Trwa ładowanie...

 

Trwa zapisywanie na newsletter...

Interreg 1.

1. Zintegrowany system ratownictwa i środowisko, Czechy - Polska, Interreg

Zakończony 6.11.2024

Informacje o naborze

Planowany termin rozstrzygnięcia naboru

luty 2025 r.

Miejsce składania wniosków

Wspólny Sekretariat w Ołomuńcu
Hálkova 171/2
779 00 Olomouc
Republika Czeska

Sposób składania wniosków

Propozycję projektu należy złożyć w elektronicznej aplikacji.

Po złożeniu propozycji projektowej wnioskodawca wypełni wniosek o dofinansowanie wraz z załącznikami w systemie monitorującym.

Na co i kto może składać wnioski?

Kto może składać wnioski?

  • władze publiczne, ich związki i stowarzyszenia    
  • organizacje, podmioty, jednostki utworzone przez władze publiczne    
  • organizacje pozarządowe    
  • europejskie ugrupowania współpracy terytorialnej

Wykaz kwalifikowanych beneficjentów znajduje się w załącznikach Podręcznika Wnioskodawcy - nr 3 dla podmiotów z Polski, nr 2 dla podmiotów z Republiki Czeskiej.

Na co można otrzymać dofinansowanie/wsparcie?

Działania systemowe, które wzmacniają współpracę transgraniczną, np.:

  • integrowanie istniejących systemów łączności i wymiany informacji wykorzystywanych w zarządzaniu kryzysowym oraz w działaniach związanych z usuwaniem zagrożeń i katastrof,
  • usuwanie przeszkód prawnych i administracyjnych we współpracy służb ratowniczych, które polegają na ustalaniu założeń współpracy, takich jak np. umowy międzyrządowe czy między poszczególnymi instytucjami w zakresie zagrożeń i katastrof,
  • ustalenie zasad dla innych powiązanych działań, które polegają na tworzeniu metod/procedury wspólnej koordynacji akcji jednostek ratownictwa i bezpieczeństwa oraz zarządzania kryzysowego,
  • tworzenie wspólnych materiałów w formie map oraz ich udostępnianie, aby zapewnić orientację w terenie, czy informowanie o lokalizacji zagrożeń powodowanych przez człowieka itp.    

Szkolenia i wymiana doświadczeń, wspólne ćwiczenia, wymienne staże, np.:

  • szkolenia teoretyczne i praktyczne w zakresie warunków prawnych, administracyjnych i innych regulacji dotyczących zarządzania kryzysowego i reagowania w sytuacjach kryzysowych w kraju partnerskim. Mogą one uwzględniać także niezbędną naukę języka, który będzie językiem komunikacji w trakcie prowadzonych transgranicznych działań ratunkowych,
  • wspólne ćwiczenia i działania z zakresu doskonalenia umiejętności lub wymienne staże dla personelu służb ratowniczych i bezpieczeństwa oraz zarządzania kryzysowego z obu stron granicy.     

Modernizacja/zakupy specjalistycznego sprzętu niezbędnego do zapobiegania i eliminacji skutków zagrożeń związanych ze zmianami klimatu. Dzięki temu działaniu jednostki ratownictwa medycznego i siły bezpieczeństwa mogą zmodernizować/pozyskać specjalistyczny sprzęt oraz wyposażenie potrzebne do radzenia sobie z nowymi zagrożeniami związanymi ze zmianami klimatu.

Kryteria wyboru projektów/przedsięwzięć

  • Kontrola kryteriów formalnych i kwalifikowalności
  • Ocena wniosku projektowego: ocena współpracy transgranicznej, jakości projektu, wpływu transgranicznego.

Finanse

Poziom dofinansowania projektu/przedsięwzięcia

 80 % współfinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR)

Jaka jest pula środków na nabór wniosków?

3,5 mln EUR EFRR

Niezbędne dokumenty

Regulamin naboru

Regulamin jest na stronie programu.

Wzór wniosku o dofinansowanie/o objęcie wsparciem

Wzór wniosku jest na stronie programu.

Wzór umowy o dofinansowanie/o objęcie wsparciem

Wzór umowy jest na stronie programu.

Inne ważne informacje

Jakie środki odwoławcze przysługują składającemu wniosek?

Forma i terminy na złożenie odwołania są opisane w Podręczniku wnioskodawcy w rozdziale B.4 oraz w ogłoszeniu o naborze. 

Linki

https://www.cz-pl.eu/pl/1-1