Trwa ładowanie...

 

Trwa zapisywanie na newsletter...

RP 1.3

1.3 Rozwój e-usług i e-zasobów publicznych, Fundusze Europejskie dla Wielkopolski

Zakończony 30.04.2024

Informacja o zakończeniu oceny formalnej projektów w ramach Działania 01.03 „Rozwój e-usług i e-zasobów publicznych” Programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski na lata 2021-2027 (nabór numer FEWP.01.03-IZ.00-001/24).

Instytucja Zarządzająca FEW 2021+ informuje, że w ramach naboru złożono 16 wniosków o dofinansowanie. 14 projektów zostało ocenionych pozytywnie, a 2 projekty zostały ocenione negatywnie.

W związku z powyższym IZ FEW 2021+ przedstawia listę projektów ocenionych pozytywnie i przekazanych do oceny merytorycznej.

Lista projektów ocenionych pozytywnie (PDF 167 KB)

Wyniki naboru 19.09.2024

Informacja w sprawie rozstrzygnięcia naboru nr FEWP.01.03-IZ.00-001/24

19 września 2024 r. Zarząd Województwa Wielkopolskiego podjął uchwałę nr 646/2024 w sprawie: wyboru do dofinansowania projektów ocenionych w ramach Działania 01.03 „Rozwój e-usług i e-zasobów publicznych” Programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027 (nabór Nr FEWP.01.03-IZ.00-001/24).

W związku z powyższym IZ FEW 2021+ przedstawia listę projektów ocenionych oraz skład Komisji Oceny Projektów powołany do oceny wniosków o dofinansowanie w naborze.

Uchwała nr 646/2024 (PDF 506 KB)

Lista projektów ocenionych (PDF 462 KB)

Skład Komisji Oceny Projektów (PDF 557 KB)

Informacje o naborze

Planowany termin rozstrzygnięcia naboru

październik 2024 roku

Miejsce składania wniosków

Wniosek składany wyłącznie w formie elektronicznej za pośrednictwem systemu LSI 2021+.

Sposób składania wniosków

Wniosek o dofinansowanie projektu należy wypełnić on-line i wysłać w formie elektronicznej w Lokalnym Systemie Informatycznym do obsługi Programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027 (LSI 2021+) od 5 lutego 2024 r. do 29 marca 2024 r. Przygotowywanie wniosków w systemie LSI 2021+ możliwe jest już od dnia ogłoszenia naboru, tj. 5 lutego 2024 r.

Link do strony systemu LSI 2021+

Na co i kto może składać wnioski?

Kto może składać wnioski?

a) administracja rządowa,

b) Jednostki Samorządu Terytorialnego,

c) uczelnie,

d) organizacje badawcze,

e) podmioty świadczące usługi publiczne w ramach realizacji obowiązków własnych jednostek samorządu terytorialnego,

f) jednostki organizacyjne działające w imieniu jednostek samorządu terytorialnego,

g) organizatorzy i operatorzy publicznego transportu zbiorowego,

h) organizacje pozarządowe,

i) instytucje sportu,

j) instytucje kultury.

Na co można otrzymać dofinansowanie/wsparcie?

1.  W ramach naboru wsparciem zostaną objęte projekty dotyczące rozwoju i poprawy jakości i dostępności e-usług i e-zasobów publicznych, w tym e-kultury, z elementami wzmacniającymi bezpieczeństwo rozwoju e-usług i systemów informatycznych, polegające na:

a)  rozwoju elektronicznej administracji w samorządach, w tym cyfrowej standaryzacji i strukturyzacji zasobów oraz bezpiecznych repozytoriów cyfrowych,

b)  cyfryzacji procesów back-office w administracji samorządowej oraz wykorzystania najnowszych osiągnięć technologicznych i organizacyjnych dla wprowadzania procesów modernizacyjnych wspomagających bieżącą działalność urzędów, w tym aplikacji ISP (informacje sektora publicznego) i systemów bazodanowych, służących poprawie efektywności zarządzania oraz upowszechnianiu komunikacji elektronicznej w instytucjach publicznych (np. chmura obliczeniowa, elektroniczny obieg dokumentów, otwarte dane publiczne wysokiej jakości, budowa odpowiednich narzędzi analitycznych, itp.),

c)  tworzenia, standaryzacji i aktualizacji cyfrowych e-usług i referencyjnych zasobów cyfrowych, a także infrastruktury do ich realizacji,

d)  udostępniania e-zasobów naukowych i kulturowych,

e)  rozwijania zasobu geodezyjnego należącego do właściwości danego JST, w tym katastru (po uzyskaniu pozytywnej opinii Głównego Geodety Kraju Opinia stanowi załącznik obligatoryjny do wniosku wymagany na etapie oceny formalnej. W uzasadnionych przypadkach załącznik może zostać przesłany na wezwanie w trakcie oceny merytorycznej,

