Informacje o naborze
Planowany termin rozstrzygnięcia naboru
29.07.2016Miejsce składania wniosków
Wspólny Sekretariat Techniczny
Al. Grunwaldzka 186
80-266 Gdańsk
e-mail: seed-money@southbaltic.eu
Sposób składania wniosków
Wersję elektroniczną wniosku wraz z czytelnymi skanami załączników oraz skanem podpisanej pierwszej strony, tzw. „confirmation page” należy przesłać na adres: seed-money@southbaltic.eu
Oryginał pierwszej strony wniosku o dofinansowanie, tzw. „confirmation page”, podpisany przez Partnera Wiodącego należy przesłać w formie papierowej na adres:
Wspólny Sekretariat Techniczny
Al. Grunwaldzka 186
80-266 Gdańsk
Na co i kto może składać wnioski?
Kto może składać wnioski?
O dofinansowanie mogą starać się m.in.: władze publiczne, ich związki i stowarzyszenia, organizacje powołane przez władze publiczne, instytucje systemu oświaty i szkoły wyższe, izby, stowarzyszania, związki i organizacje samorządu gospodarczego i zawodowego, organizacje pozarządowe, Europejskie Ugrupowania Współpracy Terytorialnej. Szczegółowe zasady określa Podręcznik Programu oraz Szczegółowe warunki konkursu (z ang. Terms of reference).
Na co można otrzymać dofinansowanie/wsparcie?
Wsparcie w ramach projektów „seed money“ udzielane jest na przygotowanie koncepcji projektowej. Środki projektu mogą zostać wykorzystanie na działania takie jak, m.in.: poszukiwanie partnerów projektowych, wykonanie analizy rynku, warsztaty w celu określenia wartości bazowych wskaźników lub oszacowania zainteresowania potencjalnej grupy docelowej, itp. Szczegółowe działania kwalifikowalne w ramach naboru określają Szczegółowe warunki konkursu (z ang. Terms of reference). Koncepcja projektowa musi dotyczyć działań możliwych do realizacji w ramach programu – wykaz działań w podziale na priorytety zawiera poniższe zestawienie:
W ramach Priorytetu 1:
- transgraniczne programy szkoleniowe, doradztwo dla MŚP;
- strategie inwestycyjne w celu poprawy zdolności funkcjonowania MŚP na rynkach międzynarodowych;
- wdrożenie innowacyjnych modeli biznesowych oraz modeli współprac; uproszczenia procedur i przepisów dla MŚP;
- zintensyfikowanie powiązań z zagranicznymi partnerami, badania rynku, szkolenia transgraniczne oraz usługi na rzecz budowania zdolności MŚP;
- opracowanie i testowanie transgranicznych strategii specjalizacyjnych oraz wspólnych koncepcji brandingowych dla nowych produktów i usług.
W ramach Priorytetu 2, cel 2.1:
- inwestycje pilotażowe na niewielką skalę, wzmacniające infrastrukturę i usługi turystyczne (np. transgraniczne szlaki tematyczne, podwodne szlaki przyrodnicze, łańcuchy przystani i niewielkich portów);
- kampanie wzmacniające zarządzanie miejscami dziedzictwa naturalnego i kulturowego;
- promocja zarządzania ekologicznego; działania marketingowe oraz promowanie dóbr kulturowych i przyrodniczych.
W ramach Priorytetu 2, cel 2.2:
- rozwój zielonych technologii; inwestycje pilotażowe w zakresie gospodarki odpadami, gospodarki wodnej, ogrzewania, ochrony jakości powietrza, produkcji energii ze źródeł odnawialnych;
- badania, strategie i plany działania ukierunkowane na łagodzenie uciążliwości związanych z zanieczyszczeniem wody i powietrza;
- wypracowanie transgranicznych norm i strategii w zakresie gospodarki odpadami i gospodarki wodnej, dostaw ciepła oraz ochrony jakości powietrza;
- transfer wiedzy i wymiana doświadczeń na temat rozwiązań w dziedzinie innowacyjnych zielonych technologii.
