Informacje o naborze
Planowany termin rozstrzygnięcia naboru
grudzień 2016 r.Miejsce składania wniosków
Wspólny Sekretariat Techniczny
Programu Współpracy Transgranicznej Interreg V-A Polska-Słowacja
ul. Halicka 9, 31-036 Kraków
Sposób składania wniosków
Wnioski są wypełniane w dwóch językach: polskim oraz słowackim. Składane są elektronicznie przez aplikację on-line oraz w wersji papierowej, którą należy dostarczyć listem poleconym, kurierem lub osobiście do siedziby Wspólnego Sekretariatu Technicznego w Krakowie (WST).
Wnioski można składać do 16 sierpnia 2016 r. do godz. 16:15. Wiążące są data i godzina wpływu dokumentów zarówno w wersji elektronicznej jak i papierowej do WST.
Na co i kto może składać wnioski?
Kto może składać wnioski?
- organy administracji rządowej i samorządowej, ich związki i stowarzyszenia,
- jednostki ustanowione przez państwo lub samorząd w celu zapewnienia usług publicznych,
- instytucje systemu oświaty i szkoły wyższe,
- organizacje pozarządowe non-profit,
- Europejskie Ugrupowania Współpracy Terytorialnej,
- kościoły i związki wyznaniowe.
Pełna lista wnioskodawców kwalifikujących się do uzyskania dofinansowania w ramach programu stanowi załącznik nr 1 do Podręcznika beneficjenta.
Na co można otrzymać dofinansowanie/wsparcie?
W ramach naboru można uzyskać dofinansowanie na:
- utworzenie nowych oraz modernizację już istniejących szlaków turystycznych: ścieżek rowerowych, pieszych szlaków turystycznych, szlaków przyrodniczo-krajobrazowych i zielonych szlaków greenways, tematycznych szlaków kulturowych i związanej z nimi infrastruktury, punktów widokowych, punktów „Parkuj i jedź”, miejsc parkingowych blisko ścieżek i szlaków oraz transgraniczna integracja ścieżek itp.);
- wspólne transgraniczne projekty w zakresie odnowy i prac konserwatorskich, modernizacji obiektów dziedzictwa kulturowego znajdujących się na transgranicznych szlakach turystycznych, w tym w zakresie efektywności energetycznej;
- programy współpracy między instytucjami, w tym wzajemna wymiana zabytków ruchomych i muzealiów (np. wystawy tymczasowe, objazdowe, wspólne systemy biletowe);
- współpracę akademicką między uczelniami wyższymi oraz ośrodkami naukowymi i społecznymi w zakresie zachowania i ochrony transgranicznych zasobów kulturowych i przyrodniczych: zintegrowane projekty w regionie pogranicza, organizacja tematycznych konferencji, seminariów i warsztatów, współpraca instytucji i promocja wspólnych działań na rzecz ochrony zasobów przyrodniczych, w tym m.in. ochrony różnorodności biologicznej);
- opracowanie i wdrażanie wspólnych transgranicznych standardów i wytycznych w zakresie ochrony i zachowania dziedzictwa kulturowego i przyrodniczego;
- skoordynowane programy/inicjatywy edukacyjne obejmujące zajęcia poświęcone dziedzictwu historyczno-kulturowemu i ekologii oraz sport i kursy językowe;
- wspólną transgraniczną promocję poświęconą dziedzictwu kulturowemu i przyrodniczemu terenu pogranicza (np. organizacja i udział we wspólnych wydarzeniach, targach, konferencjach, warsztatach i seminariach);
- działania na rzecz wspólnej ochrony środowiska naturalnego, w tym ochronę i przywrócenie właściwego stanu gatunków i siedlisk przyrodniczych, zapewnienie utrzymania łączności ekologicznej, powstrzymanie napływu gatunków obcych, zahamowanie degradacji walorów przyrodniczo-krajobrazowych;
- działania edukacyjne w dziedzinie zarządzania ryzykiem i bezpieczeństwa;
- działania edukacyjne promujące dziedzictwo kulturowe i przyrodnicze;
- wspólne szkolenia dla przewodników, konserwatorów i przedstawicieli instytucji zaangażowanych w działania na rzecz ochrony dziedzictwa przyrodniczego i kulturowego pogranicza;
- wykorzystanie narzędzi teleinformatycznych do zachowania i promowania zasobów dziedzictwa kulturowego i przyrodniczego, aplikacje na telefony komórkowe, strony internetowe, tworzenie transgranicznych produktów ekologicznych i e-produktów oraz usług;
- transgraniczne kampanie informacyjne i promocyjne prowadzone za pomocą nowoczesnych narzędzi komunikacji, cyfryzacja i cyfrowa wymiana zasobów, multimedialna prezentacja transgranicznego dziedzictwa, wymiana wiedzy specjalistycznej na temat cyfryzacji dziedzictwa kulturowego, tworzenie wspólnych repozytoriów dziedzictwa kulturowego.
