Informacje o naborze
Planowany termin rozstrzygnięcia naboru
marzec 2026 r.Miejsce składania wniosków
Wnioski składać należy elektronicznie za pomocą aplikacji WOD2021
Sposób składania wniosków
Wnioski przyjmowane będą od 18 marca 2025 r. do 24 czerwca 2025 r. do godz. 23.59.
Za datę wpływu wniosku o dofinansowanie do Instytucji Organizującej Nabór uznaje się datę złożenia (wysłania) wniosku za pośrednictwem aplikacji WOD2021 (wniosek otrzymuje status „Przesłany”).
Na co i kto może składać wnioski?
Kto może składać wnioski?
Podmiotami uprawnionymi do złożenia wniosków są:
- Jednostki samorządu terytorialnego,Zarządcy dróg publicznych posiadający osobowość prawną,
- Zarządcy infrastruktury kolejowej, Lasy Państwowe, parki narodowe i krajobrazowe – jedynie w charakterze partnera.
Przy czym projekty muszą być realizowane na obszarze MOF w ramach instrumentu ZIT.
Na co można otrzymać dofinansowanie/wsparcie?
1. Infrastruktura dla ruchu niezmotoryzowanego i mikromobilności, w tym:
- drogi / pasy ruchu / ścieżki / trasy dla rowerów z infrastrukturą towarzyszącą, systemy i urządzenia do zliczania rowerzystów itp.,
- strefowe uspokojenie ruchu, likwidacja utrudnień i zagrożeń w ruchu pieszym i rowerowym,
- chodniki lub drogi dla pieszych i rowerów,
- inwestycje drogowe służące poprawie bezpieczeństwa niezmotoryzowanych uczestników ruchu poprzez likwidację miejsc niebezpiecznych.
2. Projekty składane w ramach przedmiotowego naboru mogą obejmować również:
- przygotowanie i aktualizacja Planów Zrównoważonej Mobilności Miejskiej (SUMP) stanowiących załącznik do wniosku o dofinansowanie
- przedsięwzięcia towarzyszące, takie jak np. nasadzenia zieleni, wymiana oświetlenia ulicznego na energooszczędne, jak również działania informacyjno-promocyjne i edukacyjne promujące korzystanie z transportu rowerowego oraz ruchu niezmotoryzowanego
– wyłącznie jako element projektów wskazanych w punkcie 1.
Kryteria wyboru projektów/przedsięwzięć
Wyciąg kryteriów wyboru projektów (EFRR) dla priorytetu Priorytet FEPK.03 Mobilność miejska Działanie FEPK.03.01 Zrównoważona mobilność miejska – ZIT Typ projektów 3: Infrastruktura dla ruchu niezmotoryzowanego i mikromobilności załącznik nr 4 do Regulaminu wyboru projektów
Finanse
Poziom dofinansowania projektu/przedsięwzięcia
Maksymalny % poziom dofinansowania wydatków kwalifikowalnych w projekcie (środki UE) zgodnie z zapisami SZOP – 85%.
Maksymalny % poziom dofinansowania całkowitego wydatków kwalifikowalnych w projekcie (środki UE + współfinansowanie ze środków krajowych przyznane beneficjentowi) – 85%.
Jaka jest pula środków na nabór wniosków?
66 092 800 PLN
Niezbędne dokumenty
Regulamin naboru
Regulamin Wyboru Projektów (DOCX 344 KB)
Załączniki do Regulaminu Wyboru Projektów (ZIP 3 MB)
Regulamin pracy KOP (ZIP 677 KB)
Wzór wniosku o dofinansowanie/o objęcie wsparciem
Wzór wniosku o dofinansowanie (PDF 168 KB)
Wzór umowy o dofinansowanie/o objęcie wsparciem
Wzór umowy o dofinansowanie (DOCX 151 KB)
Inne ważne informacje
Jakie środki odwoławcze przysługują składającemu wniosek?
Środki odwoławcze przysługujące wnioskodawcy opisane są w pkt. 16 Regulaminu naboru wniosków.
Pytania i odpowiedzi
Informacje na temat ogłoszonego naboru można uzyskać poprzez kontakt z Departamentem Wdrażania Projektów Infrastrukturalnych RPO:
- Sebastian Lewandowski, tel. 17 747 65 27, e-mail: s.lewandowski@podkarpackie.pl;
- Piotr Pasterz, tel. 17 747 65 27, e-mail: p.pasterz@podkarpackie.pl;
- Grzegorz Przybek, tel. 17 747 65 42, e-mail: g.przybek@podkarpackie.pl.
Informacje dotyczące kwestii środowiskowych można uzyskać poprzez kontakt z Departamentem Ochrony Środowiska:
- Joanna Kocur – główny specjalista, tel. 17 743 31 64, j.kocur@podkarpackie.pl;
- Anna Musiał – główny specjalista, tel. 17 743 31 59, anna.musial@podkarpackie.pl;
- Anna Piwowar – główny specjalista, tel. 17 743 32 17, a.piwowar@podkarpackie.pl;
- Anna Sabat – główny specjalista, tel. 17 743 31 63, a.sabat@podkarpackie.pl;
- Kamil Hulinka – główny specjalista, tel. 17 743 31 56, k.hulinka@podkarpackie.pl.
Informacji w kwestiach technicznych związanych z korzystaniem z aplikacji WOD2021 udzielają:
- Maria Wojtoń – główny specjalista, tel. 17 747 63 20, e-mail: m.wojton@podkarpackie.pl;
- Paweł Ciejka – główny specjalista, tel. 17 747 66 53, e-mail: p.ciejka@podkarpackie.pl.
W sprawach dotyczących aplikacji BK2021 informacji udzielają telefonicznie i za pomocą poczty elektronicznej:
- Paweł Ciejka – główny specjalista, tel. 17 747 66 53, e-mail: p.ciejka@podkarpackie.pl
Ponadto informacje dotyczące naboru można uzyskać w sieci Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich w województwie podkarpackim:
- Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich al. Ł. Cieplińskiego 4, 35-010 Rzeszów tel.: 17 747 64 15, 17 747 64 82; zapytaj@podkarpackie.pl;
- Lokalny Punkt Informacyjny w Mielcu ul. Kościuszki 7, 39-300 Mielec, tel.: 798 771 414, 798 771 650; zapytaj@podkarpackie.pl;
- Lokalny Punkt Informacyjny w Krośnie ul. Staszica 20, 38-400 Krosno, tel.: 798 771 192, 798 771 620; zapytaj@podkarpackie.pl;
- Lokalny Punkt Informacyjny w Przemyślu ul. Kościuszki 2, 37-700 Przemyśl, tel.: 798 771 080, 798 771 524; zapytaj@podkarpackie.pl.