Informacje o naborze
Planowany termin rozstrzygnięcia naboru
maj 2017 r.Miejsce składania wniosków
Papierowa wersja wniosku może zostać dostarczona osobiście lub kurierem do sekretariatu Dolnośląskiej Instytucji Pośredniczącej mieszczącej się pod adresem:
Dolnośląska Instytucja Pośrednicząca
ul. Strzegomska 2-4
53-611 Wrocław
Sposób składania wniosków
Wnioskodawca wypełnia wniosek o dofinansowanie za pośrednictwem aplikacji – generator wniosków o dofinansowanie EFRR - dostępny na stronie http://snow-umwd.dolnyslask.pl i przesyła do IOK w ramach niniejszego konkursu w terminie od godz. 8.00 dn. 29 sierpnia 2016 r. do godz. 15.00 dn. 11 października 2016 r.
Logowanie do Generatora Wniosków w celu wypełnienia i złożenia wniosku o dofinansowanie będzie możliwe w czasie trwania konkursu.
Ponadto do siedziby IOK należy dostarczyć jeden egzemplarz wydrukowanej z aplikacji generator wniosków papierowej wersji wniosku, opatrzonej czytelnym podpisem/ami lub parafą i z pieczęcią imienną osoby/ób uprawnionej/ych do reprezentowania Wnioskodawcy (wraz z podpisanymi załącznikami).
Jednocześnie, wymaganą analizę finansową (w postaci arkuszy kalkulacyjnych w formacie Excel z aktywnymi formułami) przedłożyć należy na nośniku CD.
Za datę wpływu do IOK uznaje się datę wpływu wniosku w wersji papierowej. Papierowa wersja wniosku może zostać dostarczona osobiście lub kurierem do sekretariatu Dolnośląskiej Instytucji Pośredniczącej mieszczącej się pod adresem:
Dolnośląska Instytucja Pośrednicząca
ul. Strzegomska 2-4
53-611 Wrocław
Na co i kto może składać wnioski?
Kto może składać wnioski?
O dofinansowanie w ramach konkursu mogą ubiegać się następujące typy beneficjentów:
- jednostki samorządu terytorialnego, ich związki i stowarzyszenia;
- podmioty publiczne, których właścicielem jest JST lub dla których podmiotem założycielskim jest JST;
- jednostki organizacyjne JST.
W przypadku:
- spółdzielni mieszkaniowych i wspólnot mieszkaniowych;
- towarzystwa budownictwa społecznego;
- organizacji pozarządowych;
- PGL Lasy Państwowe i jego jednostek organizacyjnych;
- kościołów, związków wyznaniowych oraz osób prawnych kościołów i związków wyznaniowych
tylko jeśli realizują one w budynkach użyteczności publicznej inwestycje publiczne w imieniu jednostki sektora finansów publicznych.
Na co można otrzymać dofinansowanie/wsparcie?
3.3.C jako projekty demonstracyjne – publiczne inwestycje w zakresie budownictwa o znacznie podwyższonych parametrach charakterystyki energetycznej w budynkach użyteczności publicznej: budowa oraz modernizacja. Przez podwyższone parametry charakterystyki energetycznej należy rozumieć spełnienie co najmniej wymagań dla budynków użyteczności publicznej, które będą obowiązywały od 1 stycznia 2021 r. (od 1 stycznia 2019 r. dla budynków zajmowanych przez władze publiczne oraz będących ich własnością), określonych w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (tj. Dz.U. 2015, poz. 1422). Inwestycja publiczna – inwestycja służąca realizacji zadań o charakterze użyteczności publicznej, których celem jest bieżące i nieprzerwane zaspokajanie zbiorowych potrzeb ludności w drodze świadczenia usług powszechnie dostępnych, realizowana przez jednostkę sektora finansów publicznych lub w jej imieniu.Demonstracyjny charakter projektu - w okresie trwałości projektu budynek wykorzystywany jest do realizacji podstawowej funkcji użyteczności publicznej, z jednoczesnym udostępnieniem budynku dla zwiedzających w celu zapoznania się z zastosowanymi rozwiązaniami, dzięki którym osiągnięto podwyższone parametry energetyczne oraz uzyskanymi oszczędnościami energii. Informacje prezentowane są w sposób niespecjalistyczny i bez obowiązku udostępniania szczegółowej dokumentacji. Funkcja demonstracyjna powinna być realizowana bez szkody dla podstawowej funkcji użyteczności publicznej, ale podmiot użytkujący demonstracyjny budynek użyteczności publicznej musi na żądanie IZ lub innej uprawnionej instytucji udowodnić pełnienie funkcji demonstracyjnej, np. poprzez rejestr wizyt.
