Trwa ładowanie...

 

Trwa zapisywanie na newsletter...

RPO 3.3

3.3.1 Realizacja planów niskoemisyjnych – budynki pasywne - Nr naboru RPPK.03.03.01-IZ-00-18-003/18, RPO Podkarpackiego

Zakończony 31.01.2019

 Informacja z 26 lipca 2019 r.

Instytucja Zarządzająca Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Podkarpackiego 2014-2020 informuje, że dokonała wyboru 2 projektów złożonych do dofinansowania w procedurze konkursowej w ramach naboru RPPK.03.03.01-IZ.00-18-003/18, działania 3.3 Poprawa jakości powietrza, poddziałania 3.3.1 Realizacja planów niskoemisyjnych – budynki pasywne i przekazuje informację dotyczącą:

Uchwała w sprawie zatwierdzenia listy ocenionych projektów oraz wyboru projektów do dofinansowania dostępna będzie w bazie uchwał Zarządu Województwa, pod adresem: http://www.bip.podkarpackie.pl/index.php/uchwaly-zarzadu (patrz posiedzenie z 23 lipca 2019 r.; uchwały są publikowane po ok. tygodniu po ich podjęciu).

Lista projektów, które spełniły kryteria i uzyskały wymaganą liczbę punktów, z wyróżnieniem projektów wybranych do dofinansowania ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014 – 2020 w ramach osi priorytetowej III. Czysta energia działania  3.3 Poprawa jakości powietrza, poddziałanie 3.3.1 Realizacja planów niskoemisyjnych – budynki pasywne  nabór nr RPPK.03.03.01-IZ.00-18-003/18 - pobierz plik (PDF, 214.18 KB)

Niezależnie od powyższego Zarząd Województwa na posiedzeniu w dniu 23 lipca br. uznał za zasadne zorganizowanie kolejnego konkursu na budynki pasywne jeszcze w bieżącym roku.

Informacja z 23 lipca 2019 r. 

Instytucja Zarządzająca Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Podkarpackiego 2014-2020 informuje, że zakończyła ocenę merytoryczną wniosków złożonych w ramach naboru RPPK.03.03.01-IZ.00-18-003/18, poddziałanie 3.3.1. Realizacja planów niskoemisyjnych – budynki pasywne i przekazuje informację na temat projektów ocenionych w ramach ww. konkursu.

Lista wniosków o dofinansowanie projektów ocenionych na etapie oceny merytorycznej Poddziałanie 3.3.1. Realizacja planów niskoemisyjnych - budynki pasywne (PDF, 222.16 KB)

Informacja z 13 maja 2019 r.
Instytucja Zarządzająca Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Podkarpackiego 2014-2020 informuje, że zakończyła ocenę formalną wniosków złożonych  w ramach naboru RPPK.03.03.01-IZ.00-18-003/18, poddziałanie 3.3.1. Realizacja planów niskoemisyjnych – budynki pasywne i przekazuje informację na temat projektów zakwalifikowanych do oceny merytorycznej.
pobierz plik (PDF 233 KB)

Informacja z 19 marca 2019 r.

Lista wniosków o dofinansowanie zakwalifikowanych do oceny formalnej w ramach konkursu nr RPPK.03.03.01-IZ.00-18-003/18"

pobierz plik (PDF 245 KB)

Informacja z 1 lutego 2019 r.

W ramach konkursu do działania 3.3. Poprawa jakości powietrza, poddziałania 3.3.1 Realizacja planów niskoemisyjnych – budynki pasywne, złożono 8 wniosków na łączną kwotę dofinansowania 37 274 794,61 zł, wartość wydatków całkowitych wynosi 78 697 174,07 zł.Zgodnie z ogłoszeniem o konkursie na dofinansowanie projektów udostępniona została kwota 16 000 000 zł.

Lista projektów (PDF 154 KB)

Informacje o naborze

Planowany termin rozstrzygnięcia naboru

Czerwiec 2019 r.

