Informacje o naborze
Planowany termin rozstrzygnięcia naboru
IV kwartał 2025 r.Miejsce składania wniosków
Wnioski składane drogą elektroniczną poprzez system MEWA 2.0
Sposób składania wniosków
Wniosek o dofinansowanie projektu jest przygotowywany i składany wyłącznie w formie dokumentu elektronicznego za pomocą systemu obsługi wniosków aplikacyjnych MEWA 2.0. System służy do obsługi wniosków o dofinansowanie w ramach programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021-2027.
System ten jest dostępny z poziomu https://mewa21.mazowia.eu/. Każdy użytkownik systemu musi posiadać aktywne konto.
Na co i kto może składać wnioski?
Kto może składać wnioski?
Wnioskodawcami mogą być wszystkie podmioty – z wyłączeniem osób fizycznych (nie dotyczy osób prowadzących działalność gospodarczą lub oświatową na podstawie przepisów odrębnych), w szczególności:
• Przedsiębiorstwa,
• Administracja publiczna,
• Instytucje wspierające biznes,
• Partnerstwa,
• Organizacje społeczne i związki wyznaniowe,
• Instytucje nauki i edukacji,
• Partnerzy społeczni,
• Służby publiczne.
Na co można otrzymać dofinansowanie/wsparcie?
W ramach naboru możesz zaplanować:
1. działania ukierunkowane na wsparcie osób zagrożonych bezdomnością, w tym m.in.:
a) intensywne programy reintegracji społecznej i zawodowej skierowane do osób, wobec których zasądzono eksmisję, oczekujących na eksmisję, eksmitowanych i przebywających w lokalach socjalnych i pomieszczeniach tymczasowych,
b) uruchomienie programów integracyjnych „ostatniej szansy” dla osób, wobec których zasądzono już eksmisje;
2. działania kierowane do grup szczególnie zagrożonych kryzysem bezdomności m.in. do osób opuszczających zakłady penitencjarne, osób wobec których orzeczono lub możliwe jest orzeczenie eksmisji, w tym:
a) związane ze wsparciem w mieszkalnictwie społecznym – w tym w najmie społecznym jako formie przeciwdziałania bezdomności, w tym popularyzacja tego typu wsparcia,
b) umożliwiające zamieszkanie w dostępnym cenowo mieszkaniu i skorzystanie ze wsparcia jako elementy zapobiegające popadaniu w zadłużenie, eksmisji, a w konsekwencji potencjalnej bezdomności;
3. działania mające na celu rozwój usług mieszkalnictwa w powiązaniu ze wsparciem dla osób bezdomnych, m.in. osób o szczególnych potrzebach, zwłaszcza spowodowanych stanem zdrowia lub wiekiem, w tym zapewnienie asystenta osoby bezdomnej;
4. działania realizowane zgodnie z modelem wychodzenia z bezdomności oparte na założeniach programu Najpierw Mieszkanie. Rozwiązanie kierowane jest do najbardziej wykluczonej i zagrożonej grupy osób w kryzysie bezdomności, generujących najwyższe koszty ekonomiczne dla systemu polityki społecznej. Zapewnienie mieszkania powinno być powiązane z dostępem do specjalistycznego wsparcia dostosowanego do specyficznych potrzeb klientów (od pomocy w planowaniu domowego budżetu po terapię uzależnień);
5. działania propagujące rozwiązania mieszkaniowe dla osób wychodzących z kryzysu bezdomności wymagających wsparcia w utrzymaniu mieszkania;
6. działania polegające na sieciowaniu różnych instytucji udzielających pomocy osobom i rodzinom w sytuacjach kryzysowych z systemem zarządzania mieszkalnictwem społecznym;
7. działania mające na celu rozwój i podnoszenie jakości usług świadczonych osobom bezdomnym poprzez m.in.: rozwój usług „outreach”, w tym streetworkingu skierowanego do grupy osób bezdomnych przebywających w przestrzeni publicznej i miejscach niemieszkalnych.
Działania określone w punktach 5, 6, 7 mogą być realizowane jedynie jako wsparcie towarzyszące dla działań określonych w punktach 1, 2, 3, 4 tj. nie mogą być realizowane samodzielnie jako jedyne działanie w projekcie
Kryteria wyboru projektów/przedsięwzięć
Kryteria wyboru projektów zostały wskazane w załączniku do regulaminu wyboru projektów.
Finanse
Poziom dofinansowania projektu/przedsięwzięcia
Maksymalny poziom dofinansowania UE:
RWS – 95% (50% UE + 45% BP).
Jaka jest pula środków na nabór wniosków?
Na dofinansowanie realizacji projektów wyłonionych w ramach naboru przeznaczona została alokacja: 11 747 130,00 PLN.
Niezbędne dokumenty
Regulamin naboru
Szczegółowe informacje znajdują się w regulaminie wyboru projektów, dostępnym na stronie internetowej Instytucji Pośredniczącej.
Wzór wniosku o dofinansowanie/o objęcie wsparciem
Szczegółowe informacje znajdują się w regulaminie wyboru projektów, dostępnym na stronie internetowej Instytucji Pośredniczącej.
Wzór umowy o dofinansowanie/o objęcie wsparciem
Szczegółowe informacje znajdują się w regulaminie wyboru projektów, dostępnym na stronie internetowej Instytucji Pośredniczącej.
Inne ważne informacje
Jakie środki odwoławcze przysługują składającemu wniosek?
Procedura odwoławcza została opisana w regulaminie wyboru projektów dostępnym na stronie internetowej Instytucji Pośredniczącej.
Pytania i odpowiedzi
Dodatkowe informacje dla ubiegających się o dofinansowanie są udzielane w MJWPU w Głównym Punkcie Informacyjnym Funduszy Europejskich, Lokalnych Punktach Informacyjnych Funduszy Europejskich oraz Punktach Informacyjnych Funduszy Europejskich dla Mazowsza.
- Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich: 00 - 189 Warszawa, ul. Inflancka 4,godz. pracy: pn – 8.00-18.00, wt-pt – 8.00-16.00,tel.: 22 542 27 11, 22 542 20 38;
- Lokalny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Ostrołęce: 07 – 410 Ostrołęka, ul. J. Piłsudskiego 38,godz. pracy: pn-pt – 8.00-16.00,tel. 22 542 27 15;
- Lokalny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Radomiu: 26 – 610 Radom, ul. Kościuszki 5a,godz. pracy: pn-pt – 8.00-16.00,tel. 22 542 27 13;
- Lokalny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Siedlcach: 08 – 110 Siedlce, ul. Wiszniewskiego 4,godz. pracy: pn-pt – 8.00-16.00,tel. 22 542 27 12;
- Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich dla Mazowsza w Ciechanowie: 06 – 400 Ciechanów, Pl. Kościuszki 5,godz. pracy: pn-pt – 8.00-16.00, 22 542 27 99, 22 542 27 16;
- Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich dla Mazowsza w Płocku: 09 – 400 Płock, ul. Kolegialna 19,godz. pracy: pn-pt – 8.00-16.00, 22 542 27 99, 22 542 27 14. Infolinia: 801 101 101*, 22 542 27 99, 22 542 27 11, 22 542 20 38 (pn – 8.00-18.00, wt-pt – godz. 8.00-16.00).
*opłata za połączenie zgodna z taryfą danego operatora.