Kryteria wyboru projektów/przedsięwzięć
Finanse
Poziom dofinansowania projektu/przedsięwzięcia
85% Dofinansowanie może być pomniejszone jeśli w projekcie wystąpi dochód i/lub pomoc publicznaJaka jest pula środków na nabór wniosków?
Alokacja przeznaczona na konkurs wynosi 4 175 000 EUR, tj. 18 478 968 PLN Alokację przeliczono po kursie Europejskiego Banku Centralnego (EBC) obowiązującym w lipcu 2016 r., 1 euro = 4,4261 PLN. Ze względu na kurs euro limit dostępnych środków może ulec zmianie. Z tego powodu dokładna kwota dofinansowania zostanie określona na etapie zatwierdzania Listy ocenionych projektów w konkursie.Niezbędne dokumenty
Regulamin naboru
Załącznik nr 2 do uchwały - Regulamin konkursów 3.3 C
Załącznik nr 1 do regulaminu - Kryteria wyboru 3.3 C
Załącznik nr 2 do regulaminu - Lista wskaźników 3.3 C
Strategia ZIT WrOF_z pozytywnymi opiniami
Materiały dodatkowe:
Wzór wniosku o dofinansowanie/o objęcie wsparciem
Wykaz informacji wraz z załącznikami do wniosku
Formularz pomoc inna niż pomoc w rolnictwie lub rybołówstwie
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
Oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy publicznej/pomocy de minimis na planowane przedsięwzięcie
Oświadczenie - analiza OOŚ z instrukcją
Oświadczenie VAT dla Podmiotu realizującego Projekt
Oświadczenie VAT dla Wnioskodawcy
UOKiK - Pomoc publiczna - Informacja dodatkowa
Wkład niepieniężny z pp i bez pp
Załącznik dotyczący określenia poziomu wsparcia w projektach partnerskich
Instrukcja wypełniania wniosku o dofinansowanie w ramach RPO WD 2014 - 2020 w zakresie EFRR
Wzór umowy o dofinansowanie/o objęcie wsparciem
Załącznik nr 3 do uchwały - wzór umowy
Załącznik nr 3 do umowy - Harmonogram płatności z opisem wypełnienia
Załącznik nr 4 do umowy - Wykaz dokumentów
1 Zestawienie składników wynagrodzenia - do załącznika nr 4
1a Składniki wynagrodzenia - do załącznika nr 4
1b Składniki wynagrodzenia - do załącznika nr 4
1c Oświadczenie dot US - do załącznika nr 4
1d Oświadczenie dot ZUS - do załącznika nr 4
2 Oświadczenie beneficjenta - do załącznika nr 4
Załącznik nr 5 do umowy - obowiązki info promo
Załącznik nr 6 do umowy - wykaz osób
Załącznik nr 7 do umowy - zakres danych
Załącznik nr 4 do uchwały - wzór decyzji
Załącznik nr 3 do decyzji - Harmonogram płatności z opisem wypełnienia
Załącznik nr 4 do decyzji - Wykaz dokumentów
1 Zestawienie składników wynagrodzenia - do załącznika nr 4
1a Składniki wynagrodzenia - do załącznika nr 4
1b Składniki wynagrodzenia - do załącznika nr 4
1c Oświadczenie dot US - do załącznika nr 4
1d Oświadczenie dot ZUS - do załącznika nr 4
2 Oświadczenie beneficjenta - do załącznika nr 4
Załącznik nr 5 do decyzji - obowiązki info promo
Inne ważne informacje
Jakie środki odwoławcze przysługują składającemu wniosek?
Środki odwoławcze przysługujące wnioskodawcy zawarte są w regulaminie konkursu
Pytania i odpowiedzi
Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich:
Czynny:
w poniedziałki w godzinach 7.30-17.30
w pozostałe dni robocze w godzinach 7.30-15.30
50-411 Wrocław,
Wybrzeże J. Słowackiego 12-14,
pokój nr 300
pife.jeleniagora@dolnyslask.pl