Miejsce składania wniosków

Wniosek o dofinansowanie należy wypełnić w formie elektronicznej i przesłać za pomocą Lokalnego Systemu Informatycznego RPO WP https://gw.podkarpackie.pl Następnie wniosek wysłany elektroniczne należy wydrukować, podpisać, opieczętować i wraz z wymaganą dokumentacją złożyć osobiście lub przez posłańca w Punkcie Przyjmowania Wniosków w Departamencie Wdrażania Projektów Infrastrukturalnych Regionalnego Programu Operacyjnego – al. Łukasza Cieplińskiego 4 w Rzeszowie, w godzinach od 7:30 do 15:30 lub przesłać za pośrednictwem operatora pocztowego na adres: 

Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego,
Departament Wdrażania Projektów Infrastrukturalnych RPO,
al. Łukasza Cieplińskiego 4, 35 – 010 Rzeszów.

Sposób składania wniosków

Wnioski o dofinansowanie muszą być przygotowane zgodnie z:

Na co i kto może składać wnioski?

Kto może składać wnioski?

Typ beneficjenta:

  • jednostki samorządu terytorialnego, ich związki i stowarzyszenia,
  • podmioty, w których większość udziałów lub akcji posiadają jednostki samorządu terytorialnego lub ich związki i stowarzyszenia,
  • jednostki sektora finansów publicznych,
  • posiadające osobowość prawną,
  • przedsiębiorstwa (w tym przedsiębiorstwa ciepłownicze),
  • organizacje pozarządowe,
  • spółdzielnie i wspólnoty mieszkaniowe, TBS,
  • porozumienia podmiotów wyżej wymienionych, reprezentowane przez lidera

Na co można otrzymać dofinansowanie/wsparcie?

Budowa lub modernizacja budynków użyteczności publicznej , które będą spełniać standardy budownictwa pasywnego. Wymagania dla budynku pasywnego:

  • zapotrzebowanie na energię końcową do ogrzewania i c.w.u. (EK) ≤ 15 kWh/ m2rok (wyznaczone zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 27 lutego 2015 r. w sprawie metodologii wyznaczania charakterystyki energetycznej budynku lub części budynku oraz świadectw charakterystyki energetycznej, Dz. U. z 2015 r. poz. 376 z późn. zm.),
  • zapotrzebowanie na energię pierwotną (EP) na potrzeby ogrzewania, wentylacji, przygotowania ciepłej wody użytkowej, chłodzenia i oświetlenia – zgodnie z wymogami Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (§ 329) obowiązującymi od 2019 r. (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 1422 z późn. zm.),
  • współczynnik przenikania ciepła U dla nieprzezroczystych przegród zewnętrznych ≤ 0,15 W/m2K,
  • współczynnik przenikania ciepła U dla okien ≤ poniżej 0,8 W/m2K,
  • zastosowanie rozwiązań skutkujących wysoką szczelnością powietrzną budynku - krotność wymiany powierza ≤ 0,6 h-1 (szczelność przegród zewnętrznych budynku przy różnicy ciśnienia zewnętrznego i wewnętrznego wynoszącej 50 Pa),
  • zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – urządzenia do odzyskiwania ciepła z powietrza wywiewanego o sprawności temperaturowej co najmniej 70%,
  • zastosowanie odnawialnych źródeł energii pokrywających min. 30% zapotrzebowania budynku na energię końcową,
  • niedopuszczalne ogrzewanie indywidualnym źródłem węglowym, olejem opałowym; urządzenia spalające biomasę muszą spełniać wymogi przepisów wykonawczych do Dyrektywy Ecodesign obowiązujące od 2021 r. oraz wymogi klasy 5.

Kryteria wyboru projektów/przedsięwzięć

Kryteria wyboru projektów dla działania 3.3 Poprawa jakości powietrza, poddziałanie 3.3.1 Realizacja planów niskoemisyjnych, typ projektu Budowa lub modernizacja budynków użyteczności publicznej, które będą spełniać standardy budownictwa pasywnego przyjęte przez Komitet Monitorujący RPO WP 2014-2020 znajdują się w załączniku nr 3a do Szczegółowego Opisu Osi Priorytetowych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020 oraz w załącznikach nr 7.2 i 8.1 do Regulaminu konkursu.

Finanse

Poziom dofinansowania projektu/przedsięwzięcia

Zgodnie z zapisami SZOOP:

  • Projekty nieobjęte pomocą publiczną - maks. 65% wydatków kwalifikowalnych projektu.
  • Projekty objęte pomocą publiczną (de minimis) - zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie zasadami - maksymalnie 65% wydatków kwalifikowanych.

