Trwa ładowanie...

 

Trwa zapisywanie na newsletter...

RP 10.5

10.5 Wsparcie edukacji w ramach ZIT, Fundusze Europejskie dla Lubelskiego

AKTUALNY data naboru wniosków od 27.06.2024 do 31.01.2025

Nabór projektów nr FELU.10.05-IZ.00-001/24 w ramach Działania 10.5 Wsparcie edukacji w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (typ projektu 1, 2, 3, 4, 5) Priorytetu X Lepsza edukacja programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027

Informacje o naborze

Planowany termin rozstrzygnięcia naboru

maj 2025 r.

Miejsce składania wniosków

Wniosek o dofinansowanie projektu należy opracować z wykorzystaniem generatora wniosków o dofinansowanie w SOWA EFS. Aplikacja dostępna jest za pośrednictwem strony internetowej SOWA EFS.

Sposób składania wniosków

Wniosek o dofinansowanie projektu jest składany wyłącznie w formie elektronicznej za pośrednictwem SOWA EFS.

Na co i kto może składać wnioski?

Kto może składać wnioski?

Wnioskodawcą uprawnionym do ubiegania się o dofinansowanie jest podmiot, którego przedsięwzięcie zostało zidentyfikowane w strategii terytorialnej, będącej podstawą realizacji Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (ZIT).

Na co można otrzymać dofinansowanie/wsparcie?

W ramach przedmiotowego naboru wsparcie dedykowane będzie poniższym typom projektów:
1. Tworzenie nowych miejsc wychowania przedszkolnego i związanej z tym bazy lokalowej i dydaktycznej.

2. Unowocześnianie istniejącej bazy lokalowej i dydaktycznej w zakresie edukacji włączającej przedszkolnej.

3. Programy rozwojowe OWP, uwzględniające m.in.:
a)     poprawę dostępności OWP,
b)     dodatkowe zajęcia dydaktyczno-wychowawcze oraz specjalistyczne,
c)      pomoc psychologiczno-pedagogiczną dla dzieci, rodziców/opiekunów i nauczycieli, w tym w zakresie stymulowania rozwoju dziecka, rozwijania kompetencji wychowawczych i opiekuńczych, działania na rzecz usprawniania relacji i współpracy kadry z rodzicami/opiekunami,
d)     doskonalenie zawodowe kadry OWP (w tym nauczycieli i kadr zarządzających), w szczególności w zakresie pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z dziećmi zdolnymi i z dziećmi z niepełnosprawnościami, podnoszenie jakości systemu zarządzania OWP.

4. Programy rozwojowe szkół kształcenia ogólnego, uwzględniające m.in.:
a)     dostosowanie szkół i realizowanego nauczania do specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów oraz do potrzeb nauczycieli z niepełnosprawnościami, w tym upowszechnienie modelu dostępnej szkoły;
b)     organizację i realizację dodatkowej oferty dydaktycznej, przyczyniającej się do rozwoju kompetencji społeczno-emocjonalnych, umiejętności podstawowych, przekrojowych i zawodowych niezbędnych na rynku pracy, w tym kompetencji cyfrowych, zielonych oraz rozwijającej talenty i zainteresowania uczniów (w tym uczniów ze środowisk defaworyzowanych i zdolnych);
c)      rozwój umiejętności uczniów poprzez wsparcie potencjału dydaktycznego szkół,
d)     organizację i udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów (w tym realizację zajęć rewalidacyjnych), wsparcie rodziców/opiekunów prawnych uczniów i nauczycieli w zakresie stymulowania rozwoju ucznia oraz doskonalenia umiejętności wychowawczych, a także zwiększenie kompetencji kadr oświaty w zakresie zapobiegania przemocy i dyskryminacji;
e)     doradztwo edukacyjno-zawodowe lub zawodowe dla uczniów (w tym indywidualne oraz na każdym etapie kształcenia zajęcia zawodoznawcze u pracodawców);
f)       współpracę szkół ponadpodstawowych z uczelniami i pracodawcami, w szczególności organizację staży dla uczniów u pracodawców;
g)     wsparcie uczniów szkół ponadpodstawowych w zakresie zdobywania dodatkowych uprawnień i kwalifikacji zwiększających ich szanse na rynku pracy, w tym kompetencji cyfrowych;
h)     doskonalenie zawodowe nauczycieli, w tym w ramach szkoły ćwiczeń;
i)       podnoszenie jakości systemu zarządzania szkołami i placówkami oświatowymi, w tym kompetencji kadry zarządzającej;
j)       wdrażanie nowych, innowacyjnych form nauczania.

