Informacje o naborze
Planowany termin rozstrzygnięcia naboru
Konkurs powinien zostać rozstrzygnięty do dnia 31 października 2016 roku.Miejsce składania wniosków
Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego
Departament Programów Regionalnych
ul. Augustyńskiego 2
80-819 Gdańsk
Sposób składania wniosków
Formularz wniosku należy w pierwszej kolejności wypełnić i wysłać w Generatorze Wniosków Aplikacyjnych dostępnym na stronie www.gwa.pomorskie.eu.
Następnie należy złożyć do Instytucji Zarządzającej RPO WP 2014-2020 wniosek, na który składa się podpisany formularz wniosku wraz z niezbędnymi załącznikami:
- dwa egzemplarze wniosku w wersji papierowej wraz z zapisem na nośniku optycznym (CD lub DVD) osobiście w godzinach pracy urzędu lub przesyłać na adres urzędu wskazany powyżej lub
- w wersji elektronicznej za pomocą elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej – ePUAP na adres: /x7tx0no864/SkrytkaESP lub /x7tx0no864/Skrytka
Szczegółowe informacje dotyczące formy składania wniosków o dofinansowanie są zawarte w rozdziale 5. Regulaminu konkursu.
Na co i kto może składać wnioski?
Kto może składać wnioski?
Konkurs skierowany jest do wszystkich typów beneficjentów wymienionych w pkt 6 opisu Poddziałania 9.1.2. zamieszczonego w SzOOP RPO WP, realizujących projekty na terenie następujących MOF: Słupska, Chojnic-Człuchowa, Kwidzyna, Malborka, Starogardu Gdańskiego, Lęborka, Kościerzyny i Bytowa, tj.:
- jednostek samorządu terytorialnego i ich jednostek organizacyjnych,
- związków i stowarzyszeń jednostek samorządu terytorialnego,
- spółek z udziałem jednostek samorządu terytorialnego,
- podmiotów działających w oparciu o umowę o partnerstwie publiczno-prywatnym,
- zarządców infrastruktury transportowej, służącej organizacji transportu zbiorowego publicznego,
- przedsiębiorców.
Na co można otrzymać dofinansowanie/wsparcie?
Dofinansowanie można otrzymać na:
1. budowę nowej, rozbudowę i przebudowę istniejącej punktowej infrastruktury transportu zbiorowego składającej się na punkt transportowy:
- systemy parkingowe typu „parkuj i jedź", „parkuj rower i jedź" oraz „podwieź i jedź" wraz z towarzyszącą infrastrukturą służącą obsłudze pasażerów w obszarach punktu transportowego,
- rozbudowę i przebudowę dworców kolejowych lub innych obiektów obsługi podróżnych,
- budowę, rozbudowę i przebudowę infrastruktury liniowej transportu rowerowego wraz z systemem roweru miejskiego na potrzeby dojazdu do węzłów integracyjnych stanowiących funkcjonalne powiązania do przystanków i urządzeń „parkuj rower i jedź",
- rozbudowę i przebudowę infrastruktury drogowej stanowiącej bezpośredni dojazd do węzła integracyjnego;
2. budowę nowej, rozbudowę i przebudowę istniejącej liniowej infrastruktury transportu szynowego (kolei miejskiej oraz tramwaju), transportu trolejbusowego i autobusowego, w tym odpowiednio układów torowych na trasach, pętlach i bocznicach, trakcji, sieci energetycznych i podstacji trakcyjnych tramwajowych i trolejbusowych, pętli, wydzielonych pasów ruchu, zatok przystankowych;
3. budowę zintegrowanych systemów zarządzania ruchem obejmujących sterowanie ruchem ulicznym oraz zarządzanie transportem zbiorowym, w tym systemy sterowania ruchem pojazdów transportu zbiorowego, systemy monitoringu transportu zbiorowego i przystanków (m.in. systemy monitorowania bezpieczeństwa pasażerów), systemy informacji dla pasażerów transportu zbiorowego, wdrożenie elektronicznego systemu pobierania opłat (bilet elektroniczny), systemy kontroli i zarządzania miejscami parkingowymi;
4. zakup lub modernizację miejskiego, publicznego taboru transportu zbiorowego (drogowego, szynowego) na potrzeby zapewnienia potoków pasażerów do węzła integracyjnego lub obsługi nowych linii transportu szynowego.
