Informacje o naborze
Planowany termin rozstrzygnięcia naboru
luty 2025 r.Miejsce składania wniosków
Wspólny Sekretariat w Ołomuńcu
Hálkova 171/2
779 00 Olomouc
Republika Czeska
Sposób składania wniosków
Propozycję projektu należy złożyć w elektronicznej aplikacji.
Po złożeniu propozycji projektowej wnioskodawca wypełni wniosek o dofinansowanie wraz z załącznikami w systemie monitorującym.
Na co i kto może składać wnioski?
Kto może składać wnioski?
- władze publiczne, ich związki i stowarzyszenia
- organizacje, podmioty, jednostki utworzone przez władze publiczne
- organizacje pozarządowe
- europejskie ugrupowania współpracy terytorialnej
Wykaz kwalifikowanych beneficjentów znajduje się w załącznikach Podręcznika Wnioskodawcy - nr 3 dla podmiotów z Polski, nr 2 dla podmiotów z Republiki Czeskiej.
Na co można otrzymać dofinansowanie/wsparcie?
Działania systemowe, które wzmacniają współpracę transgraniczną, np.:
- integrowanie istniejących systemów łączności i wymiany informacji wykorzystywanych w zarządzaniu kryzysowym oraz w działaniach związanych z usuwaniem zagrożeń i katastrof,
- usuwanie przeszkód prawnych i administracyjnych we współpracy służb ratowniczych, które polegają na ustalaniu założeń współpracy, takich jak np. umowy międzyrządowe czy między poszczególnymi instytucjami w zakresie zagrożeń i katastrof,
- ustalenie zasad dla innych powiązanych działań, które polegają na tworzeniu metod/procedury wspólnej koordynacji akcji jednostek ratownictwa i bezpieczeństwa oraz zarządzania kryzysowego,
- tworzenie wspólnych materiałów w formie map oraz ich udostępnianie, aby zapewnić orientację w terenie, czy informowanie o lokalizacji zagrożeń powodowanych przez człowieka itp.
Szkolenia i wymiana doświadczeń, wspólne ćwiczenia, wymienne staże, np.:
- szkolenia teoretyczne i praktyczne w zakresie warunków prawnych, administracyjnych i innych regulacji dotyczących zarządzania kryzysowego i reagowania w sytuacjach kryzysowych w kraju partnerskim. Mogą one uwzględniać także niezbędną naukę języka, który będzie językiem komunikacji w trakcie prowadzonych transgranicznych działań ratunkowych,
- wspólne ćwiczenia i działania z zakresu doskonalenia umiejętności lub wymienne staże dla personelu służb ratowniczych i bezpieczeństwa oraz zarządzania kryzysowego z obu stron granicy.
Modernizacja/zakupy specjalistycznego sprzętu niezbędnego do zapobiegania i eliminacji skutków zagrożeń związanych ze zmianami klimatu. Dzięki temu działaniu jednostki ratownictwa medycznego i siły bezpieczeństwa mogą zmodernizować/pozyskać specjalistyczny sprzęt oraz wyposażenie potrzebne do radzenia sobie z nowymi zagrożeniami związanymi ze zmianami klimatu.
Kryteria wyboru projektów/przedsięwzięć
- Kontrola kryteriów formalnych i kwalifikowalności
- Ocena wniosku projektowego: ocena współpracy transgranicznej, jakości projektu, wpływu transgranicznego.
Finanse
Poziom dofinansowania projektu/przedsięwzięcia
80 % współfinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR)
Jaka jest pula środków na nabór wniosków?
3,5 mln EUR EFRR
Niezbędne dokumenty
Regulamin naboru
Regulamin jest na stronie programu.
Wzór wniosku o dofinansowanie/o objęcie wsparciem
Wzór wniosku jest na stronie programu.
Wzór umowy o dofinansowanie/o objęcie wsparciem
Wzór umowy jest na stronie programu.
Inne ważne informacje
Jakie środki odwoławcze przysługują składającemu wniosek?
Forma i terminy na złożenie odwołania są opisane w Podręczniku wnioskodawcy w rozdziale B.4 oraz w ogłoszeniu o naborze.
Linki
https://www.cz-pl.eu/pl/1-1