Wszystkie działania muszą mieć charakter transgraniczny.
Kryteria wyboru projektów/przedsięwzięć
Wnioski złożone w ramach naboru będą podlegały następującej ocenie:
- ocena formalna i kwalifikowalności,
- ocena techniczna,
- ocena merytoryczna.
W trakcie oceny będzie brana pod uwagę gotowość danego projektu do realizacji (w tym gotowość inwestycji pod względem formalnym i prawnym), udowodniony transgraniczny charakter inwestycji i działań oraz spełnienie warunków specyficznych dla naboru.
Szczegółowe kryteria oceny stanowią załącznik do Podręcznika beneficjenta.
Kwalifikowalne będą wyłącznie projekty, które zakończą rzeczową realizację do 30 października 2018 roku oraz w których nie występuje pomoc publiczna i/lub pomoc de minimis oraz w których zaplanowane zadania merytoryczne realizują co najmniej jeden z następujących wskaźników programu:
- liczba nowych transgranicznych produktów turystycznych;
- długość nowych, zmodernizowanych lub udoskonalonych transgranicznych szlaków rekreacyjnych;
- liczba zmodernizowanych elementów obiektów dziedzictwa kulturowego po zakończeniu prac restauracyjnych i konserwatorskich.
Na etapie oceny formalnej nie będzie możliwości jednorazowej poprawy / uzupełniania / wyjaśnień do złożonych dokumentów. Jeśli pojawią się nieścisłości wymagające wyjaśnienia od wnioskodawcy mogą zostać sformułowane rekomendacje.
Finanse
Poziom dofinansowania projektu/przedsięwzięcia
85%, 5 mln euro
Jaka jest pula środków na nabór wniosków?
ok. 23,76 mln euro
Niezbędne dokumenty
Regulamin naboru
Zasady obowiązujące w konkursie opisane są w Podręczniku beneficjenta.
Wzór wniosku o dofinansowanie/o objęcie wsparciem
Wniosek wypełniany jest w generatorze wniosków.
Wzór umowy o dofinansowanie/o objęcie wsparciem
Inne ważne informacje
Jakie środki odwoławcze przysługują składającemu wniosek?
Partner Wiodący, reprezentujący partnerstwo w ramach projektu, ma prawo do złożenia skargi, jeśli w jego opinii ocena projektu nie była zgodna z procedurami oceny zawartymi w dokumentach dotyczących naboru projektu.
Procedura skargowa jest opisana w załączniku numer 2 do Regulaminu Komitetu Monitorującego. Informacje na ten temat znajdują się także w Podręczniku beneficjenta (rozdział 5.2 Proces oceny i wyboru projektów).
Pytania i odpowiedzi
Zapoznaj się z FAQ
Linki
Treść ogłoszenia o naborze oraz dokumenty obowiązujące dla naboru, w tym dokument programowy, podręcznik beneficjenta, obowiązujące wytyczne znajdują się na stronie internetowej programu.