f) rozwijania zasobu związanego z monitoringiem i ochroną środowiska i klimatu, dla zapewniania właściwej skuteczności działań adaptacyjnych do zmian klimatu i przeciwdziałaniu skutkom zmian klimatu, w celu wyposażenia JST w sprawnie funkcjonujący system IT umożliwiający regionalne i lokalne zarzadzanie środowiskiem wraz z możliwością udostępniania danych o środowisku,

g)  rozwoju infrastruktury informatycznej, e-usług i cyfrowych zasobów służącej podnoszeniu poziomu świadomości zdrowotnej, aktywności i sprawności fizycznej oraz odporności na stres,

h)  wykorzystywania TIK w relacjach pomiędzy administracją i klientem (A2C),

i)   rozwoju aplikacji ISP, także cyfrowych zasobów o znacznym potencjale ponownego wykorzystania (np. w zakresie nauki, kultury i dziedzictwa) pozostających w dyspozycji podmiotów spoza sektora publicznego realizujących usługi publiczne. Wypracowanie wspólnych formatów danych służy spójności rejestrów posiadanych przez administrację publiczną. W ramach przedmiotowego typu projektu rozwój infrastruktury informatycznej może stanowić jedynie element projektu.

2.  Elementem dodatkowym typu projektu wskazanego w punkcie 1 może być realizacja inwestycji w obszarze cyberbezpieczeństwa, to jest wzmacniania odporności systemów, zdolności do skutecznego zapobiegania i reagowania na incydenty (w systemach informacyjnych JST, podmiotów publicznych podlegających JST).

Nabór nie dotyczy projektów z zakresu e-zdrowia.

Nabór nie dotyczy projektów komercyjnych.

Kryteria wyboru projektów/przedsięwzięć

Link do Kryteriów wyboru projektów (PDF 849 KB)

Finanse

Poziom dofinansowania projektu/przedsięwzięcia

Maksymalny poziom dofinansowania projektu: 70% wydatków kwalifikowalnych.

Jaka jest pula środków na nabór wniosków?

Całkowita kwota przeznaczona na dofinansowanie projektów w ramach naboru wynosi 70 000 000 PLN (słownie: siedemdziesiąt milionów złotych) i jest zgodna z Harmonogramem naborów wniosków o dofinansowanie dla Programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027. Wskazana kwota może ulec zmianie.

Niezbędne dokumenty

Regulamin naboru

Informacja w sprawie przedłużenia naboru nr FEWP.01.03-IZ.00-001/24 

Zarząd Województwa Wielkopolskiego zdecydował o przedłużeniu naboru wniosków nr FEWP.01.03-IZ.00-001/24 dla Działania 01.03 „Rozwój e-usług i e-zasobów publicznych” do 30 kwietnia 2024 roku.
W związku z wydłużeniem terminu naboru zmianie ulega również termin rozstrzygnięcia konkursu. Obowiązujący termin rozstrzygnięcia konkursu – październik 2024 roku.
Przedmiotowa zmiana nie powoduje pogorszenia warunków naboru nr FEWP.01.03-IZ.00-001/24.

REGULAMIN OBOWIĄZUJE od 21 marca 2024 roku.

Link do pliku: Regulamin wyboru projektów - aktualny 21.03.2024 r. (PDF 1 MB)

Link do pliku:  Regulaminu wyboru projektów (PDF 1 MB) - nieaktualny

Wzór wniosku o dofinansowanie/o objęcie wsparciem

Link do Wzoru wniosku o dofinansowanie projektu (PDF 405 KB)

Wzór umowy o dofinansowanie/o objęcie wsparciem

Link do Wzoru umowy o dofinansowanie projektu (PDF 1 MB)

Link do Wzoru porozumienia o dofinansowanie projektu (PDF 992 KB)

Link do Wzoru decyzji o dofinansowaniu projektu Województwa Wielkopolskiego (PDF 1 MB)

Link do Załącznika "Kwalifikowalność kosztów, wnioski o płatność oraz zwroty środków" (PDF 1 MB)

Inne ważne informacje

Jakie środki odwoławcze przysługują składającemu wniosek?

Link do Regulaminu wyboru projektów (PDF 1 MB)

Pytania i odpowiedzi

Pytania prosimy kierować mailowo na adres: ocenaformalna1@umww.pl lub PIFE.Poznan@wielkopolskie.pl, telefonicznie pod numerem tel. 61 626 61 34 lub bezpośrednio do Punktu Informacyjnego Funduszy Europejskich w Poznaniu, al. Niepodległości 34, 61 714 Poznań, tel. 61 626 61 90, 61 626 61 92, 61 626 61 93, 61 626 72 46 lub do pozostałych Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich w województwie wielkopolskim: http://wrpo.wielkopolskie.pl/punkty-informacyjne.

Linki

Link do ogłoszenia na stronie www IZ FEW2021+