Informacje o naborze
Planowany termin rozstrzygnięcia naboru
IV kwartał 2025 r.Miejsce składania wniosków
System SOWA EFS: www.sowa2021.efs.gov.pl
Sposób składania wniosków
Wniosek o dofinansowanie wypełniany jest w systemie SOWA EFS, który jest narzędziem informatycznym przeznaczonym do obsługi procesu ubiegania się o środki pochodzące z EFS+ w perspektywie finansowej 2021–2027. Aby skorzystać z aplikacji należy założyć konto użytkownika na stronie internetowej www.sowa2021.efs.gov.pl.
Na co i kto może składać wnioski?
Kto może składać wnioski?
Każdy projekt będzie realizowany w obligatoryjnym partnerstwie, w którego skład wejdzie co najmniej: powiat (w tym również miasta na prawach powiatu) i organizacja pozarządowa z doświadczeniem we wsparciu dzieci i młodzieży przebywającej w pieczy zastępczej lub uczęszczających do placówek wsparcia dziennego (świetlice środowiskowe).
Liderem projektu może być powiat lub organizacja pozarządowa.
Na co można otrzymać dofinansowanie/wsparcie?
Na realizację projektów mających na celu przetestowanie oraz włączenie do praktyki działalności powiatów pilotażowych programów usprawniających proces usamodzielniania się osób z pieczy zastępczej. Dzięki realizacji konkursu wypracowanych zostanie od kilku, do kilkunastu innowacyjnych programów usamodzielniania młodzieży przebywającej w pieczy zastępczej, które będą mogły być rekomendowane pozostałym powiatom w Polsce jako modelowe rozwiązania.
Kryteria wyboru projektów/przedsięwzięć
Kryteria wyboru zostały wskazane w Regulaminie wyboru.
Finanse
Poziom dofinansowania projektu/przedsięwzięcia
Poziom dofinansowania projektu (ze środków UE i środków budżetu państwa) wynosi 100%.
Wkład własny nie jest wymagany.
Wartość projektu określona w budżecie wniosku o dofinansowanie nie może być wyższa niż 8 mln.
Jaka jest pula środków na nabór wniosków?
60 mln PLN.
Niezbędne dokumenty
Regulamin naboru
Regulamin konkursu FERS_Pilotażowe Programy usamodzielniania młodzieży z pieczy zastępczej (PDF 608 KB)
Załącznik nr 1 Wykaz wskaźników FERS i ich definicji (PDF 171 KB)
Załącznik nr 2 Wzór koncepcji realizacji pilotażowego programu usamodzielniania w powiecie (PDF 156 KB)
Załącznik nr 3 Wzór umowy o dofinansowanie projektu (PDF 886 KB)
Załącznik nr 4 Zestawianie standardu i cen rynkowych dla FERS (PDF 170 KB)
Załącznik nr 5 Regulamin pracy KOP (PDF 404 KB)
Załącznik nr 6 Wzór oświadczenia pracownika ION o bezstronności (PDF 168 KB)
Załącznik nr 7 Wzór oświadczenia eksperta o bezstronności (PDF 169 KB)
Załącznik nr 8 Wzór oświadczenia członka KOP o bezstronności (PDF 170 KB)
Załącznik nr 9 Wzór deklaracji poufności dla członka KOP (PDF 156 KB)
Załącznik nr 10a Wzór karty pierwszego etapu oceny merytorycznej projektu konkursowego (PDF 240 KB)
Załącznik nr 10b Wzór karty drugiego etapu oceny merytorycznej projektu konkursowego (PDF 284 KB)
Załącznik nr 11 Wzór karty weryfikacji kryterium kończącego negocjacje wniosku o dofinansowanie (PDF 148 KB)
Wzór wniosku o dofinansowanie/o objęcie wsparciem
Wnioskodawca powinien wypełnić wniosek o dofinansowanie zgodnie z Instrukcją wypełniania wniosku. Aktualna Instrukcja wypełniania wniosku dostępna jest na stronie www.sowa2021.efs.gov.pl w zakładce Pomoc. Do wniosku należy obligatoryjnie dołączyć wymagany regulaminem konkursu załącznik „Koncepcja realizacji pilotażowego programu usamodzielniania w powiecie”.
Wzór wniosku o dofinansowanie (PDF 384 KB)
Wzór umowy o dofinansowanie/o objęcie wsparciem
Wzór umowy o dofinansowanie projektu stanowi Załącznik nr 3 do Regulaminu.
Wzór umowy o dofinansowanie projektu (PDF 886 KB)
Inne ważne informacje
Jakie środki odwoławcze przysługują składającemu wniosek?
Procedura odwoławcza została opisana w Regulaminie.
Pytania i odpowiedzi
- Pytania i odpowiedzi - część I (PDF 612 KB)
- Rekomendowane dokumenty_wskaźniki (XLSX 14 KB)
Zapytania można kierować drogą elektroniczną na adres: Konkurs.Makro@mfipr.gov.pl, a także telefonicznie, dzwoniąc pod numery: 022 273 76 44 lub 022 273 81 11.
Spotkanie informacyjne
Podmioty zainteresowane aplikowaniem w konkursie zapraszamy na spotkanie informacyjne on-line, które odbędzie się 28 marca 2025 r. w godz. 10:00-13:00.
Osoby zainteresowane udziałem w spotkanie prosimy o przesyłanie zgłoszeń na adres mailowy: Konkurs.Makro@mfipr.gov.pl do 26 marca br. Na ten sam adres prosimy o przesyłanie ewentualnych pytań dotyczących zapisów regulaminu konkursu.
Spotkanie przeprowadzone będzie z wykorzystaniem aplikacji Microsoft Teams. Kody umożliwiające udział w spotkaniu będą przesyłane indywidualnie do poszczególnych osób, które zgłoszą zainteresowanie udziałem w spotkaniu.
Prezentacja ze spotkania dla wnioskodawców (28.03.2025 r.) (PDF 1 MB)
Wirtualny spacer przez innowacje społeczne – webinar
Zapraszamy do udziału w webinarze "Spacerem przez innowacje społeczne", który odbędzie się 26 marca o godz. 10.00. W jego trakcie przedstawiciele Fundacji Stocznia i Fundacji Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych opowiedzą czym są innowacje społeczne. Przedstawią też przykłady konkretnych innowacji i podpowiedzi jak warto podchodzić do projektowania i rozwijania nowatorskich działań społecznych.
Więcej informacji i link do formularza zgłoszeniowego.