5. Programy rozwojowe szkół kształcenia zawodowego, uwzględniające m.in.:
a)     współpracę szkół i centrów kształcenia zawodowego i ustawicznego z pracodawcami i uczelniami w celu zwiększenia potencjału szkół, w szczególności poprzez organizację zajęć dla uczniów,
b)     dodatkowe zajęcia specjalistyczne umożliwiające uczniom uzyskiwanie i uzupełnianie wiedzy i umiejętności zawodowych, w szczególności w zakresie zielonej transformacji oraz kompetencji cyfrowych,
c)       wsparcie nauczycieli (w tym nauczycieli zawodu) oraz instruktorów praktycznej nauki zawodu w zakresie uzyskiwania uprawnień/kwalifikacji do nauczania zawodu, w zakresie odbywania staży/szkoleń branżowych,
d)     wsparcie osób posiadających przygotowanie zawodowe uznane przez dyrektora szkoły lub placówki za odpowiednie do prowadzenia zajęć z zakresu kształcenia zawodowego w zakresie uzyskiwania uprawnień/kwalifikacji do nauczania zawodu, w zakresie odbywania staży/szkoleń branżowych,
e)     dostosowanie szkół i realizowanego nauczania do specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów oraz do potrzeb nauczycieli z niepełnosprawnościami, w tym upowszechnienie modelu dostępnej szkoły,
f)       organizację i realizację dodatkowej oferty dydaktycznej, przyczyniającej się do rozwoju kompetencji społeczno-emocjonalnych, umiejętności podstawowych, przekrojowych i zawodowych niezbędnych na rynku pracy, w tym kompetencji cyfrowych, zielonych oraz rozwijającej talenty i zainteresowania uczniów (w tym uczniów ze środowisk defaworyzowanych i zdolnych),
g)     rozwój umiejętności uczniów poprzez wsparcie potencjału dydaktycznego szkół,
h)     organizację i udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów (w tym realizację zajęć rewalidacyjnych), wsparcie rodziców/opiekunów prawnych uczniów i nauczycieli w zakresie stymulowania rozwoju ucznia oraz doskonalenia umiejętności wychowawczych, a także zwiększenie kompetencji kadr oświaty w zakresie zapobiegania przemocy i dyskryminacji;
i)       doradztwo edukacyjno-zawodowe lub zawodowe dla uczniów (w tym indywidualne oraz na każdym etapie kształcenia zajęcia zawodoznawcze u pracodawców);
j)       współpracę szkół ponadpodstawowych z uczelniami i pracodawcami, w szczególności organizację staży dla uczniów u pracodawców;
k)      wsparcie uczniów szkół ponadpodstawowych w zakresie zdobywania dodatkowych uprawnień i kwalifikacji zwiększających ich szanse na rynku pracy, w tym kompetencji cyfrowych;
l)       doskonalenie zawodowe nauczycieli, w tym w ramach szkoły ćwiczeń;
m)    podnoszenie jakości systemu zarządzania szkołami i placówkami oświatowymi, w tym kompetencji kadry zarządzającej;
n)     wdrażanie nowych, innowacyjnych form nauczania.

Kryteria wyboru projektów/przedsięwzięć

Kryteria wyboru projektów (PDF 393 KB)

Finanse

Poziom dofinansowania projektu/przedsięwzięcia

Maksymalne współfinansowanie ze środków EFS+ wynosi 85% wartości projektu.
Maksymalny poziom dofinansowania całkowitego wydatków kwalifikowalnych na poziomie projektu (środki UE + współfinansowanie z budżetu państwa) wynosi:
− 90% - typ projektu 1, 3, 4 i 5;
− 95% - typ projektu 2.

Minimalna wartość projektu wynosi 100 000,00 PLN.

Jaka jest pula środków na nabór wniosków?

Kwota przeznaczona na dofinansowanie projektów w naborze wynosi16 475 882,00 Euro, tj. 70 595 859,19 PLN, w tym maksymalne współfinansowanie ze środków EFS+ (85% wartości projektów) -  66 435 824,00 PLN. 

Inne ważne informacje

Jakie środki odwoławcze przysługują składającemu wniosek?

 -

Pytania i odpowiedzi

Dodatkowe informacje można uzyskać w siedzibie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego w Lublinie:
Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego,
Punkt Kontaktowy,
ul. Czechowska 19,
20-072 Lublin, pokój nr 1
Informacje udzielane będą w dni robocze od poniedziałku do piątku w godz. od 7:30 do 15:30 poprzez następujące kanały komunikacji:
–     Konsultacje elektroniczne (drogą e-mailową na adres: efs@lubelskie.pl);
–     Konsultacje telefoniczne (pod numerami: tel. (81) 44 16 843 oraz (81) 478 14 96 oraz infolinii 800 888 337);
–     Wsparcie w zakresie obsługi aplikacji SOWA EFS pod nr (81) 44 16 858;
–     Konsultacje w siedzibie ION (Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego, ul. Czechowska 19, 20-072 Lublin, pok. 1).  

Należy mieć na uwadze, że przedmiotem zapytań w zakresie procedury wyboru projektów o charakterze ogólnym oraz dotyczących Regulaminu nie mogą być konkretne zapisy, czy rozwiązania zastosowane w danym projekcie celem ich wstępnej oceny.

Linki

Link do strony konkursu