Fundacja Avalon, organizacja działająca na rzecz osób z niepełnosprawnościami w Polsce i Partner na rzecz dostępności, zainicjowała ogólnopolską kampanię społeczną pod hasłem „Epoka Dostępności”. Inicjatywa ma zwrócić uwagę na codzienne bariery, z jakimi mierzy się blisko 5 milionów Polaków z różnymi rodzajami niepełnosprawności. Cel kampanii to też zachęcenie wszystkich do aktywnego działania na rzecz eliminacji przeszkód, jakie utrudniają życie tej licznej i ważnej grupie społecznej.
Mimo postępu technologicznego i społecznego, takich przeszkód nadal jest nie mało, a jak pokazuje przesłanie kampanii, byłoby dobrze oglądać je tylko w muzeum jako artefakty, pozostałości minionych czasów. „Epoka Dostępności” to z kolei czas, który chcemy, żeby nastał tu i teraz, do którego chcemy dążyć, bo dostępność to szansa na równość i włączenie społeczne oraz wygodę dla każdego. Warto zwrócić uwagę na prezentowane w kampanii symbole braku dostępności - porzucone hulajnogi blokujące chodniki czy nieczytelne oznaczenia – powinny skłonić do myślenia, że w rzeczywistości, w jakiej funkcjonujemy, nadal roi się od przeszkód.
Bohaterowie kampanii to osoby w różnym wieku i z różnymi rodzajami niepełnosprawności, które dzielą się swoimi doświadczeniami związanymi z barierami napotykanymi na co dzień. „Epoka Dostępności” kładzie duży nacisk na edukację o dostępności. Przypomina, że każdy z nas może przyczynić się do eliminacji barier, przez otwartą głowę, postawę i aktywność – w kontaktach z osobami z niepełnosprawnościami, wychowywaniu dzieci, tworzeniu inkluzywnego środowiska w miejscu pracy czy zapewnianiu dostępnych produktów i usług.
Obejrzyj spot i podążaj za jego przesłaniem do Epoki Dostępności !