Za kilka dni – 31 marca upływa termin na złożenie raportu o stanie zapewniania dostępności przez podmioty publiczne zgodnie z art. 11 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Szczegółowe informacje o raportowaniu można znaleźć w zakładce „Raportowanie dostępności w 2025” na stronie MFiPR.
Wszystkie podmioty publiczne muszą sprawdzić i opisać to jak realizują minimalne wymagania w zakresie dostępności architektonicznej, cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej, o których mowa w art. 6 ustawy o zapewnianiu dostępności (UZD).
Raport powinien być złożony on-line w Portalu Sprawozdawczym Głównego Urzędu Statystycznego (GUS).
W sprawach technicznych związanych z obsługą Portalu Sprawozdawczego (trudności z aktywacją konta, logowaniem, odzyskiwanie loginów i haseł itp.) można kontaktować się telefonicznie z dedykowaną infolinią statystyczną GUS pod numerem: +48 22 279 99 99 wybierając kanał nr 2 - Portal Sprawozdawczy. Konsultanci infolinii są dostępni w dni robocze w godz. 8.00–15.00.
Przypominamy także o obowiązku publikacji wypełnionego raportu (w formacie PDF pobranym z Portalu Sprawozdawczego) na stronie Biuletynu Informacji Publicznej (BIP) lub stronie internetowej w terminie do 31 marca 2025 r.