W ramach Priorytetu 3:
- przygotowanie i wdrożenie w transporcie technologii przyjaznych środowisku; koncepcje dla korzystania z środków transportu przyjaznego środowisku;
- przygotowanie koncepcji mobilności, zmniejszających uzależnienie od samochodów i ciężarówek oraz umożliwiających szersze korzystanie z usług transportu publicznego;
- modele transportu multimodalnego;
- wzmocnienie dostępności i jakości morskich usług transportowych (promy) na obszarze Południowego Bałtyku, w tym ułatwienie tworzenia nowych połączeń.
W ramach Priorytetu 4:
- usługi transgraniczne (np. transgraniczne platformy poszukiwania pracy, wielojęzykowe aplikacje o pracę, transgraniczne targi zatrudnienia, biura doradztwa zawodowego);
- opracowanie modeli i rozwiązań wspierających samozatrudnienie absolwentów szkół pomaturalnych i uniwersytetów;
- transgraniczne programy szkoleniowe i kursy kwalifikacyjne; uznawanie kwalifikacji zawodowych, przeciwdziałanie bezrobociu, zwłaszcza młodzieży.
W ramach Priorytetu 5:
- wspólne inicjatywy (transgraniczne programy, szkolenia, warsztaty, itp.) ukierunkowane na wzmocnienie zdolności tworzenia sieci i współpracy pomiędzy lokalnymi podmiotami;
- wspólne strategie, aktywizacja lokalnych podmiotów;
- włączanie lokalnych organizacji we współpracę międzynarodową, podnoszenie zdolności instytucjonalnej, promowanie współpracy międzynarodowej;
- projekty typu „capacity building”.
Kryteria wyboru projektów/przedsięwzięć
Ocena formalna i kwalifikowalności:
- dostarczenie kompletnej i właściwej dokumentacji w określonym czasie (włączając skany deklaracji i tzw. „confirmation page”);
- spełnienie warunków kwalifikowalności dot. partnerstwa (kwalifikowalność partnerów, minimum dwóch partnerów z dwóch różnych państw finansujących działania w projekcie).
Ocena jakościowa:
- zgodność koncepcji projektowej z jednym z celów specyficznych programu Interreg Południowy Bałtyk 2014-2020;
- stopień w jakim plan działań projektu „seed money” przyczyni się do osiągnięcia zakładanych wskaźników projektu, zgodnie z założeniami Szczegółowych warunków konkursu (z ang. Terms of reference) , tj. wspólne działania, spotkania z potencjalnymi partnerami, itd.
- adekwatność budżetu do planowanych działań (z ang. „value for money”).
Finanse
Poziom dofinansowania projektu/przedsięwzięcia
Do 85% dofinansowania z EFRR dla partnerów pochodzących z Polski, Niemiec I Litwy. Do 75% dofinansowania z EFRR dla partnerów pochodzących z Danii i Szwecji.Jaka jest pula środków na nabór wniosków?
Brak ograniczeńNiezbędne dokumenty
Regulamin naboru
Ogłoszenie o naborze (wyłącznie w języku angielskim).
Wzór wniosku o dofinansowanie/o objęcie wsparciem
Roboczy wzór dokumentów dostępny jest na stronie Programu.
Wzór umowy o dofinansowanie/o objęcie wsparciem
Roboczy wzór umowy dostępny jest na stronie Programu.
Inne ważne informacje
Jakie środki odwoławcze przysługują składającemu wniosek?
Zgodnie z art. 74 (3) Rozporządzenia UE nr 1303/2013 w ramach programu wprowadzono procedurę skargową. Procedura ta opisana jest w Podręczniku Programu oraz Regulaminie Komitetu Monitorującego. Skargę należy złożyć na formularzu stanowiącym część pakietu aplikacyjnego.
Pytania i odpowiedzi
Wspólny Sekretariat Techniczny
Al. Grunwaldzka 186 (GARNIZON)
80-266 Gdańsk, Poland
Tel: +58 746 38 53
e-mail: southbaltic@southbaltic.eu
Ministerstwo Rozwoju
E-mail: Karolina.Piądłowska-Firlej@mr.gov.pl lub Inga.Kramarz@mr.gov.pl