Kryteria wyboru projektów/przedsięwzięć
Kryteria wyboru projektów:
Kryteria formalne:
A - PODSTAWOWE:
A.1. Poprawność złożenia wniosku
A.2. Zgodność z celem szczegółowym RPO WP oraz profilem Działania/Poddziałania
A.3. Kwalifikowalność wnioskodawcy oraz partnerów
A.4. Partnerstwo
A.5. Kwalifikowalność wartości projektu
A.6. Kwalifikowalność okresu realizacji projektu
A.7. Pomoc publiczna
A.9. Cross-financing
A.10. Zgodność z politykami horyzontalnymi UE
A.11. Zgodność z wymaganiami formalno-prawnymi
Kryteria wykonalności:
A - Wykonalność rzeczowa projektu
A.1. Możliwe warianty
A.2. Zakres rzeczowy projektu
A.3. Trwałość technologiczna
A.4. Poprawność procedury OOŚ
B - Wykonalność Finansowo-ekonomiczna Projektu
B.1. Nakłady na realizację Projektu
B.2. Założenia do analiz
B.3. Analiza finansowa projektu
Kryteria strategiczne I stopnia (tryb konkursowy)
A - Wkład projektu w realizację Programu
A.1. Profil projektu na tle zapisów Programu
A.2. Potrzeba realizacji projektu
A.3. Wkład w zakładane efekty realizacji Programu
A.4. Oddziaływanie projektu
B - Metodyka projektu
B.1. Kompleksowość projektu
B.2. Komplementarność projektu
C - Specyficzne ukierunkowanie projektu
C.1. Zgodność z Planem zagospodarowania przestrzennego województwa pomorskiego i określonymi w nim zasadami
C.2. Zgodność z planami zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego jednostek samorządu terytorialnego lub MOF
C.3. Spełnienie najwyższych obowiązujących norm emisji spalin oraz oszczędność energii (dla inwestycji taborowych)
Definicje kryteriów wyboru projektów dla Poddziałania 9.1.2. przyjęte przez KM RPO WP znajdują się w wyciągu z załącznika nr 8.3 do SzOOP RPO WP. Wyciąg ten stanowi załącznik do niniejszego Regulaminu.
Finanse
Poziom dofinansowania projektu/przedsięwzięcia
Maksymalny poziom dofinansowania ze środków EFRR wynosi 85%. W przypadku projektów objętych pomocą publiczną maksymalny poziom dofinansowania ze środków EFRR powinien zostać ustalony zgodnie z wymogami właściwych programów pomocowych wskazanych w pkt 18 opisu Działania 9.1. w SzOOP RPO WP, przy czym pomoc de minimis udzielana będzie wyłącznie w ramach cross-financingu, a jej intensywność nie może przekroczyć 85%. Maksymalna wartość wydatków w ramach cross-financingu nie może przekroczyć 2% kosztów kwalifikowalnych projektu.
Jaka jest pula środków na nabór wniosków?
Kwota alokacji wynosi 85 826 000 PLN.
Niezbędne dokumenty
Regulamin naboru
Regulamin konkursu (PDF 312 KB)
Załączniki do regulaminu (ZIP 9 MB)
Wzór wniosku o dofinansowanie/o objęcie wsparciem
Wzór wniosku o dofinansowanie (PDF 999 KB)
Wzór umowy o dofinansowanie/o objęcie wsparciem
Wzór umowy o dofinansowanie (PDF 1 MB)
Inne ważne informacje
Jakie środki odwoławcze przysługują składającemu wniosek?
W przypadku negatywnej oceny projektu na każdym etapie oceny, o którym mowa w pkt 9 Regulaminu, Wnioskodawcy przysługuje prawo wniesienia protestu. Podstawę prawną dla procedury odwoławczej stanowi ustawa wdrożeniowa. Procedura odwoławcza dzieli się na dwa etapy:
• etap przedsądowy, który odbywa się na poziomie IZ RPO WP,
• etap postępowania przed sądami administracyjnymi, tj. wojewódzkim sądem administracyjnym oraz Naczelnym Sądem Administracyjnym.
Procedura odwoławcza nie wstrzymuje zawierania umów z wnioskodawcami, których projekty zostały wybrane do dofinansowania w ramach danego konkursu. Oznacza to, że w odniesieniu do projektów nieobjętych procedurą odwoławczą ich ocena odbywa się w normalnym trybie przewidzianym systemem realizacji, z zawarciem umowy o dofinansowanie włącznie.
Pytania i odpowiedzi
W sprawach dotyczących Poddziałania 9.1.2 informacji udziela telefonicznie i za pomocą poczty elektronicznej:
Jakub Kowalczuk, tel. 58 326 88 45, e-mail: j.kowalczuk@pomorskie.eu
W sprawach technicznych dotyczących działania Generatora Wniosków Aplikacyjnych informacji udzielają telefonicznie i za pomocą poczty elektronicznej:
Dariusz Pyśko, tel. 58 326 81 13, e-mail: d.pysko@pomorskie.eu
Andrzej Wrona, tel. 58 326 81 13, e-mail: a.wrona@pomorskie.eu
Zobacz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania