcia

Poziom dofinansowania projektu (ze środków UE i środków budżetu państwa) wynosi 100%.

Wkład własny nie jest wymagany.

Wartość projektu określona w budżecie wniosku o dofinansowanie nie może być wyższa niż 3 mln zł.

Jaka jest pula środków na nabór wniosków?

40 mln zł.

Niezbędne dokumenty

Regulamin naboru

 

Załączniki do regulaminu:

Wzór wniosku o dofinansowanie/o objęcie wsparciem

Wnioskodawca powinien wypełnić wniosek o dofinansowanie zgodnie z Instrukcją wypełniania wniosku. Aktualna Instrukcja wypełniania wniosku dostępna jest na stronie www.sowa2021.efs.gov.pl w zakładce Pomoc. Do wniosku konieczne jest dołączenie innych dokumentów – szczegóły wskazano w Regulaminie.

Wzór umowy o dofinansowanie/o objęcie wsparciem

Wzór umowy o dofinansowanie projektu stanowi Załącznik nr 3 do Regulaminu.

Inne ważne informacje

Jakie środki odwoławcze przysługują składającemu wniosek?

Procedura odwoławcza została opisana w Regulaminie.

Pytania i odpowiedzi

Zapytania można kierować drogą elektroniczną na adres: konkurs.makro@mfipr.gov.pl; dodatkowo telefonicznie, dzwoniąc pod numery: 022 273 80 49 lub 022 273 81 11 lub 022 273 77 97.

Spotkanie informacyjne

Podmioty zainteresowane aplikowaniem w konkursie zapraszamy na spotkanie informacyjne on-line, które odbędzie się 6 marca 2024 r. w godz. 10:00-13:00.

Osoby zainteresowane prosimy o przesyłanie zgłoszeń na adres mailowy: Konkurs.Makro@mfipr.gov.pl do dn. 4 marca br. W tytule wiadomości należy wpisać „spotkanie informacyjne”. Na ten sam adres prosimy o przesyłanie ewentualnych pytań dotyczących zapisów regulaminu konkursu

Spotkanie przeprowadzone będzie z wykorzystaniem aplikacji Microsoft Teams. Kody umożliwiające udział w spotkaniu będą przesyłane indywidualnie do poszczególnych osób, które zgłoszą zainteresowanie udziałem w spotkaniu.

Prezentacja ze spotkania dla wnioskodawców (PDF 2 MB)