Informacje o naborze
Planowany termin rozstrzygnięcia naboru
-Miejsce składania wniosków
Nabór wniosków o dofinansowanie projektów prowadzony jest w systemie teleinformatycznym CST2021 w aplikacji WOD2021 dostępnym na stronie https://wod.cst2021.gov.pl.
Sposób składania wniosków
Nabór wniosków o dofinansowanie projektów prowadzony jest w systemie teleinformatycznym CST2021 w aplikacji WOD2021 dostępnym na stronie https://wod.cst2021.gov.pl.
Nabór prowadzony będzie od dnia 18 września 2023 do dnia 31 grudnia 2023 – dzień zamknięcia naboru poprzez utworzony w Centralnym systemie teleinformatycznym (CST2021) nabór nr FESW.03.01-IZ.00-002/23.
Na co i kto może składać wnioski?
Kto może składać wnioski?
Uprawnionymi Wnioskodawcami do składania projektów w ramach konkursu są miasta rdzeniowe MOF i KOF (tylko one mogą być Wnioskodawcami), w których prowadzony jest publiczny transport zbiorowy w zakresie komunikacji miejskiej, albo taki transport zostanie uruchomiony w ramach przedkładanego projektu, tj.:
- Jędrzejów,
- Busko-Zdrój,
- Staszów,
- Sandomierz,
- Końskie, Skarżysko-Kamienna, Starachowice, Ostrowiec Świętokrzyski (w przypadku Ostrowca Świętokrzyskiego w zakresie projektów komplementarnych do projektów realizowanych z Programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej na lata 2021-2027),
- Kielce (w zakresie projektów komplementarnych do projektów realizowanych z Programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej na lata 2021-2027).
Partnerem w projekcie mogą być wyłącznie podmioty wskazane poniżej, które zawarły stosowne Porozumienia międzygminne w sprawie współdziałania na rzecz realizacji Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych danego MOF tj.:
- dla miasta rdzeniowego Kielce:
gminy miejsko-wiejskie: Chęciny, Chmielnik, Daleszyce, Morawica, Pierzchnica,
gminy wiejskie: gminy wiejskie: Górno, Masłów, Miedziana Góra, Piekoszów, Sitkówka-Nowiny, Strawczyn, Zagnańsk.
- dla miast rdzeniowych Końskie, Ostrowiec Świętokrzyski, Skarżysko-Kamienna, Starachowice:
gminy miejsko-wiejskie: Ćmielów, Kunów, Stąporków, Suchedniów, Wąchock, Końskie (obszar wiejski),
gminy wiejskie: Bałtów, Bliżyn, Bodzechów, Brody, Mirzec, Pawłów, Skarżysko-Kościelne, Waśniów.
- dla miasta rdzeniowego Jędrzejów:
gminy miejsko-wiejskie: Jędrzejów (obszar wiejski), Małogoszcz,
gminy wiejskie: Sobków.
- dla miasta rdzeniowego Busko – Zdrój:
gminy miejsko-wiejskie: Busko-Zdrój (obszar wiejski),
- Stopnica.dla miasta rdzeniowego Staszów:
gminy miejsko-wiejskie: Staszów (obszar wiejski), Oleśnica,
gminy wiejskie: Rytwiany.
- dla miasta rdzeniowego Sandomierz:
gminy wiejskie: Obrazów, Samborzec, Wilczyce, Dwikozy.
W realizacji projektu może brać udział podmiot upoważniony do ponoszenia wydatków. Podmiotem takim jest przede wszystkim jednostka organizacyjna beneficjenta/partnera. Podmiot upoważniony do ponoszenia wydatków musi być wskazany we WoD projektu.
Na co można otrzymać dofinansowanie/wsparcie?
W ramach naboru możliwe będzie uzyskanie dofinansowania dla projektów dotyczących infrastruktury oraz taboru na potrzeby publicznego transportu zbiorowego w zakresie komunikacji miejskiej.
Wsparte zostaną projekty, realizowane w miastach i ich obszarach funkcjonalnych, obejmujące m.in. takie zadania, jak:
Zakup bezemisyjnego taboru autobusowego – pojazdy z napędem elektrycznym lub wodorowym;
Budowa, przebudowa i modernizacja infrastruktury na potrzeby transportu miejskiego i komplementarnych form mobilności, w tym w szczególności:
- w zakresie infrastruktury transportu (np. stacje ładowania pojazdów elektrycznych, stacje tankowania wodoru, infrastruktura OZE, rozwój systemów autonomicznych, pętle autobusowe, wiaty z aktywną informacją pasażerską, zaplecze techniczne do obsługi taboru zeroemisyjnego, infrastruktura punktowa np. przystanki, wysepki, centra przesiadkowe, obiekty P&R i B&R, strefy czystego transportu), w tym dostosowanie jej do potrzeb osób z ograniczoną możliwością poruszania się i osób z niepełnosprawnościami,
- inwestycje ograniczające indywidualny ruch zmotoryzowany z preferencją dla ruchu pieszego i rowerowego lub komunikacji zbiorowej, przy jednoczesnym zwiększeniu bezpieczeństwa uczestników ruchu, w szczególności w centrach miast (np. drogi i pasy rowerowe, ciągi pieszo-rowerowe, przejścia dla pieszych, chodniki, stojaki, wiaty rowerowe, stacje samoobsługowej naprawy rowerów, sygnalizacja świetlna, azyle dla pieszych, dedykowane pasy ruchu dla komunikacji zbiorowej, doświetlenie przejść dla pieszych i inne rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów), Cyfryzacja transportu miejskiego – miejskie systemy ITS dla transportu publicznego, systemy ITS zmniejszające oddziaływanie transportu na środowisko, systemy współdzielenia środków transportu oraz systemy integracji taryfowej i wdrażające koncepcję „Mobilność jako usługa” (MaaS), w tym systemy biletowe i aplikacje planowania podróży. Jednocześnie w ramach przedkładanego projektu możliwe będzie wsparcie przygotowania oraz aktualizacji dokumentów z zakresu planowania transportu miejskiego, niezbędnych do realizacji projektów.