Jaka jest pula środków na nabór wniosków?

16 000 000,00 PLN.

Niezbędne dokumenty

Regulamin naboru

Regulamin konkursu (PDF 624 KB)

Załączniki do regulaminu konkursu (ZIP 33 MB)

Wzór wniosku o dofinansowanie/o objęcie wsparciem

Wzór wniosku  (PDF 163 KB)

Wzór umowy o dofinansowanie/o objęcie wsparciem

Wzór umowy o dofinansowanie (ZIP 22 MB)

Inne ważne informacje

Jakie środki odwoławcze przysługują składającemu wniosek?

Wspierane inwestycje mają uwzględniać dostosowanie infrastruktury i wyposażenia do potrzeb osób niepełnosprawnych zgodnie z Wytycznymi w zakresie realizacji zasady równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasady równości szans kobiet i mężczyzn w ramach funduszy unijnych na lata 2014-2020 w tym z załącznikiem nr 2 do ww. Wytycznych - Standardy dostępności dla polityki spójności 2014-2020.

Realizacja zgłoszonych w ramach konkursu projektów powinna zostać zakończona (złożony wniosek o płatność końcową) w terminie do 24 miesięcy licząc od miesiąca następnego po tym, w którym została zawarta umowa o dofinansowanie (przy czym termin ten nie może być późniejszy niż czerwiec 2023 r.). Po wyborze projektu do dofinansowania, IZ RPO WP 2014-2020 w uzasadnionych przypadkach może wyrazić zgodę na zmianę okresu realizacji projektu.

Środki odwoławcze zostały określone w § 20 Regulaminu konkursu – „Środki odwoławcze przysługujące wnioskodawcy”.

Pytania i odpowiedzi

Informacje na temat postępowania konkursowego można uzyskać poprzez kontakt z Departamentem Wdrażania Projektów Infrastrukturalnych RPO:
1) e-mail: pi@podkarpackie.pl,
2) telefoniczny: Beata Glac - 17 773 60 20; Jolanta Gul – Bogacz – 17 773 60 20; Paweł Lipiór - 17 773 60 43; 
3) bezpośrednio w siedzibie DPI, ul. Cieplińskiego 4, Rzeszów (pok. 110, 108).

Informacje dotyczące kwestii środowiskowych uzyskać można poprzez kontakt z Departamentem Ochrony Środowiskapod
nr tel. 17 747 69 29 (p. Barbara Małkowska), 
17 747 69 24 (p. Barbara Zielenkiewicz), 
17 747 63 31 (p. Iwona Pieczko),
17 747 63 31 (p. Dominika Babiarz).

Informacje w kwestiach technicznych związanych z korzystaniem z systemu LSI udzielane są pod nr tel. 17 747 66 53 (p. Paweł Ciejka).

Ponadto informacje dotyczące konkursu można uzyskać w sieci Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich w województwie podkarpackim:

  • Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich al. Ł. Cieplińskiego 4, 35-010 Rzeszów tel.: 17 747 64 15, 17 747 64 82 zapytaj@podkarpackie.pl
  • Lokalny Punkt Informacyjny w Mielcu ul. Kościuszki 7, 39-300 Mielec, tel.: 798 771 414 zapytaj@podkarpackie.pl
  • Lokalny Punkt Informacyjny w Krośnie ul. Staszica 20, 38-400 Krosno, tel.: 798 771 192 zapytaj@podkarpackie.pl
  • Lokalny Punkt Informacyjny w Przemyślu ul. Kościuszki 2, 37-700 Przemyśl, tel.: 16 678 56 32, 798 771 080 zapytaj@podkarpackie.pl
  • Lokalny Punkt Informacyjny w Sanoku Rynek 18, 38-500 Sanok, tel.: 798 771 215 zapytaj@podkarpackie.pl 
  • Lokalny Punkt Informacyjny w Tarnobrzegu ul. M. Dąbrowskiej 15, 39-400 Tarnobrzeg, tel.: 798 771 220 zapytaj@podkarpackie.pl.

Linki

Lokalny System Informatyczny RPO Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020

Ogłoszenie na stronie rpo.podkarpackie.pl

Wyjaśnienia dotyczące naboru