Wszystkie działania w obszarze transportu miejskiego zarówno w zakresie infrastruktury, jak i taboru muszą uwzględniać dostępność dla osób z ograniczoną mobilnością oraz z niepełnosprawnościami.
Kryteria wyboru projektów/przedsięwzięć
Zal_2_Metodyka_etapy_oceny_i_kryteria_wyboru (PDF 407 KB)
Finanse
Poziom dofinansowania projektu/przedsięwzięcia
Maksymalny dopuszczalny poziom dofinansowania z EFRR wynosi 85% kosztów kwalifikowalnych projektu.
Jaka jest pula środków na nabór wniosków?
Maksymalna wartość dofinansowania projektu - do wysokości alokacji przeznaczonej na nabór pomniejszonej o kwotę przeznaczoną na procedurę odwoławczą, tj. 32 204 160,00 zł.
Minimalna wartość projektu 1 500 000 zł.
Niezbędne dokumenty
Regulamin naboru
Regulamin (PDF 1009 KB)
Pozostałe dokumenty (ZIP 4 MB)
Wzór wniosku o dofinansowanie/o objęcie wsparciem
wzór wniosku (PDF 236 KB)
Wzór umowy o dofinansowanie/o objęcie wsparciem
wzór umowy (ZIP 3 MB)
Inne ważne informacje
Jakie środki odwoławcze przysługują składającemu wniosek?
Regulamin (PDF 1009 KB)
Pytania i odpowiedzi
Informacje na temat naboru można uzyskać w Oddziale Projektów Energetycznych i Transportowych w Departamencie Inwestycji i Rozwoju Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego w Kielcach ul. Sienkiewicza 63, 25-002 Kielce w godzinach od 7:30 do 15:30 oraz pod numerami telefonów: (tel.: 41 395 13 69; 41 395 13 62; 41 395 13 58, 41 395 13 59, 41 395 13 71) lub mailowo (e-mail: efrr@sejmik.kielce.pl), podając w tytule wiadomości numer naboru podany w ogłoszeniu o naborze.
Dodatkowo informacji dotyczących prowadzonego naboru udzielają pracownicy Punktów Informacyjnych:
Głównego Punktu Informacyjnego Funduszy Europejskich w Kielcach – Aleja IX Wieków Kielc 4, 25-516 Kielce (parter budynku AQUA) (tel.: 41 395 15 21, 41 395 15 20, bezpłatna infolinia 800 800 440; e-mail: GPI@sejmik.kielce.pl), godziny pracy: poniedziałek od 7:30 do 17:30, wtorek – piątek od 7:30 do 15:30, soboty nieczynne. Obsługuje powiaty: kielecki, włoszczowski, jędrzejowski, pińczowski, kazimierski, konecki, skarżyski, starachowicki oraz Miasto Kielce;
Lokalnego Punktu Informacyjnego w Sandomierzu – ul. Mickiewicza 34 (w siedzibie Starostwa powiatowego, parter, pokój nr 15), 27-600 Sandomierz (tel.: 15 600 12 36, 15 600 12 37; e-mail: PIFEsandomierz@sejmik.kielce.pl), godziny pracy: poniedziałek: od 7:30 do 17:30, wtorek – piątek: od 7:30 do 15:30, soboty nieczynne. Obsługuje powiaty: sandomierski, opatowski, staszowski, buski, ostrowiecki;
Lokalnego Punktu Informacyjnego w Skarżysku-Kamiennej – Al. Piłsudskiego 36 (I piętro galerii Panorama lok.2.8), 26-110 Skarżysko-Kamienna (tel: 41 222 12 54, 41 222 12 55; e-mail: PIFEskarzysko@sejmik.kielce.pl), godziny pracy: poniedziałek - piątek od 8:00 do 16:00, soboty nieczynne. Punkt świadczy usługi dotyczące programu fundusze europejskie dla świętokrzyskiego na lata 2021-2027, usługi są świadczone w taki sam sposób jak w pozostałych Punktach.
Linki
https://www.2014-2020.rpo-swietokrzyskie.pl/dowiedz-sie-wiecej-o-programie/poznaj-program-na-lata-2021-2027/nabory-konkursy/item/5290-ogloszenie-naboru-fesw-03-01-iz-00-002-23-infrastruktura-oraz-tabor-na-potrzeby-transportu-zbiorowego-w-ramach-miast-i-ich-obszarow-funkcjonalnych-w-tym-integracja-roznych-form-mobilnosci-w-postaci-centrow-przesiadkowych-dla-transportu-publicznego